hauard Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Skulle lage tp kabel i dag, og fulgte guiden her. (Krysset kabel) Men da denne skulle testes mellom 2 WinXP laptoper, funket den ikke. Da lurer jeg: Skal det være kobliet likt som den strektegningen på siden, eller skal det være som den figuren nederst til høyre, i begge ender av den kryssede kabelen?
Zeph Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 (endret) Den skal ikkje være lik i begge ender, derfor kalt "kryssa" Krysset TP kabel: Kryssede TP kabler kan bli brukt til å koble sammen 2 datamaskiner uten at du trenger en hub/switch. De kan også brukes til å koble 2 switcher/huber sammen som ikke har "uplink" port. For å lage en krysset TP kabel må du bytte plasser på "Data sende" og "Data motta" parene i den ene enden av kabelen. Den andre enden skal være som en normal TP kabel. Data Send (+) - Pin 1 ---------- Pin 3 - Data Receive (+) Data Send (-) - Pin 2 ---------- Pin 6 - Data Receive (-) Data Receive (+) - Pin 3 ---------- Pin 1 - Data Send (+) Data Receive (-) - Pin 6 ---------- Pin 2 - Data Send (-) Venstre sida er eine enden og høgre sida er andre enden. Endret 14. desember 2004 av zeph
CryptoN Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Jepp alle ledninger skal være på forskjellige plasser Tror jeg
aschj Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 (endret) De to grønne skal bytte plass med de to oransje. Brun og blå er lik i begge ender. Endret 14. desember 2004 av aschj
hauard Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Skrevet 14. desember 2004 (endret) Det blei rett nå. Bare jeg som ikke klarer og lese hele artikler. Endret 24. desember 2004 av hauard
RayBay Skrevet 23. desember 2004 Skrevet 23. desember 2004 Jeg er litt usikker på hvordan den skal være i den andre enden... Den første enden Men hvordan skal den være i den andre enden? Kan noen sette opp fargene?
hauard Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Skrevet 24. desember 2004 Men hvordan skal den være i den andre enden?Kan noen sette opp fargene? Det kommer an på om kabelen skal være krysset eller ikke. Skal den IKKE være krysset, skal den være lik i begge ender. Mer informasjon finner du her.
RayBay Skrevet 24. desember 2004 Skrevet 24. desember 2004 Jeg forsto ikke helt rekkefølgen.... Men fant det ut på en annen siden.... Ellers takk God Jul allesammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå