eiaaa Skrevet 13. desember 2004 Skrevet 13. desember 2004 Hei! Jeg har nok et Linux problem Har sett litt rundt, og er visst flere enn meg som har problemer med Linux og Chello bredbånd. Nettverkskortet er et integrert sis900 og driverene er riktige - selv om jeg ikke klarte å installere de nyeste (: Uans., finner ikke nettet eller ruter (hvis jeg bruker den, noe jeg ikke gjør). Prøvd å endre proxy settings, men er nok ikke det ettersom jeg ikke engang får pinga proxy serveren. Noen som har svar?
tempezzzt Skrevet 13. desember 2004 Skrevet 13. desember 2004 Regner med at du har sjekket de fleste mulighetene.. ..Jeg ville i alle fall testet mot en router eller printer på lokalt nett før jeg hadde tatt det videre.. (evt en annen PC) ..Og hvis dèt ikke er feil, da er vel en telefonsamtale til Chello på sitt rette?
eiaaa Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Skrevet 13. desember 2004 Har kontaktet dem, de er ikke så hyppe på Linux support men har ikke fått svar enda. Tar gjerne imot tips fra andre..
toreae Skrevet 13. desember 2004 Skrevet 13. desember 2004 Dhcp eller fast ip? Virker, virker ikke med windows? Linux distro? Firewall, nei, ja vilken?
Big_JT Skrevet 13. desember 2004 Skrevet 13. desember 2004 Såvit jeg har forstått bruker chello DHCP. Så det skulle bare være å kjøre opp nettverkskortet, og kjøre f.eks. dhclient. Iallefall det jeg bruker i redhat og mandrake. Må du kjøre proxy? Hørtes snedig ut...
eiaaa Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Skrevet 13. desember 2004 Dhcp eller fast ip?Virker, virker ikke med windows? Linux distro? Firewall, nei, ja vilken? DHCP Virker i WIN Linux Fedora ? Default Fedora firewall. Skal prøve dhclient, takk for tipset
Brafa Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Får du noen ip-adresse på linux-boxew da? Testet å koble til en router for å sjekke om linux-maskinen får noen 192-ip av den? Bytter du på å ha 2 maskiner på nett? Og er det slik at windowsmaskinen er den eneste som fungerer mens linux-boxen ikke fungerer? Isåfall må modemet resettes når du bytter maskin. (Reboot ved å koble ut strømmen til modemet i 15 sek, er nemlig ikke nok å bare frigjøre ip-adressen manuelt når du bytter maskin.)
eiaaa Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Skrevet 14. desember 2004 Ruteren deler ut 192.iper, ja, men jeg har prøvd å koble til uten denne. Win og Linux er på samme maskin, så kort og kabel fungerer, men finner fortsatt nada.
arokh Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Fedora starter dhclient automatisk hvis nettverkskortet er konfigurert til å bruke DHCP. Hva skjer hvis du kjører "ifconfig -a"? Ser du eth0 der? Prøv "dmesg | grep eth0" også.
atrax Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Jeg har også hatt trøbbel med et integrert SiS-nettverkskort under linux. Hovedkortet var et Asus P4S533, med SiS 645DX chipset (SiS 961B-sørside). Etter masse krøll tok jeg den enkle veien, og skaffet et billig PCI-kort som virket uten problemer.
eiaaa Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Skrevet 14. desember 2004 Fedora starter dhclient automatisk hvis nettverkskortet er konfigurert til å bruke DHCP. Hva skjer hvis du kjører "ifconfig -a"? Ser du eth0 der? Prøv "dmesg | grep eth0" også. Ser eth0 etter jeg la til ethernet connection (eller så ble den lagt til automatisk). Og ja, dhclient kjører, så vet da pokker. Det som er rart er at driverene ser ut som om de er installert (har linux drivere fra SIS, men vet ikke hvordan jeg installerer dem - så noen som vet kan jeg kanskje prøve det).
eiaaa Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Skrevet 14. desember 2004 Prøvde dmesg | grep eth0, fikk bare "Transmit timed out" en hel del ganger. Ifconfig fikk jeg ikke en gang kjørt (kjørte opp cmd og skrev ifconfig , prøvde også ifconfig -a)..
arokh Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Fikk ikke kjørt ifconfig? Gjerne skriv litt i detaljer hva du gjør. Antar du ikke var root, derfor lå ikke /sbin i PATH'en din. Prøv igjen. Transmit timed out høres litt mistenksomt ut også.. Hvilken kjerne bruker du? "uname -a"
eiaaa Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Skrevet 14. desember 2004 Fikk ikke kjørt ifconfig? Gjerne skriv litt i detaljer hva du gjør. Antar du ikke var root, derfor lå ikke /sbin i PATH'en din. Prøv igjen. Transmit timed out høres litt mistenksomt ut også.. Hvilken kjerne bruker du? "uname -a" Sbin ligger der, men ikke default så kanskje det var feilen.. Skal prøve. Kjerne:FC3, 2.6.9-1.667
eiaaa Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Skrevet 15. desember 2004 Kjørte ifconfig og da kom det opp masse rart, for mye til at jeg kan skrive det ned. Vet ikke om den logger jeg, så kan jeg paste loggen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå