Gå til innhold

Utsyn: Sudans barneleirer - skole for terror


Calm

Anbefalte innlegg

Noen som fikk med seg Utsyn dokumentar i går om barneleierer i Sudan? :scared:

 

Det var skremmende greier må jeg si!! Barn som blir kidnappet i 5-6 års alderen, og holdt mot sin vilje for å bli hjernevasket i hellig islamsk krig, for å lære å bruke bomber og kjemiske våpen, så de kan bruke seg selv som våpen mot vestlige mål og interesser.

 

Skummelt ass, særlig når du så hva slags holdninger medlemmer av det sudanesiske styret fremmet, f.eks. på videoopptaket av talen fra den sudanesiske ambassaden i Malaysia :ermm:

 

Vet ikke helt hva jeg skal tro jeg ass, når den samme karen som satt der og preket om krig mellom muslimer og vesten skal representere Sudan. Tidligere har han også sittet forhandlinger med Washington og London om en løsning på konflikten i Sudan... ironisk nok...

 

For en verden... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, skremmende greier det der.

 

Ender vel muliggens med at Bush stikker innom en tur. (Selvfølgelig bare for å stjele oljen og styrke USAs økonomi, ikke noe av hensyn til nasjonal sikkerhet og menneskene som lever i Sudan)

 

Kunne jo foreslå å sende en FN delegat ned dit å snakke litt, sikker på at det ville løse alle problemene.O etterpå kunne vi alle sammen løpe gjennom en stor eng og synge antikrig sanger sammen mens vi spiser is..

Lenke til kommentar
Kunne jo foreslå å sende en FN delegat ned dit å snakke litt, sikker på at det ville løse alle problemene.O etterpå kunne vi alle sammen løpe gjennom en stor eng og synge antikrig sanger sammen mens vi spiser is..

:!:

Kom igjen, ta hverandre i hendene alle sammen, så danner vi en kjempe-ring!!

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg opplevde denne dokumentaren som noen ren propagandaproduksjon! Som du påpeker så stod faktisk fortelleren foran et blafrende amerikansk flagg, men kildene, f.eks. avhopperene, virket jo troverdige. Og videoopptaket fra ambassaden, med den oppsiktsvekkende talen, var jo reelt!!

 

 

edit: elif

Endret av Calm
Lenke til kommentar
Hvem ser egentlig på NRK bortsett fra uopplyste heffere og blodradisser? NRKs journalistiske integritet er ikke akkurat noe man skryter høyt av.

NRK's seere og lyttere omfatter en større del av befolkningen enn det noen andre kringkastede medier kan vise til.

 

At du skjærer en så stor og udefinert gruppe over som "blodradisser" og "heffere" sier alt om hvor uopplyst du er, og hvor skakkjørt din lille verden er.

 

 

edit: elif

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...