Gå til innhold

katoden min brant opp


Anbefalte innlegg

Ingen som enda har forsått det? :ermm:

 

De eneste som holder er skikkeligge neon lys!

 

Europris!!! :yes: Neon Lys (Blåe) 200,- 2stk 30 CM

 

Faen så gudd :p kan bruga di på bil og (men de e jo ikkje heilt lovligdt :whistle: )

Det er en grunn at en del bruker Katoder, tenk deg godt om så heter det Kald Katode. De avgir ikkeno særlig varme. Det er grunn som F.eks sunbeam bruker dette istedenfor vanlig neon. I pcen skal det helst ikke være mye varme. Men vil man bruke neon og ikke bryr seg om varme i pcen, Go Europris Go.. Bra idee forresten. Takk for tipset. Må på Europris snart :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste om noen som kom inn til pc'en sin en morgen, den var av, og det var en merkelig lukt i rommet. Pc'en ville ikke skru seg på, så han åpnet kabinettet.. Der hadde inverteren "spydd" ut en rar gugge som rant ned på HK og alle kort.. ALT ble ødelagt hvis jeg ikke husker feil... Leste det på bit tech en gang, var bilder og greier men fant ikke link nå.

 

 

 

 

 

:edit: skriveleif :edit:

Endret av phreak-z
Lenke til kommentar

Årker ikke lage ny topic, men dette er ikke særlig offtopic... I dag da jeg skrudde på pc'en og så på cs viftegrillen min funka den ikke... jeg åpna opp og fant ut at jedninga bare hadde detti ut uten videre... noen som vet hvor lang garanti det er på sånne viftegriller??

 

<Nudle>

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ingen som enda har forsått det?  :ermm:

 

De eneste som holder er skikkeligge neon lys!

 

Europris!!!  :yes:  Neon Lys (Blåe) 200,- 2stk 30 CM

 

Faen så gudd :p kan bruga di på bil og (men de e jo ikkje heilt lovligdt  :whistle: )

Det er en grunn at en del bruker Katoder, tenk deg godt om så heter det Kald Katode. De avgir ikkeno særlig varme. Det er grunn som F.eks sunbeam bruker dette istedenfor vanlig neon. I pcen skal det helst ikke være mye varme. Men vil man bruke neon og ikke bryr seg om varme i pcen, Go Europris Go.. Bra idee forresten. Takk for tipset. Må på Europris snart :thumbup:

Mine "Kalde" katoder er ikke særlig kalde. :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis man tar selve katoden ut fra "beskyttelsen" og tar på den nå den er på,

merker man at kald kaotde ikke er spesiellt kald :p:p

 

Hadde mine katoder fra microplex i 2år, men så tok jeg de ut av pcen litt og en

kompis satt seg på de..

Men er det noen som har merket at de "nyere" UV katodene lyser svakere enn de gamle med hvite striper ?? (ser ihvertfall ut som det) :thumbdown:

Lenke til kommentar
erre brudd et sted på katoden da?...hører fortsatt lyden

hadde det vært tilfelle, så hadde det vært tomt for lenge siden, og det hadde ikke funka!!!

 

jeg kan ikke fatte hvor vanskelig det skal være å dytte tin inn i huet på deg, ikke frekt ment, men man blir lit oppgitt...

 

om det er gass inni er fortsatt ubesvart, men hvis det erdet, så er iallefall ikke dine det...

 

jeg mener å ha lest et sted at hvis noen av viklinene i en trafo er løse, så begynner de å vibrere, og dermed lage en dure lyd, men i inverteren, så erdet kanskje en enda høyere frekvens, og da vil denne lyden høres ut som en pipe/suse lyd, er iallefall det jeg kan tenke meg at er feil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...