Gå til innhold

Eizo L550 vs. Samsung 710T vs. Nec 1770NX


Brendis :D

Anbefalte innlegg

Eizo L550 vs. Samsung 710T vs. Nec 1770NX

 

L550GK_170_208_5y-3.jpg710T_3.jpgnec_1770nx.jpg

 

Disse tre nevnte LCD-skjermene er alle gode skjermer, men lurer uansett på hvem av disse som er den beste allround skjermen?

Jeg spiller litt, bruker internett og litt bildebehandling.

 

Anbefalinger?

 

Noen svakheter med de forskjellige:

 

Eizo L550: Dårlig fot, høy responstid (i forhold til de andre) og kanskje litt "gammel"

Samsung 710T: Dyr, litt stygg kanskje og problemer med mye baklys

Nec 1770NX: Dyr, noen har problemer å spille med dvi kabel??

 

Noen fordeler med de forskjellige

 

Eizo L550: Pen, Billig

Samsung 710T: Pivot, samsung er kjent for gode allround skjermer

Nec 1770NX: Utrolig pen, dyr, ny teknologi

 

Håper dere som har en (eller flere :cool: ) av disse skjermen kunne legge inn deres info om den, og hva dere synest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har ingen erfaringer med de forskjellige skjermene, men jeg ser at komplett har lagt Nec 1770 NX sin skjerm til webshopen må og den koster bare 400 kr mer en Eizo L550.

 

Hw har testa dem alle:

Eizo: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11692&side=6

Nec: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11242

Samsung: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8998

 

Eizo sliter hvist med etterslep i spill

 

Jeg personlig kommer til å gå for Nec, mange lovpriser skjermen.

 

Det er jo den som ser best ut åsså da;)

 

 

MVH Øyvind

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp fått Eizo sin.Utrolig fint bilde synes jeg som ikke har sett i en lcd før.MEN

 

Spesiell text som foreksempel den på vg nett blir altfor "blurry" Liten skrift er helt uleselig.Noen som vet om det er en innstilling eller no?

 

Eller må jeg ned med oppløsningen i xp.Kjører 1024/784.........

 

 

Shorty

 

PS.. merket ikke noe etterslep(ghosting) i BFV.Jeg har ikke særlig peiling heller med for et bilde!

Lenke til kommentar
Burde du ikke sette OPP oppløsningen til 1280x1024? Jeg trodde det var native oppl. på alle (de fleste?) 17" LCD skjermer. Du kan også slå på ClearType fonter i Display Properties, det skal hjelpe.

 

_

johanf

Cleartype? fant ikke den jeg.Kan du peke til den nøyaktig?

 

Viss du synes at den ser fantstisk ut i unative oppløysning så kjem du til å få bakoversveis når du sett den til rett oppløysning.

Som er 1280x1024 for 17" og 19" LCD-skjermer

 

Hellig drit (holy shit) :w00t::w00t::w00t:

 

RÅTT!!!!!

 

Shorty

Lenke til kommentar

Ikke si at du ikke visste at du måtte sette opp oppløsningen til dette? :p

Har EiZO L550, vil bare si at ghostingen er nesten ikke til å skimte under spilling. Funker faktisk svært bra som spilleskjerm, den er pen, har deilig bildekvalitet, sånn kjekk lyssensor som demper intensiteten på skjermen når det blir mørkere så du ikke "svir" ut øya. Ganske kjekk hvis du bruker data både natt og dag :D Er MEGENT fornøyd med denne skjermen må jeg si.

Lenke til kommentar
Burde du ikke sette OPP oppløsningen til 1280x1024? Jeg trodde det var native oppl. på alle (de fleste?) 17" LCD skjermer. Du kan også slå på ClearType fonter i Display Properties, det skal hjelpe.

 

_

johanf

Cleartype? fant ikke den jeg.Kan du peke til den nøyaktig?

 

Viss du synes at den ser fantstisk ut i unative oppløysning så kjem du til å få bakoversveis når du sett den til rett oppløysning.

Som er 1280x1024 for 17" og 19" LCD-skjermer

 

Hellig drit (holy shit) :w00t::w00t::w00t:

 

RÅTT!!!!!

 

Shorty

hehe

 

Håper jeg får samme opplevelse når jeg kobler til min NEC 1770 utpå nyåret! :dribble:

 

_

johanf

Lenke til kommentar
Ikke si at du ikke visste at du måtte sette opp oppløsningen til dette? :p

Har EiZO L550, vil bare si at ghostingen er nesten ikke til å skimte under spilling. Funker faktisk svært bra som spilleskjerm, den er pen, har deilig bildekvalitet, sånn kjekk lyssensor som demper intensiteten på skjermen når det blir mørkere så du ikke "svir" ut øya. Ganske kjekk hvis du bruker data både natt og dag :D Er MEGENT fornøyd med denne skjermen må jeg si.

visste det seff (not) :blush::blush::blush:

 

 

Shorty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...