Gå til innhold

Overklokke Lite-On LTR-40125S brenner til 48x


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva slags bøg må man være for å tro at man kan "overklokke" en brenner?

nei, jeg skal ikke en gang spørre.

Det er mulig å "monge" med en brenner, sånn at den kan gjøre det og det.

Men overklokke? Nope. det er ikke mulig.

Det blir som å si at man skal overklokke hardisken, musa og kabinettet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-02 21:49, Zitoz skrev:

hva slags bøg må man være for å tro at man kan "overklokke" en brenner?

nei, jeg skal ikke en gang spørre.


 

For seint, du har allerede spurt :smile:

 

Det er faktisk mulig å få noen brennere til å brenne på en høyere hastighet enn det som den er solgt som (altså kan det kalles å "overklokke" brenneren). dette kan i noen tilfeller gjøres ved å oppgradere firmwaren på brenneren. I dette konkrete tilfellet er problemet å finne den omtalte firmwaren.

 

Så vidt jeg vet, er ikke jeg bøg. Kanskje det er fordi jeg ikke tror at dette går an, men vet at det går? :razz:

Lenke til kommentar

Takker, fant den etter å ha bladd litt i forumet.

 

Skal sove på det til i morgen (har en liteon-40125W brenner). Har ingen plater som kan brennes på mer enn 32x, så det er i grunnen bare tullete å oppgradere, men det er gøy å prøve. :grin:

 

Det ser forresten ut til at det er mulig å flashe tilbake til originalen dersom oppgraderingen feiler. OC-Freak hadde skrevet en bra guide inne på forumet deres.

 

Siden fyren i tillegg er Norsk, tror jeg dette skal gå bra :smile:

 

Skulle det gå til dunders, så er det jo en av de billigste brennerene på markedet.

Lenke til kommentar

Det fungerer kjempeflott! Bare så synd jeg ikke har plater som kan brenne på denne hastigheten. Uansett, nå er det ivertfall støtte for Mount Rainier! Dessuten, selv om jeg setter den på maks brennehastighet 32x, så brenner den platene på kortere tid, fordi den kommer raskere opp i 32x. :grin:

 

Takker for tipset. Du skal vel lete lenge etter en brenner til under kr. 1000,- med disse prestasjonene.

 

48x_info.gif

 

liteon48xwritespeed.gif

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-02 21:49, Zitoz skrev:

hva slags bøg må man være for å tro at man kan "overklokke" en brenner?



 

DEtte har tidligere vært gjort med andre brennere. Noen brennere er helt like fysisk, er bare firmwaren som er oppgradert. Er i mange tilfeller billigere å produsere to like modeller, for så og utstyre det med forskjellig firmware.

Lenke til kommentar

Husker jeg overklokket min Actima ARW4420 fra standard 4x4x20 til 6x4x24. Tror nesten jeg må bytte ut den elendige AOpen 20x brenneren (utrolig kresen på plater) jeg har nå til en LiteOn brenner. Ser forresten at ITButikken har fått inn sorte frontdeksler til LiteOn drev, så da vil den til og med passe til kabinettet mitt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Quote:


Den 2002-06-28 21:42, simen_88 skrev:

Man kan vel ikke akkurat kalle det å "overklokke" en brenner, siden overklokking dreier seg om å øke klokkefrekvensen på noe. Det går vel ikke helt an på en brenner?


 

Hva så ? Hvis du ikke skjønte hva jeg mente så kan jeg pøve og forklare deg d.

Lenke til kommentar

Simen, det er en grunn til at de fleste her skriver "overklokke" og ikke overklokke, og dersom du leser hele posten vil du se at jeg lengre oppe i tråden skrev: "Det er faktisk mulig å få noen brennere til å brenne på en høyere hastighet enn det som den er solgt som (altså kan det kalles å "overklokke" brenneren)"

 

Dersom du har et bedre ord på dette, er det ingen som hindrer deg i å foreslå dette. :smile:

 

_________________

Byggeren

 

slapps.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-06-28 22:05 ]

Lenke til kommentar

Øh... atte jeg overklokka mopeden min til å gjøre 70 istedefor 50 liksom.... Her er det noe feil... Hvis det ikke blir økt noe hastighet på en klokkepuls, blir det liksom ikke ordentlig overklokking av det... Selv om jeg skjønte hva dere mente. Måtte bare kjøre litt flise-spikkeri... :smile:

 

Edit: Kan man ikke bare kalle det å modde en cd-brenner da? Det må vel være det rette ordet.

 

 

 

_________________

shwassat.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: Kong_Tom på 2002-06-28 22:10 ]

Lenke til kommentar

Nå har også jeg flashet firmwaren på min Lite-On 40/12/48w brenner til en Lite-On 48/12/48w :smile:

 

Synes det er kult at det fungerer så bra. Brant 700 MB på 2 min og 40 sekunder eller noe i stad. Lynkjapt. Jeg testet med den CD-R platen som fulgte med brenneren. Den var den eneste jeg hadde som taklet 48x hastigheter. Jeg har en bunke med Mr. Platinium cd'er, men de ville ikke brenne raskere enn 40x. Og Mt. Rainer støtten er jo også et stort pluss for meg, siden jeg bruker InCD

 

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-06-28 22:17 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...