Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tele2 driver lureri!


Anbefalte innlegg

Har Tele2 ADSL medium 704/128. Kunne tenkt meg en litt raskere linje. Dermed kontaktet jeg min leverandør Tele2. Forklarte at jeg ønsket å oppgradere linjen til ADSL Large 1024/256. Det var inget problem.... ps... da legger vi til 12 måneders bindingstid... HVA??? Jeg har jo løpende kontrakt, bor i leilighet og vet ikke når jeg flytter ut. Er aldeles ikke interresert i bindingstid. Det er altså IKKE mulig å oppgradere hastigheten på linjen uten å få 12 måneders bindingstid.... Har sendt to mail til kundeservice angående dette uten å fått svar. Er dette lovlig? Neppe?

 

Konklusjon: Tele2 burde skamme seg... (takk for ett bra forhåld... til nå :cry: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en lignende opplevelse med Telenor ADSL en gang i tiden.

 

De annonserte på siden sin at de hadde fått nye hastigheter/abb til endrete priser.

 

Ringte inn og spurte om jeg kunne bytte, selv om jeg var i bindingstid.

Inget problem, så lenge jeg oppgraderte linja mi og ikke gikk ned sa de.

3 Mnd'er etterpå skulle jeg bytte til NGT siden den opprinnelige bindingstiden min gikk ut.

Da fikk jeg vite at det hadde påløpt seg en ny bindingstid da jeg endret abb.

Sa til kundebehandler at det var jeg ikke blitt informert om, og dermed ikke godtok den nye bindingstiden.

Det ordnet seg det. Cudos til Telenor kundeservice.

 

Kanskje du kan snakke med noen på kundeservice, og at de "ser gjennom fingrene" ?

Endret av snole
Lenke til kommentar

Det samme har irritert meg også lenge. Skulle hatt litt høyere fart ut, det er jo egentlig helt idiotisk. Er jo ikke akkurat snakk om noen store kostnader og ny installasjon. (Burde det ikke være ihvertfall, andre greier jo dette uten videre)

 

Kjipe er jo også at når de justerer ned prisene, gjelder det også bare nye kunder - eller 12 mnd binding til. Mulig dette er vanlig? Dårlig gjort spør du meg, men jeg skjønner jo godt hvorfor.

 

Forøvrig aldri hatt noe problemer med de.. men 12 nye måneder.. frister lite å knytte seg. :/

Lenke til kommentar
laburk' date='09/12/2004 : 21:43'] Vi har også TELE 2, og dem burde gå å finne seg et tau hele gjenger.

ustabilt og jevlig hele tida!

Hmmm... :roll: Finne et tau? Så flinke 14-åringene er til å ordlegge seg... :no:

 

Har hat bredbånd fra Tele2 hjemme i et og et halvt år nå. Fungerer kjempebra, og er fornøyd både med kundeservice og produktet demmes. Kan ikke huske at vi har hatt noe nærlig nedetid på linjen med unntak av når det har vært brudd på den. Bor tross alt nesten 4 km fra sentralen

Lenke til kommentar
Raptor' date='09/12/2004 : 21:51']
laburk,09/12/2004 : 21:43] Vi har også TELE 2, og dem burde gå å finne seg et tau hele gjenger.

ustabilt og jevlig hele tida!

Hmmm... :roll: Finne et tau? Så flinke 14-åringene er til å ordlegge seg... :no:

 

Har hat bredbånd fra Tele2 hjemme i et og et halvt år nå. Fungerer kjempebra, og er fornøyd både med kundeservice og produktet demmes. Kan ikke huske at vi har hatt noe nærlig nedetid på linjen med unntak av når det har vært brudd på den. Bor tross alt nesten 4 km fra sentralen

vet ike hvordan kundeservicen tiil bredbånd til tele 2 er, jeg har mobil , og da ringer man opp, så kommer det en elektronisk damestemme som sier at jeg skal taste inn nr. ditt, så skal de ringe deg opp senere... 2 timer senere ringer de deg opp igjen...og da har du sittet foran telefonen i 120 min, uten at de sa at det skulle ta så lang tid...kjedelig...

Lenke til kommentar

Må bare føye meg i rekken, Tele2 er ikke spessielt populær her i heimen heller.

 

Flyttet, så jeg sa opp i god tid, trodde jeg. Ringte kundeservice, 02000 og sa jeg ville si opp ADSL medium fra x dato. "Det går ikke, du må sende mail til [email protected] sa dama". Hvorfor det spurte jeg? Fordi vi må ha det skriftlig, ellers kan noen si opp i falskt navn etc.

 

Okey, E-post er sikkert som banken hos tele2, sendte mail, men fikk meld tilbake etter 2 uker, kontoen eksisterer ikke. agh, ny tel, "nei, du må sende til [email protected]" sa ny figur, og som den ekstra kundevennlige bedriften vi er, må du betale i 30 dager, før oppsigelsen trår i kraft.

 

Hvis jeg flytter abo, koster det 990,-, hvis jeg tegner nytt, må jeg binde meg i 12 måneder --> Resultatet er selvsagt, aldri mer Tele2

 

At [email protected] ikke eksisterer, sier vel det meste om bedriften? Hvem #%&)¤ er det som tenker på å sende til [email protected]? Tjener nok godt på at det er vrient å få sagt opp.. Hos Telenor ringer du, sier du ønsker å si opp akkurat nå, og Telenor skrur av bryteren på 5 minutter.

Endret av Torro
Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger sagt meg fornøyd med Tele2, men har den siste tiden dårlig erfaring med kundeservice og har sett den samme markedsføringen som det fortelles om innledningsvis. Jeg flytter om et par måneder, og da vet jeg i hvert fall hva jeg ikke skal ha.

 

Tele2 begynner dessverre å bli for likt Telenor, og linje med 128 ut er heller ikke så mye å skryte av til den prisen.

Lenke til kommentar

hos ngt kan du endre linja op og ned hvor mye du vil

gjelder alltid fra den første i neste mnd

 

hos ngt så får eksisterende kunder alltid nedsettelse/oppgradering av hastighet hvis nye kunder får tilbud om det. Likt skal være likt.

 

kjenner ikke tele 2 så godt men slik som det ser ut her så er dem ikke de helt store så jeg kommer ikke til å anbefale dem

heller telenor en tele 2 ser det ut som

 

sitter på ngt linje som jeg har hatt i 3,5 år og er kjempefornøyd

Lenke til kommentar

Har selv hatt tele2 i over 2 år. Første produkt 750/128 med 12 mnd binding. Kontaktet de nå for en uke siden, med ønske om oppgradering. Snakket med fire ulike personer da de forsøkte å utøve hyggelig kundeservice. Den siste hyggelige damen som ringte meg tilbake kunne da bekrefte: "Vi oppgraderer ikke uten ny bindingstid". Da hadde både hun og en til undersøkt lenge og vel...

 

Vel: Må vel føye meg inn i rekken av de som synes at kundeservice og en viss grad av rimelighet er å foretrekke. Jeg er også en av de som grunnet flyttplaner ikke ønsker å ha ny bindingstid. Skulle gjerne gitt de fast-telefon abonementet også om de bare hadde vært rimelig med bindingstiden... For mitt vedkommende er det nå NGT som blir ny leverandør. Vil heller mått leve med 1 år binding hos noen som har bedre hastighet og (kanskje) yter bedre service.

 

Tele2: Duopol som spilles som monopol er ikke vel ikke særlig konkurransedyktig i lengden?? Med de kostnader dere har for å få nye kunder, kunne dere spart en del penger på å yte service ovenfor de dere allerede har....

 

:thumbdown: ChrT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...