Baleni Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 hmm..det første pc spillet har jeg faktisk ennå! det heter jones.tjene penger og gå på skolen osv
CPurcell Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Jeg husker at vi fikk masse spill med commodoren vår. Men den første vi (med det mener jeg så klart morra mi) kjøpte var et eller annet Road Runner spill til commodore 64. Det første spiller jeg kan huske å ha kjøpt kostet meg 150kr eller noe og het et eller annet med Rise Of The Traid eller noe. Det var jo så klart til pc vår som hadde en hd på 800mb og 8 mb ram, hehe.
Bytex Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 (endret) Egentlig ganske umulig å si, for jeg var hardcore diskettswapper/trader når jeg fikk Amiga 500'en i 1989. Fikk så mye nye spill at det er håpløst å huske hva det første var..på C64'n hadde jeg haugevis med sånne "turbotape"-kassetter som det var kanskje 20-30 cracka spill på. Husker smerten ved å spole fram og tilbake på kassettene for å loade riktig spill (de lå jo etter hverandre, måtte bare loggføre på telleverket hvor neste spill var) Første PC-spillene mine var hvertfall The Elder Scrolls: Daggerfall og Heroes of Might and Magic 2. Endret 25. januar 2005 av Bitex
vatever Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Fikk noen spill demoer med 486 PC'n. Biomenace og Commander Keen 4e var noen av de jeg husker. NB: Lemings. trolig kult spill!
Silver2k Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 X-com serien... Lemmings og The settlers... selvfølgelig lost vikings og the incredible machine(tim)
Grundig Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Det første PC spillet mitt var vel Microsoft Flight Simulator 95. Husker jeg hadde mye gøy med det
Aiven Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Space invaders eller noe lignende. Nådde såvidt over skrivebordskanten :-)
SkyMarshall Arts Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Etter mye tenking fikk jeg mine første orginale pc spill til konfirmasjonen min. - The Dig - MotoRacer - The Neverhood - Leisure Suit Larry: Love for Sail
Deathstalker Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Det første spillet jeg å min bror fikk(som jeg kan huske)var little big adventure 2
Raring Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Ingen som husker Heroes of Might and Magic 1 da? fant det fram etter å ha spilt HoMaM 4, det var jo så dårlig!
Prizefighter Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Det aller første spillet jeg spilte var vel noe i retningen av Sonic tenker jeg. Ah, ja.. Gode tider det gitt. Har gått gjennom flere av de spillene i den serien. Ellers andre diverse spill til sega der. Husker det som det skulle vært i går, da mudern kom valsende inn i stua og spør om jeg vil ha sånn som nabo'n. (Playstation) Første spillet der var vel Rayman.
agalate Skrevet 1. februar 2005 Skrevet 1. februar 2005 I kronologisk rekkefølge (sånn cirka) Digger SpaceWar Yatzee Lemmings (oh no!) Stunts (loada ramdrive og kopierte over, gikk dritfort) Ski or Die Civilization Monthy Python (husker ikke hele navnet - ekstremt sært spill) Jones in the Fast Lane Heroes quest (relansert under Quest for Glory I) Wing Commander (enern ja) Red Baron Settlers Får litt lyst til å sette opp en eldgammel pc, så jeg kan spille alt dette her igjen. Noen som vil ha jobben min, ok lønn men ikke tid til gaming?
Glufsa Skrevet 1. februar 2005 Skrevet 1. februar 2005 (endret) Ductales, Blues Brothers, Accolade, Pinball Arcade, POC (ports of call 1.0) og Ski :!: Edit: HEr får du tak i de fleste Dos GAmes Archive Endret 1. februar 2005 av avas_2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå