Gå til innhold

Begynt formatering = tapt innhold?


hauard

Anbefalte innlegg

Skulle formatere min WD 600 idag, men så satte jeg (selvsagt? :ermm: ) i feil disk (WD 1600). Formatering begynte, men jeg merka feilen før den i det hele tatt hadde formatert 1 %. Men når jeg nå setter WD 1600'en inn i PC'en, og prøver og komme inn på den, spør den om jeg vil formatere. (Jeg nekter!) Er det mulig og slippe unna dette? Har endel data på den som definitivt IKKE bør gå tapt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men siden jeg nå allerede har begynt og formatere den, men ikke tatt ferdig, kan jeg ikke da formatere ferdig og ta disc recovery etterpå? Noen som kan garantere for at jeg får tilbake innholdet på disken da?

Easy Recovery skal kunne greie å hente data fra formaterte disker,

men tror sjangsen for å berge alt er størst om du lar være.

Lenke til kommentar
Men siden jeg nå allerede har begynt og formatere den, men ikke tatt ferdig, kan jeg ikke da formatere ferdig og ta disc recovery etterpå? Noen som kan garantere for at jeg får tilbake innholdet på disken da?

Easy Recovery skal kunne greie å hente data fra formaterte disker,

men tror sjangsen for å berge alt er størst om du lar være.

Har seg nå slik at når jeg prøver og ta disc recovery på den nå, nekter easy recovery og finne disken i det hele tatt. Og prøver jeg og åpne i min datamaskin, hyler den etter formatering (Noe som er uaktuelt, uten garanti.).

Lenke til kommentar

Har vært borti et lignede problem selv!

 

Med at windows ikke ville finne disken. var mye data på den som jeg ville berge...

 

Det jeg gjorde var: Tok en HURTIG formatering (windows fant da disken)

 

Så kjørte jeg på med easy recovery som jeg hadde "lånt"... ;)

 

 

Funket fint som bare det, fant tilbake allefall 95% av all dataen... som besto av bilder og musikk (min erfaring allefall)

Lenke til kommentar

er ikke helt sikker på hvordan det fungerer med eksterne disker men GetDataBack kan finne og identifisere interne disker som windows ikke kan se.

 

og ja det stemmer, filene kan gjenopprettes selv etter en formatering, men jeg hadde om det hadde vært mulig, å unngått å formatere, for selv om partisjonstabellen er kaputt (mest sannsynlig i ditt tilfelle da du avbrøt formateringen på 1%) så er filtabellene intakt og recovery programmene vil dra nytte av de og det vil hjelpe på med å få tilbake alt som var på disken.

 

viss recovery programmene ikke finner den eksterne disken så hadde jeg tatt ut disken og montert den inni maskinen så programmene kan finne disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...