Gå til innhold

Isolering av rom med murvegg/gulv?


eln

Anbefalte innlegg

Jeg har ett rom som måler ca. 15 kvadarat. Det store problemet når det gjelder audio er at 1/2 av rommet er murvegger/gulv. Gulvet er flislagt. tak og to vegger i tre & to av veggene er i mur. Det som da skjer når jeg spiller musikk med anlegg er at all bass blir plantet i taket (1'ste etasje) noe som er ett stort problem.

 

Finnes det noen enkle løsninger for dette? eller må jeg rett og slett legge panel på vegger og parkett på gulvet? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Peterman: tenker du på ett vegg-til-vegg teppe eller et vanlig teppe til spisebordet et cetera?

Det siste du nevnte. Det kan også funke å henge et teppe på veggen. Har også hørt at overmadrasser på ca 3-4cm på veggen gir ønsket effekt. Teppe og overmadrasser på veggen scorer dog ikke spesielt høyt på WAF :)

Lenke til kommentar

Skal du virkelig ta'n helt ut og lydisolere skikkelig tar du å ribber rommet helt for gulv, tak, vegger+++

 

Så isolerer du med masse rockwool i veggene, gulv og tak. Så legger du lydbøyler i gulv og tak slik at rommet flyter oppå dem. Så bygger du veggene inni rommet slik at rommet ikke har kontakt med resten av huset bortsett fra lydbøylene.

 

Så legger du et ûber-tykkt teppe på gulvet og kler veggene og taket i teppestoff.

 

Dette koster jo litt, men...........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...