Gå til innhold

Rome Total War: hvordan bruke archers fornuftig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er den beste måten å bruke archers?

de funker ganske bra til å plukke fra hverandre hoplites som står i phalax formasjon og går saaaakte mot deg.

og de er brae til å ha på murer, men er det noe annet de duger til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Archers er bra til det meste, men ikke 100% nødvendig. Jeg liker å ha dem bak et par infanterienheter, der de kan sitte å plukke fienden ned en etter en. Eventuelt kan du ha en hær med halvt om halvt med archers og infanteri, men da blir du knust hvis fienden har bra kavaleri. Archers pleier å gi deg det "lille ekstra" som trengs for å ta fienden. F. eks. tar de 20-30 fiender i en enhet, så kan dine menn ta den gruppen, hvilket de kanskje ikke hadde klart om fienden var fulltallig.

Herr brun

Skrevet

Hvis du starter i toppen av en bakke, eventuelt løper opp til toppen av n bakke, vil 2-4 grupper med archers ta ut veldig mange folk. Hviis du spiller mot pc-en må det være de som angriåer deg. For når archerene dine står på toppen av en bakke, får de lengre range, og dermed vil ikke fienden sine archers komme nærme nok til å knærte dine uten selv å bli slaktet, og du skaffer deg et godt overtak.

Håper det jeg sa nå ga mening.

Snorris.

Skrevet

vanlige archers bruker jeg nesten bare til å forsvare byer med.

men nå spiller jeg som sarmartian og de har noe ville horse archers.

i store slag får de 500++ kills

Skrevet

Archers er også morsomme når du angriper (kun i singelplayer), siden du da bare kan tvinge motstanderen ned fra bakketoppen han (sannligvis) står på eller skyte ned halve hæren hans.

Spesielt Cretan Archers eller Roman Auxillia er gode IMO

Skrevet

Roman auxilia er ikke så veldig gode. Morsomste i verden er å stå med gaul forester warband oppå en bakketopp om vinteren i skogen, når fienden har angrepet deg. Da slakter warband absolutt alt. Helt ekstremt!

Herr Brun

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...