Gå til innhold

Har testet 6800LE vs 6600GT i 3dmark03


eberland

Anbefalte innlegg

Heisann

Tenkte jeg skulle legge ut litt info om disse to kortene.

Min pc er to år gammel og består av P4 2,4GHz, ASUS P4B533, 1024GB PC3200 NONAME, og to 120GB seagate disker.

Jeg hadde først et Geinward 6800LE som jeg hadde llitt problemer med. Byttet dette til et XFX 6600GT.

 

Resultatene i 3Dmark2003 ble som følger:

 

6800LE: 6300 poeng

6600GT: 7400 poeng

 

Både GPU ogCPU står i standard instillinger.

Dette er bare en enkeltstående test, men kan gi en pekepinn på hvordan disse kortene er umoddet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk ikke åpnet noe på 6800LE. Prøvde ikke klokke det. Har returnert det til butikken.

Vet ikke om jeg gidder å kjøre en runde med klokking på det nye kortet - får se.

Hovedsaklilg ville jeg bare bekrefte "rykter" som har gått her på forumet at 6600GT er bedre rett fra esken enn 6800LE.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hm...hadde vært artig å se tester der du åpner noen pipelines på det 6800LE kortet og eventuelt klokker begge.

Det er vel flere her i forumet som har "Moddet" sine 6800LE-kort og har rapportert om over 10k i 3DMark03 (16 pipes).

Umoddet er det som bevist av trådstarter litt bedre enn 9800Pro. 6600GT uklokket er klart best og vil man være sikker på å få ett velfungerende "kjapt nok" kort er det kanskje det beste valget? :yes:

Lenke til kommentar
Mister man garantien når man over klokker?

 

Ja!

Det tror jeg ikke man gjør. Jeg hører dett bli påstått så og si daglig her inne men det er lite sannsynlig at dette stemmer. Dersom kortet slutter å fungere på grunn av heftig overklokking kan man nok få problemer, men det er ikke ulovlig å overklokke. Ta mitt 9600xt som eksempel. Der får man med RedLine utility som man kan overklokke kortet med.

Lenke til kommentar
Går ikke ann å åpne de siste pipe'sene nå på GainWard 6800 LE!!!!!

Har holdt på lenge nå å hver gang jeg opner pipelines'ene å restarter så har ingen forandring skjedd, ennå 8 pipelines!!!!

 

Hva kan jeg gjøre? Bare sende kortet i retur å kjøpe ett annet elle kan jeg fixe problemet?

Prøver du rett på 16 eller begynner du med 12 f.eks?

Lenke til kommentar
hm... for en gjeng.

Denne tråden var ment som en rein opplysning om at 6600GT er bedre enn 6800LE for de som har mer i livet enn overklokking av skjermkort.

Hvorvidt 6800LE blir bedre, og evt hvor bra, etter ulike stunt finnes det 1000-vis av tråder om fra før :no:

Hva med dem som har mer i livet enn å kjøre 3D-Mark 05...?

Lenke til kommentar
hm... for en gjeng.

Denne tråden var ment som en rein opplysning om at 6600GT er bedre enn 6800LE for de som har mer i livet enn overklokking av skjermkort.

Hvorvidt 6800LE blir bedre, og evt hvor bra, etter ulike stunt finnes det  1000-vis av tråder om fra før  :no:

Hva med dem som har mer i livet enn å kjøre 3D-Mark 05...?

Tråden avr ment som en opplysning, mend et utartet seg til en satndard "Hvor bra er 6800LE?"- tråd.

JEg følte ikke behovet for å kjøre på med overklokking bare for å oppnå flest mulig poeng i 3Dmark, da jeg føler kortet yter godt nok orginalt.

Men nå har det seg slik at min bror tyvklokket kortet når han var på besøk i dag....

Når det da viste seg at de kjørte stabilt på disse frekvensene tok jeg like godt en ny runde 3Dmark.

 

Men jeg mener fortsat at vi bør heller være ute å leke i snøen enn å sitte inne å tweake pcen :w00t:

 

MonkyBOY: Vet ikke hvor mange ns minnet er... men det er 1000MHz default, så da finnes det en utregning på timingen..(3 eller 4 tror jeg)

Det er ihvertfall 128MB DDR3 og 128bit minnebus.

Lenke til kommentar
hm... for en gjeng.

Denne tråden var ment som en rein opplysning om at 6600GT er bedre enn 6800LE for de som har mer i livet enn overklokking av skjermkort.

Hvorvidt 6800LE blir bedre, og evt hvor bra, etter ulike stunt finnes det  1000-vis av tråder om fra før  :no:

Hva med dem som har mer i livet enn å kjøre 3D-Mark 05...?

Tråden avr ment som en opplysning, mend et utartet seg til en satndard "Hvor bra er 6800LE?"- tråd.

JEg følte ikke behovet for å kjøre på med overklokking bare for å oppnå flest mulig poeng i 3Dmark, da jeg føler kortet yter godt nok orginalt.

Men nå har det seg slik at min bror tyvklokket kortet når han var på besøk i dag....

Når det da viste seg at de kjørte stabilt på disse frekvensene tok jeg like godt en ny runde 3Dmark.

 

Men jeg mener fortsat at vi bør heller være ute å leke i snøen enn å sitte inne å tweake pcen :w00t:

 

MonkyBOY: Vet ikke hvor mange ns minnet er... men det er 1000MHz default, så da finnes det en utregning på timingen..(3 eller 4 tror jeg)

Det er ihvertfall 128MB DDR3 og 128bit minnebus.

oki takker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...