Gå til innhold

SD-RAM på nytt Hovedkort


bærger

Anbefalte innlegg

Noen som vet om 128mb SD-RAM vil funke på mitt nye ABIT KV8 pro hovedkort?

 

her er kortet: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19636

 

Jeg har nemlig problemer med å få starta min nye pc så jeg tror det er RAM'en som er problemet. Skal derfor prøve med en SD-RAM brikke som en kjenning skal sende meg (som vi vet virker)...

 

Problemet er for øvrig med Corsair value select 1024mb (2*512)...og amd 64 3000+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei da forstår jeg at du ikke kunne ha sjekket det.

 

Men hva har du av andre deler da? Og hva har du prøvd for å få dette til å virke? Når man har problemer med å starte maskinen, eller ikke få skjermbilde, er det gjerne RAM, skjermkort eller feilkoblinger som er synderen. Det har jeg fått inntrykk av ihvertfall.

 

Men list opp resten av komponentene dine du, så kanskje noen har noe tips.

Lenke til kommentar

fikk prøvd en annen RAM-brikke (apacer 512) hos en kompis i går. Den fungerte heller ikke. Det samme med skjermokrtet hans. Mine rambrikker og mitt skjermkort fungerte utmerket i hans pc. Så da er delene ikke ødelagt i alle fall.

 

Det kan jo hende at både kameraten sin og min RAM ikke er kompatibel med mitt hovedkort. I går tok jeg ut CPU også for første gang. Alt så greit ut med mine øyne, men det er vel ikke alt man kan se...

 

Har også prøvd å snu litt på ledningene til power switch osv uten hell. Drittn piper og det lyser rødt og grønt...fremdeles. Man kan vel starte PC'n med bare power switch ledningen i? man trengel vel ikke alle ledningene til diverse leds også for at det skal funke? Jeg tror jeg kommer til å sende tilbake både HK, CPU og muligens RAM.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke koble til LEDs, nei. Det er vel muligheter for at det er HK't ditt... Eller strømforsyninga di. Prøv å bytt ut den også. Som jeg har sagt tidligere: Hvis du leser på hjemmesida til HK't ditt eller i manualen så skal det stå hva de pipene betyr...

Endret av BulkyDrip
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...