eln Skrevet 7. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg har ett rom som måler ca. 15 kvadarat. Det store problemet når det gjelder audio er at 1/2 av rommet er murvegger/gulv. Gulvet er flislagt. tak og to vegger i tre & to av veggene er i mur. Det som da skjer når jeg spiller musikk med anlegg er at all bass blir plantet i taket (1'ste etasje) noe som er ett stort problem. Finnes det noen enkle løsninger for dette? eller må jeg rett og slett legge panel på vegger og parkett på gulvet? Lenke til kommentar
Winters Skrevet 7. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2004 Her er det utallige mange slike topicer Lenke til kommentar
eln Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. desember 2004 Ser slettes ikke lovende ut. må vel ut med en del lapper for å få det til. Lenke til kommentar
Burrre Skrevet 8. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2004 prøv med liggeunderlag du skjærer til i samme størelse som Høyttalerne. legg så en betonghelle opå den, og sett HTen oppå der, da vil du minske mye vibrasjoner. tykke tepper på gulv, og kanskje en sakkosekk eller to vil hjelpe også. Lenke til kommentar
eln Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2004 bassen blir jo da helt død? tester nå . jeg mangler vibrasjoner i golvet. flis Lenke til kommentar
Burrre Skrevet 8. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2004 bassen blir ikke borte, bare romlingen. hvis du vil isolere rommet, og beholde romlingen, er eneste utvei flytende gulv og lydbøyler i taket, og separate vegger. Altså å bygge et rom som ikke er i forbindelse med noen andre rom. Lenke til kommentar
eln Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2004 Finns det ingen enkle løsninger? plater som man legger på golv/fester på vegger uten å ha noe utenpå? Lenke til kommentar
Burrre Skrevet 8. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2004 står høyttalerne veldig nært bakveggen? prøv å dra de 50cm ut.. Lenke til kommentar
eln Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2004 har plassert de midt på golvet uten endringer Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2004 Senk taket med en lett himling og lim fast slike "plater" i veggene som man har mellom eplene i eplekasser, de får du gratis fra alle større matbutikker.... Lenke til kommentar
Even. Skrevet 8. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2004 http://guide.rockwool.no/sw14613.asp Monter noen akustikkplater. Skal visstnok funke fett. mange tråder om isolasjon, lyddemping ++++++ http://www.avforum.no/forum/viewforum.php?f=50 Lenke til kommentar
eln Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2004 Ja, Men gulvet blir vel ett større problem? fliser ble lagt for få måneder siden så jeg tviler på at det er aktuelt å rive ut disse. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 8. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2004 Legg et tykt teppe over deler av gulvet. Det pleier å rydde litt opp i uønsket resonans. Lenke til kommentar
eln Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2004 Peterman: tenker du på ett vegg-til-vegg teppe eller et vanlig teppe til spisebordet et cetera? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 9. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2004 Peterman: tenker du på ett vegg-til-vegg teppe eller et vanlig teppe til spisebordet et cetera? Det siste du nevnte. Det kan også funke å henge et teppe på veggen. Har også hørt at overmadrasser på ca 3-4cm på veggen gir ønsket effekt. Teppe og overmadrasser på veggen scorer dog ikke spesielt høyt på WAF Lenke til kommentar
eln Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. desember 2004 Det kan altså gjøres for en rimelig penge men utsendet derrimot? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 10. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2004 Du kan jo legge et tjukkt teppe og feste det med dobbeltsidig teip på undersiden. Slik at det ser "ekte" ut og så monterer du spikes under høytalerne. Har hørt at spikes skal være bedre en slike føtter siden føttene "dreper" bassen imens spikes bare fjerner rommlingen. Lenke til kommentar
eln Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. desember 2004 hmm ja, nå skjønte jeg ikke helt hva jeg skulle tape men . noe vits i å ha ordentlige basshøyttalere i ett sånt rom da? ala cerwin vega Lenke til kommentar
Even. Skrevet 10. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2004 Skal du virkelig ta'n helt ut og lydisolere skikkelig tar du å ribber rommet helt for gulv, tak, vegger+++ Så isolerer du med masse rockwool i veggene, gulv og tak. Så legger du lydbøyler i gulv og tak slik at rommet flyter oppå dem. Så bygger du veggene inni rommet slik at rommet ikke har kontakt med resten av huset bortsett fra lydbøylene. Så legger du et ûber-tykkt teppe på gulvet og kler veggene og taket i teppestoff. Dette koster jo litt, men........... Lenke til kommentar
eln Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. desember 2004 Heheh ja det hadde jo vært noe det. Får bli når jeg etablerer meg selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå