Gå til innhold

Win2000 SP4 problemer etter bytte av HK


Anbefalte innlegg

Jeg har fått et merkelig problem. Håper noen kan hjelpe meg....

 

Har byttet hovedkort og prosessor......PROBLEMER!

 

Tidligere hadde jeg:

 

MSI K266 Pro, XP1700, 512Mb RAM (333), ATI Radeon2100, SB Audigy2, Plextor CD/RW og Lite On DVDR/RW

 

Hadde Win2000 med SP4 installer og alt fungerte perfekt.

 

Byttet så hovedkort til: MSI K7N2, samt prosessor til AMD XP2100, ellers samme HW.

 

Når jeg installerte Win2000 samt alle drivere fungerte alt, installerte så SP4.....krasj! Hver gang jeg restarta meskinen eller trykkte på reset, så kom blå-skjermen når windows skulle starte. Det skjedde også innimellom når jeg slo av maskinen og på igjen.

Altså mer eller mindre ubrukelig!

 

Prøvde deretter å legge inn WinXP med SP2 og da ser alt ut til å fungere.....?

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en orginal CD? Dersom det er en gammel hjemmebrendt backup av den orginale så bør du muligens lage en ny backup og prøve med. Ellers pleier det å fikse mye om du har en slipstreamed SP4 CD, velger install, og så velger "repair" når den raporterer at det allerede finnes Windows på disken.

Lenke til kommentar

Gunnar; Ja, det er en orginal cd. SP4 lastet jeg ned fra WindowsUpdate.

 

Jeg er ikke helt med på hva du mener med Slipstreamed SP4, men??

 

Jeg skal prøve maskinen litt til med WinXP, så kommer jeg til å ta en Ghost backup og prøve igjen med Win2000. Da skal jeg notere meg feilmeldinga og evt. søke litt på nettet.

 

Takk for alle svar hittil.

Lenke til kommentar

Hei igjen,

å slipstreame SP eller hotfixes er å legge installasjonsfilene fra Windows CD'en på disk og oppdatere de vha servicepack exe filen. Så brenner du ut de oppdaterte installasjonsfilene og installerer med den nye CD'en. På denne måten vil den nye installasjonen allerede være oppdatert.

 

Les mer f.eks her:

http://www.petri.co.il/windows_2000_xp_sp_slipstreaming.htm

 

Prøv å installere igjen først og husk å slå av "automaticly reboot" under System properties, Advanced, Startup and recorvery. (egenskaper på min datamaskin)

Endret av Gunnar_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...