Gå til innhold

Qtek s100...noen som har prøvd den?


kris_h

Anbefalte innlegg

Hei !

Det er noen av dere som savner wlan på enheten, det gjør jeg også, men det går an å synke opp mobilen med Activesync, og mobilen får da internett gjennom pc som den synker til. Jeg skrev litt om mobilen på engelsk som jeg har kopiert inn under. Denne mobilen er helt rå!

 

I picked up the s100 at the local post office last Friday, and managed to spend some time during the x-mas weekend to play with it.

Here are some initial thoughts about the unit.

There are lots of pictures of the unit on the internet so i don't wanna post more pics of it, but in short, the unit's size and weight is amazing considering the specs and capabilities it offers. It is just small enough to comfortable fit in the front pocket of my jeans, thus, you don't have to carry it with the included belt clip (avoiding looking all nerdy).

I like the design of the unit, very minimalistic and cool. Unfortunately, this has a backside, I do wish that there should be at least 1 more button available. Since I access SMS and MMS frequently, I would like that there was a button on the unit for this. I also miss a button for changing the screen's orientation to landscape or vertical mode. Normally, there is a button for this on the 'task' bar, but it is not always available. Having said this, you can assign the physical buttons on the unit to access different programs, so I reassigned the calendar button to change the screen orientation instead since I use this feature quite often. So 2 more buttons on the unit would really make the unit speedier to use.

The s100 got a screen that rocks. I have yet to see another mobile phone at this size that got a better screen. I heard some rumors that the Sony-Ericsson s700i got a killer screen, and from the specs, the s700i can show more colours, but for my use, the s100 got more than enough colours. Besides, the s700i doesn't have a touch screen, and the s700i is a lot thicker unit...I guess this is enough negative comments about other phones .. :) Anyway, for the critical eyes, the s100 has a limited viewing angle. Similar to my Toshiba m200 tablet pc, the colours changes quite a bit when you view the screen at an angle, but this is really picking on the details here.

Free-handwriting notes on the unit is a really cool feature, however, I have found myself using the virtual keyboard quite a lot. There are 2 reasons for this, one is that my handwriting isn't that pretty (and unfortunately sometimes not legibly even to me...hehe) and compared to the tablet pc it is a bit slower to recognize the writing. I will have to play a little with this to see if the speed can be improved, but here again, i am picking on the details.

By the way, I downloaded and installed the Norwegian keyboard that is referenced somewhere else on this forum, which went flawlessly.

But now, to the REALLY cool useage of this unit...

I realize that you can buy a Secure Digital WLAN card for this unit and then get internet access, but a cooler thing that you can do is to get internet access through the built in bluetooth capability of the unit! Here is what I did:

Using the provided ActiveSync and Outlook programs, I paired the s100 with the tabletpc through the USB cable that came bundled with the unit. I discovered then that the s100 got internet access when it was paired, and immediatly thought about pairing it through bluetooth and hoping that the s100 would still get internet access. After playing with this, I finally managed to pair it with bluetooth to the tabletpc, and behold, the s100 still had internet access! Then I downloaded and installed Skype for pocketpc to the s100, and now I can walk around the apartment talking to my Skype friends with the s100 for FREE! I have also used Skype to call regular phones and cell phones (you have to buy Skype credit to use this, but the rates are really cheap, especially considering it is the same rates calling to a lot of other countries as well..ugh enough free-advertising for Skype). This works kick-assly great. The call-quality is pretty good considering the set-up! As a matter of fact, if you really want to talk to yourself, you could use Skype and call your own phone (hey, I just tried this for fun, I DO have friends..hahaha).

Overall, I am extremely pleased with this unit!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. dere som nevner WLAN mangel: Mobilen har jo BT, og det går fint å surfe på nett med BT hvis du har en PC med BT adapter som sharer internett tilkoblingen. Begrenser selvsagt bruken på andre WLAN hotspots osv, men tillater meg i alle fall å kunne høre på MP3 fra samlingen min via S100 mens jeg støvsuger, og lese nettaviser på do :)

Lenke til kommentar
Ang. dere som nevner WLAN mangel: Mobilen har jo BT, og det går fint å surfe på nett med BT hvis du har en PC med BT adapter som sharer internett tilkoblingen. Begrenser selvsagt bruken på andre WLAN hotspots osv, men tillater meg i alle fall å kunne høre på MP3 fra samlingen min via S100 mens jeg støvsuger, og lese nettaviser på do :)

Fett! :p

 

Tror uansett at jeg skal kjøpe meg en slik.

