Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL2+ Priser lagt ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke idiotisk. Selvom jeg fikk beskjed på Catch.no sine hjemmesider at det var dekning for sdsl her, så måtte catch allikevel sjekke om jeg kunne få det fra (husker ikke navn på firma), de måtte sjekke om det var kapasitet nok på linjenettet (eller hva søren det var). Jeg var ganske sikker på at jeg kunne få den linjen, så jeg var ikke bekymret, hadde telenor 2048/256 før, og jammen fikk jeg ikke mail fra catch om at linjen kunne leveres. Så, det er ikke noe å gjøre med, sånn er livet.  :(

Så finner man en annen ISP, og dem fikser opp i det slik at det faktisk går... Slik er livet, noen gidder, noen gidder ikke...

 

Been there, done that.

Lenke til kommentar

Det er ikke idiotisk. Selvom jeg fikk beskjed på Catch.no sine hjemmesider at det var dekning for sdsl her, så måtte catch allikevel sjekke om jeg kunne få det fra (husker ikke navn på firma), de måtte sjekke om det var kapasitet nok på linjenettet (eller hva søren det var). Jeg var ganske sikker på at jeg kunne få den linjen, så jeg var ikke bekymret, hadde telenor 2048/256 før, og jammen fikk jeg ikke mail fra catch om at linjen kunne leveres. Så, det er ikke noe å gjøre med, sånn er livet.  :(

Så finner man en annen ISP, og dem fikser opp i det slik at det faktisk går... Slik er livet, noen gidder, noen gidder ikke...

 

Been there, done that.

Hadde en sånn runde på Borgenåsen i Asker. Tiscali kunne ikke levere, NGT kunne ikke levere, med forskjellige feilmeldinger hver gang. Kontaktet Tele2 og fikk vite at det ikke var ledig linjeføring til leiligheten, men at det kunne ordnes kjapt ved å bestille telefon. Bestilte billig telefonabb. fra Telenor, fikk det levert, sa det opp og 2 uker senere satt jeg med 1024/256 fra Tele2 :!:

 

Rettet virkelig opp inntrykket jeg hadde av Tele2 fra den gangen de begynte å kjempe om markedsandeler på telenettet :thumbup:

Lenke til kommentar
AAaagh! Spredningen av asymmetriske linjer ødelegger Internett :(

Agree! Sitter selv på rotten ADSL-linje som utleieren min ikke er villig til å oppgradere, og har heller ikke råd til å gjøre noe med det selv. Jaja, får holde meg på skolen istedet, 155Mbit som oppgraderes til 1Gbit neste år :p

Lenke til kommentar
scrim: tok det lang tid før du fikk den mailen fra catch? har hatt tiscali 2048/448 (selv om jeg bare får 256 opp og betaler for 448) i to år nå, bestilte 2mbit shdsl fra catch torsdag morgen.

Jeg har noe som heter gullfiskhukomelse, men jeg fikk beskjed iløpet av 1-2 uker, så det var ikke mer enn det. :D

Lenke til kommentar

Det er ikke idiotisk. Selvom jeg fikk beskjed på Catch.no sine hjemmesider at det var dekning for sdsl her, så måtte catch allikevel sjekke om jeg kunne få det fra (husker ikke navn på firma), de måtte sjekke om det var kapasitet nok på linjenettet (eller hva søren det var). Jeg var ganske sikker på at jeg kunne få den linjen, så jeg var ikke bekymret, hadde telenor 2048/256 før, og jammen fikk jeg ikke mail fra catch om at linjen kunne leveres. Så, det er ikke noe å gjøre med, sånn er livet.  :(

Så finner man en annen ISP, og dem fikser opp i det slik at det faktisk går... Slik er livet, noen gidder, noen gidder ikke...

 

Been there, done that.

Jepp, hadde jeg vært Omy så hadde jeg sjekket med Catch, et selskap som står høyt i min bok. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg fikk svar på mail fra Dataguard nå nettop, og for å si med han egne ord: Første halvdel av 2005, det er nok ikke helt på jordet å si. (Ordrett gjengitt)

 

Det er da jeg som bor like utenfor Stavanger kan få ADSL2 :-)

 

Håper han har rett.

Hva er like utenfor Stavanger?

 

Fant ut at hjemme "på jæren" kan jeg nå få sdsl 10mbit, som er det høyeste telenor tilbyr, mot kun 1-2 før, så virker som at noe skjer omkring. :wee:

Lenke til kommentar
Jeg fikk svar på mail fra Dataguard nå nettop, og for å si med han egne ord: Første halvdel av 2005, det er nok ikke helt på jordet å si. (Ordrett gjengitt)

 

Det er da jeg som bor like utenfor Stavanger kan få ADSL2 :-)

 

Håper han har rett.

Hva er like utenfor Stavanger?

 

Fant ut at hjemme "på jæren" kan jeg nå få sdsl 10mbit, som er det høyeste telenor tilbyr, mot kun 1-2 før, så virker som at noe skjer omkring. :wee:

Bedriftslinje da?

Lenke til kommentar

Skulle jeg ha flyttet så hadde det ikke blitt til oslo! heh.. sverioge og få 1gb bit bredbånn fra selskapet der... ;)

 

har enda ikke fått no svar fra data guard......

Og jeg ha ikke skjekket med catch men det er data Guard so er den eneaste muligheten min tror jeg... catch.no kan jo skjkekke da;)

Lenke til kommentar
Skulle jeg ha flyttet så hadde det ikke blitt til oslo! heh.. sverioge og få 1gb bit bredbånn fra selskapet der... ;)

 

har enda ikke fått no svar fra data guard......

Og jeg ha ikke skjekket med catch men det er data Guard so er den eneaste muligheten min tror jeg... catch.no kan jo skjkekke da;)

Sjekk du. :)

Lenke til kommentar
Noen som vet max teoretisk hastighet på adsl2+? synes 2.5mb/s ut er litt lite :ermm:

Mysil2 Skrevet: 11/12/2004 : 19:15 

Tror jeg har lest et sted at kabel har en teoretisk hastighet på 36mbit ut og inn

hmm det er jo gtanske mye.. men jeg tror på deg! Tenk dere prisen en slik linje vill vere for en privat person.. da må man også ha plass.... heh....

 

Mange tenker ikke over plassen dems når det gjeder internett.. og bredbånn har man det bløir det også masse nedlastintig og da er det kjekt med god plass! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...