Gå til innhold

Liten ultraportabel labtop :)


clown

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge lett etter en ultraportabel bærbar DVS den må veie maks 1,5KG. Men i Norge er det tydligvis umulig å finne til en akseptabel pris. Under 20tusen.

 

Siste alternativ var Medion SIM2000, men den hadde den latterlige batterilevetiden på en time. :thumbdown:

 

Dell har også noen alternativ, men disse er dyre og batterilevetiden er enda verre her igjen. :thumbdown:

 

Den eneste bærbare jeg har funnet er en Sony VAIO TR3A :love: , som ser helt snacks ut. Men denne selges da ikke i Norge, forruten på flyplassen på Gardemoen. Og da koster den deretter.

 

Kan noen hjelpe meg med dilemmaet!? Jeg ønsker en bærbar PC som er GOD til en respektabel pris. Den må ikke ha noen store feil, slik som overnevnte har med batteri.

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Har vært litt på utkikk etter en liten bærbar selv, men har stilt for store krav til grafikkminnet. Hvis det ikke spiller så veldig stor rolle for deg, kan du jo kanskje ta en titt på disse:

 

 

Toshiba Protégé

 

Psdata: Tundra 1551

 

Psdata: Asus

 

Noen av disse veier vel kanskje mer en 1,5 kg...Tror det er ganske mange flere, men husker ikke i farta, kan linke til flere hvis jeg kommer på noe :cool:

 

De maskinene jeg har linket til hos psdata, selges andre steder også, men tok bare første linken jeg kom på...kanskje ikke det billigste...

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Har vært litt på utkikk etter en liten bærbar selv, men har stilt for store krav til grafikkminnet. Hvis det ikke spiller så veldig stor rolle for deg, kan du jo kanskje ta en titt på disse:

 

 

Toshiba Protégé

 

Psdata: Tundra 1551

 

Psdata: Asus

 

Noen av disse veier vel kanskje mer en 1,5 kg...Tror det er ganske mange flere, men husker ikke i farta, kan linke til flere hvis jeg kommer på noe :cool:

 

De maskinene jeg har linket til hos psdata, selges andre steder også, men tok bare første linken jeg kom på...kanskje ikke det billigste...

Den asusen der ser grei ut. Skal søke litt rundt på tester av den.

Lenke til kommentar

Har selv en IBM X40 og er utrolig fornøyd. Liten, lett og utrolig solid. Greit å kunne legge den ned i skoleveska uten å være redd for at den skal bli knust av X antall kilo mattebøker.

 

Styrestikken tar ca. en uke å bli vant til, men til gjengjeld er den da utrolig praktisk, pga at du ikke trenger å flytte hånda fra tastaturet til touchpaden.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale Toshiba`en. Min tante i Oslo har den, og jeg var så heldig å få prøve den. 100% vifteløs, egen grafikkbrikke på 32mb DDR, 512mb ram, 12,1" skjerm, 1024x768 (XGA) oppløsning. Rett og slett nydelig. Veide jo heller ingenting. Føltes veldig solid. Tror ikke man vil komme bort i noe bedre, i alle fall ikke i mine øyne ;)

Lenke til kommentar
Ser at PC1.no har Asus S5600N til 11 348 kr. Ikke all verdens til specs, men....

 

Nå vet jeg ikke hvordan den maskina er, men du hevner jo et godt stykke under 20 000, da...

har en slik selv. Super PC. erfaringer i forumet

 

Asus notebook s5n erfaringer i prisguide

 

angående specs.. Man får ikke noe spill-PC med ultraportabel, så da er denne akkurat passe. funker til det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...