Tror også at jeg kjøper meg en ny bluetooth-adapter som har en rekkevidde på 100m.

Lenke til kommentar
Ang. dere som nevner WLAN mangel: Mobilen har jo BT, og det går fint å surfe på nett med BT hvis du har en PC med BT adapter som sharer internett tilkoblingen. Begrenser selvsagt bruken på andre WLAN hotspots osv, men tillater meg i alle fall å kunne høre på MP3 fra samlingen min via S100 mens jeg støvsuger, og lese nettaviser på do :)

Tror kanskje jeg gjør noe feil med BT koblingen mot PC'n... Hvis jeg f.eks. prøver å sende en fil til telefonen så finner pc'n telefonen (s100), men får feilmelding 'Service File Transfer not found on device...'

Får tilsvarende feilmeldinger når jeg forsøker andre BT-koblinger.

Noen gode ideer?

 

Ellers har jeg fått meg et Sandisk 256MB+wi-fi. Må si jeg synes kortet sitter veldig løst og at det stikker ganske plagsomt lang ut - lenger enn jeg trodde. Medfølgende veske kan man bare glemme å bruke, så da havner kortet uansett i en lomme jeg får håpe jeg har med meg. Sånn sett kunne det gått like bra med to kort, ett separat minnekort samt separat w-lan kort.

Dessuten får jeg så langt bare minnet på den til å fungere (men finner ikke kortet i den medfølgende FileExplorer...) og w-lan... tja? Hvor finner jeg det? Fulgte ikke med noen drivere eller annen software av noe slag. Lastet ned drivere fra sandisk.com, men da syncekabelen er på jobben, og jeg er hjemme uten å få BT-koblinga til å funke... Får teste med ny driver på jobben i morgen...via usb-kabel. :roll:

 

Søren - vanligvis er jeg litt flink med sånne ting, men skjønner at jeg ikke henger helt med her nå gitt... :no:

 

L.

 

Ah.. med driver innlastet fra sandisk.com går det strøkent. Funker så bra at jeg helt glemte det jeg mente om løst kort, stort kort.... :thumbup:

Endret av laaban
Lenke til kommentar

spm1

jeg har netcom bedrift abo (som jeg ikke har bundet enda, hvor kjøper jeg s100 billigst hvis jeg binder abo? og hva er prisen da?

 

spm2

hvordan fungerer den som mp3 spiller? bra lyd? kan man ha den i lommen med tastelås på mens man hører musikk? er det standard 3,5mm plugg? hvis 2,5; finnes det øreplugger/tlf i 2,5 (adapter er vel lite ønskelig da disse er dømt til å knekke og brekke)

Endret av cv90
Lenke til kommentar
Har hørt veldig negative ting vedrørende telefondelen, dvs spesielt lydkvalitet, på tidligere Qtek modeller. Har noen vurdert hvordan det stiller seg med S100?

 

Mvh Ezzie

Lydkvalitet med tanke på samtaler? Nei, det vil jeg ikke si. Akkurat like fin lyd i min S100 som jeg hadde på min gamle SE T610.

Lenke til kommentar
Fett! :p

 

Tror uansett at jeg skal kjøpe meg en slik.

Tror også at jeg kjøper meg en ny bluetooth-adapter som har en rekkevidde på 100m.

Svjv så hjelper det ikke at bluetooth adapteret har 100m rekkevidde så lenge telefonen ikke har det. Pc'n kan sende 100m til deg men du klarer ikke svare fordi du er ut av rekkevidde. Get my drift? ;)

 

Jeg ønsker meg også en Smartphone med WiFi. En sådan må jo være en genial IP-telefon.

 

Men jeg vil ha med taster, så mpx220 med wifi f.eks. ville vært genial. Eller designet til Samsung D500 og Smartphone hadde vært en genial kombinasjon :D (også med innebygget wifi) :dribble:

 

Litt o/t: Vil en mpx220 kjøpt i England kunne settes om til Norsk?

 

Christian...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...