Gå til innhold

lite fps i cs: s?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei fikk nyt skjermkort for noen dager siden som jeg skulle spille cs: s med (power color 9600xt bravo). men får max 40 fps i 640 oppløsning i LOW settings shaders og skygge you name it alt på low. er dette normalt??

har 512ddr ram og amd athlon 2200+

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja litt litt ram kansje? cpu er heller ikkje noe å rope hurra for.Men har du de nyeste drivere og directx? lenge sia du har formantert? vsync off?

Skrevet

hmm, ville tro det skulle gå ganske bra :hmm: Jeg har spilt CS: S på min maskin som er en pentium 4 2,4GHz med 1gb ram og 64MB Geforce 4 ti. Rammen burde ikke ha så mye å si, i hvertfall ikke på de laveste grafikk innstillignene i spillet. Gjør som meg, formater alt og reinnstaler når man får ny hardware (speselt skjermkort) eller spill.

Skrevet

Jeg har selv akkurat reinnstalert og oppdatert alle drivere etter nyinnkjøpt skjermkort... sitter med mellom 10 og 40 i fps... Har nå fulgt alle tidligere gitte råd, som f.eks i tråden over (hvordan få 99 i fps), men neida det vil seg ikke..

Hva kan det være.. har 1,8 Ghz prosessor, 512 ram, powercolor 9800 pro.

Det er jo rett og slett håpløst å spille med 10 i fps..

Wild

Skrevet
Det er normalt for den hardwaren der.

Jo, han bør faktisk få en del over 40 fps vanligvis, jeg har ofte 40 med min 700MHz, 512 mb RAM og GeForce 4 Ti. Så sant det ikke er 32 stykker på serveren, da. Men du bør få mer. En formatering kan være fint, selv om det tar en stund, særlig hvis du har alt på samme disk. Det er også anbefalt å defragmentere etter installasjon av HL2 og CS:S, prøv dette programmet. :thumbup: Men ikke kjør det 10 ganger daglig, unødvendig defragmentering øker sjanse for fysisk krasj.

Skrevet

flaskehalsen her er vell cpu, men 40 er litt for lite.

vet ikke helt hvor man skal begynne... sjekk i taskmanager om du har noen programmer som kjører og spiser opp ram/cpu i bakrunnen.

Sliter du i andre spill?

er vsync på? og i så fall hva er refreshraten din i 640x480 og i desktop?

Får selv mellom 50-60 og gjerne en god del over med 1024x768 og 2xAA, 2xAF i CS:S på en GF FX 5900, AMD XP 2500+ og 512 MB DDR

Du kunne jo prøve å kjøre spillet i DX 8.0 istedet for DX9.0, hvis spillet kjører i DX 9.0 på kortet ditt.

Skrevet

Men det skjermkortet der bør du ikke forvente noe mer! Det er et greit skjermkort men du burde være fornøyd...

Geforce 4 serien er faktisk ganske bra og den slår geforce 5 (FX) serien... i hvertfall noen av dem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...