Gå til innhold

Bestille iPod mini fra USA


Anbefalte innlegg

Det virker nesten for billig til å være sant, noen som ikke har forstått at det skal legges på moms på varene før de selger dem.. ?  :innocent:

 

Må si at skeptiker i meg våkner ganske kjapt når en nettbutikk plutselig er så mye billigere enn alle andre.

 

Fra forsiden til el-import:

Alle produktene er inkl. mva, frakt kommer i tilegg.

 

 

Men jeg er alikevel skeptisk jeg også :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si at jeg stiller meg litt skreptisk til den siden.

 

<OM OSS>

El Import ble grunnlagt i 2004.

 

Vi importerer direkte i fra Asia og kan derfor tilby varer til ekstremt lave priser. På veldig mange varer ligger vi under halv pris av markedspris i Norge. Vi har et stort utvalg og utvider hele tiden!

 

Det er alt de har å by på. Ingen navn/telefon nr/adresse er nevnt. :ermm:

 

 

Hvordan kan de selge ipod mini til en pris under det apple shop i USA selger den for. og i tilleg få fortjeneste for å importere? :hmm:

 

 

 

:w00t::w00t::w00t: BTW: 1år's medlem's-skap :w00t::w00t::w00t:

Endret av eln
Lenke til kommentar

Men den webshop løsningene deres var ikke veldig betryggende...

Du må skrive inn stat, alt er på engelsk og jeg sjekket litt rundt. Det virker som han/hun har en lisens som er gratis som ikke tillater at han/hun kan endre noenting i webshoppen. Antagelig derfor det ser veldig standard amerikansk ut.

Betalingsmetoden er Mail Order Form, hva nå DET er ? Og et raskt søk på firmanavn gir ingenting i Brønnøysundsregisteret, og når det ikke står noe org. nummer er det litt vanskelig å vite om man skal stole på dem. Synd for ellers hadde jeg sterkt vurdert å skaffe en Mini-IPOD til madamen som julegave derfra...

 

Cobos

 

EDIT: Sinnsvakt med leif'er

Endret av Cobos
Lenke til kommentar

Det kan ikke være seriøst!

Etter noen raske undersøkelser har jeg funnet ut at iPod mini er dyrere i for eksempel Singapore.

Sjekk http://www.asia.apple.com/store/ for priser hos Apple i Asia.

Sjekk valutakurser på http://www.norges-bank.no/stat/valutakurser/kurs_dn4.html.

 

Kurs på Singaporske dollar: 1 SGD = 3,7553 NOK

Pris på iPod mini hos Apple Singapore: 458.00

Norsk pris: 458*3,7553 = 1720

 

Jeg har sjekket prisene i noen flere land, men ikke alle, så jeg kan ikke si det helt sikkert.

Men det virker veldig rart.

Lenke til kommentar
2mass kan ikke du isåfall be han legge ut org-nummeret hans på Om Oss siden og gjerne en addresse eller litt mer kontaktinfo. Som i en mailaddresse f. eks. ?

 

Cobos

"Du kan sende oss en e-mail til:

 

[email protected]

hvis du har spørsmål om produkter, garantisaker, eller spørsmål av teknisk art.

 

Behandlingstidene for e-mail:

 

Mandag-Fredag 15.30-21.00

Lørdag 12.00-15.00

Søndag STENGT"

 

ja kan godt spørre om org nr bl.a.

 

 

2mass

Lenke til kommentar
Hmm..

Den var jo ganske billig i Hong Kong da:

1900*0,8012 = 1522,28

 

Kan jo hende han får det enda billigere.. :hmm:

Hva tror dere?

Hadde prisliste på Apple produkter fra Malaysia, synd jeg kastet den, men Singapore og Hong Kong er definitivt ikke de billigste stedene i Asia. Prislisten jeg hadde fra Malaysia var fra en offisiell Apple butikk(dvs ikke av de billigste), men lå langt under Applestore i USA eller andre steder i pris... Regner med at Kina også er ett billig land. Problemet med å sammenlikne disse prisene med Malaysia er at man der ikke har avgifter eller mva/moms på den type produkter, i Norge skal hvertfall både miljø avgift og moms betales.

 

Jeg ville ikke forhåndsbetalt i det minste. Det kan godt være at det er en kjempeseriøs butikk, men som flere andre her sier mangler det en rekke detaljer som man kanskje ville forvente av en seriøs selger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...