Gå til innhold

Jeg trenger et nytt strategispill , noen forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Topic sier alt. Jeg trenger et nytt strategispill . Jeg har ikke den beste pc'en ,men jeg kjører warcraft 3 tft glatt . Noen som har noen froslag?

På forrhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ground Control 2, beste jeg har spilt så langt. overgår både Red alert,c&c og Warcraft 3.

litt annen spillestil, men det er så perfekt. :)

Skrevet (endret)

Age Of Mythology :!: Det går ut på myter og guder...Du må bygge etter troen av din gud. men forskjellige uniter for hver gud..+ veldig spennende campign.

Endret av FuJJi
Skrevet

Det hadde vært mye lettere for meg hvis dere begrunnet svaret deres litt . Så jeg kunne forstå hva det nogendlunde går ut på .

takk ;)

Skrevet

Godt mulig du har god PC som kan kjøre de nyeste spillene, men allikevel vil jeg anbefale Age Of Mythology. Det er et spennende, stilfullt og fengslende spill.

Skrevet

Lord of the Rings : Battle for Middle Earth (kommer ut i desember)

Rome Total War

Gidder ikke å forklare nå, mulig jeg lager en edit senere...men søk litt rundt på nettet og sjekk på gamer.no.

Skrevet

vel har jo ett par å anbefale

Ground Controll 2: operation Exodus.

dette er et meget bra sci fi strategi spill med en suveren grafikk, de har lagt vekt på alt av detaljer, zoom in på unitene og de er fantastisk modelert, vri kameraet opp mot himmelen og se en perfekt stjerne himmel med masse annet rom stæsj (i mangel av bedre ord for øyebliket :) ) med flotte stjerne tåker etc.

spillet har også en overaskende god story til å være et rts spill, ikke noe som er så veldig vanelig med de nyeste strategi spillene.

ellers er det litt simplere en andre strategi spill, du bygger ikke baser i dette spillet men tar over kontroll points som skaffer deg en form for penger som du kan bruke på reinforcements som kommer ned med dropships, avhenig av at du har en LZ (landing zone) mye action men dessverre kun 2 sider å velge mellom, mennesker og Virons (romvesner)

Virons har den fifige metoden at 2 units av samme type kan morfe sammen til en forbedret utgave.

anbefales på det sterkeste, ikke er det dyrt heller, burde få det for under 400 kr.

andre spill må være

Lord Of The rings the battle for middel earth,

kan liksom ikke si mer en det du kan få ut av previews på gamer.no siden spillet ikke blir sluppet ut før om 2 dager (alt for lenge til :cry: )

Skrevet (endret)

husker enda at jeg fikk GC2 til 149-, på shell, da en kamerat var bak disken og spillene ble "ekstra billige" da. :love:

3dager etter release. :p

har aldri hatt det så moro med et RTS spill før, en kamerat som var W3,generals, diablo2 ol. spill ble helt frelst.

Endret av nord
Skrevet

Ground Control 2: Operation Exodus er å anbefale! :thumbup: Berre les det arlion sa om det og les også omtala til gamer.no

Locomotion er eit konge strategispel, ikkje noke kriging, men berre bygging av ditt eige transportselskap. Grafikken er ikkje heilt på topp, men det er gameplayet! Les for øvrig Gamer.no si omtale. :)

Rome: Total War er eit must for personar som liker strategispel. Passar utmerka både for spelaren som digga Civilization-spela eller den som likar slaga beire. Det fine med rome: total war er at du kan velge å berre spele på ''oversiktskartet'' eller berre spele slag, men det aller beste: BEGGE DELER! :dribble:

Skrevet
Topic sier alt. Jeg trenger et nytt strategispill . Jeg har ikke den beste pc'en ,men jeg kjører warcraft 3 tft glatt . Noen som har noen froslag?

På forrhånd takk.

Jeg ville nå foreslå "Battle for Middle Earth" ja.

Grunnen til det er vel fordi dette er enda en fortsettelse på det jeg føler er "virkelig" strategi i samme stil som Starcraft, Warcraft, Command & Conquer osv. Base-bygging, oppgraderinger, heroes og muligheten til slibrige taktikker i mindre skala som betaler seg. Spillet kommer forresten til torsdag ...

Om du ikke synes sverd og buer er noe for deg, så er Command & Conquer: Generals fortsatt verdt og spille. Handlingen der er mer nåtid osv ... Dritbra :thumbup:

Skrevet

Kansje ikke i det nyeste laget men StarCraft er en klar vinner innenfor strategiens verden, etter som spillet vant 2004 Game Of The Year (Strategy) Award. Du har 100% hørt om det siden du spiller WarCraftTFT som er et heftig genialt spill.

Men test ut StarCraft, sabla gøy!! :thumbup:

Skrevet
Kansje ikke i det nyeste laget men StarCraft er en klar vinner innenfor strategiens verden, etter som spillet vant 2004 Game Of The Year (Strategy) Award. Du har 100% hørt om det siden du spiller WarCraftTFT som er et heftig genialt spill.

Men test ut StarCraft, sabla gøy!! :thumbup:

Ja jeg kunne ikke vært mer enig med deg faktisk. Men syntes du ikke at grafikken og oppløsningen begynbner og bli noe slitt? Jeg klarte faktisk ikke vende meg til det igjen nå som man har spilt WC3 og CnC:G lenge! Men det er et uuuuutrolig fett spill. Starcraft 2 kommer nok ... wohooo ....

Skrevet (endret)

Takk for alle svar. Det var battle of middle earth som traff meg mitt i hjertet , så det blir nok en tur i butikken (når det kommer) ;) ( jeg har selvfølgelig spilt spill som starcraft broodwar osv, dårlig av meg og ikke ta det med i topic) .

Endret av Imho

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...