Gå til innhold

Spørsmål om pvp og pve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lite peiling på forskjellen på pvp og pve serverene så jeg har noen spørsmål.

1 Hva er det mest vanlige att folk spiller på av pvp og pve?

2 Er det monstre man kan drepe og komme opp i lvl av på pvp?

3 Går det ann å bytte mellom pvp og pve servere med karakteren din?

4 Er det quest på både pvp og pve?

5 Er det meningen att du bare skal drepe andre spillere hele tiden på pvp?

6 Jeg har lyst å kunne gå rundt å drepe monstre, gjøre qest og drepe andre spillere, skal jeg velge pvp eller pve da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1: De fleste kommer nok til å velge PvP pga. Warcraft histore + smak og behag

2: Ja det PvP er nesten som PvE, bare at du kan selv velge om du vil bli angrepet eller ikke.

3: Nei du kan ikke velge å skifte server med din karakter.

4: Ja det er quest på begge deler.

5: Nei, det finnes selvfølgelig questing, rollespilling og grinding hvis du bare vil. Du kan bare bli angrepet i de gule sonene (faktor-nøytrale soner), og i de røde sonene, men de fleste der er noen levler under deg i og med at du ikke kommer det før litt sent i spillet (og det er der alle folka starter når de begynner ny char)

6: Da bør du velge PvP, for da er det bare å vandre i de gule sonene så kan du drepe enhver alliance/horde fyr du vil ;) I PvE kan du kun angripe dem om de har valgt det selv.

Skrevet

1. Er vel ikke noe fasit-svar, men etter det jeg har erfart er Player vs. Environment mest populært.

2. Japp. Akkurat som PvE.

3. Nei.

4. Ja. Identiske quests.

5. Tja. Det blir ihvertfall mer slossing mot andre spillere. Ligger vel i navnet. Player vs. Player.

6. Jeg ville valgt PvE. Her kan du i større grad velge når du vil bli angripet. Og det er også raids o.l. som du finner på PvP. Jeg synes friheten i PvE er større. Noe jeg setter pris på. Jeg er ihvertfall ikke i tvil om at jeg velger PvE når WoW kommer ut.

Skrevet

CobraM nummer 1 hos deg er feil :p leste et sted på wow.com forumet at det var flest som spilte pvp :p

(ikke flame meg pga at jeg sier dette)

Skrevet

Uoffisiell info her.

Faction distribution

------------------------------

Total characters 2200 (88 servers)

Horde characters: 780 (35,5%)

Alliance characters: 1420 (64,5%)

Total characters on PvP servers: 1050 (42 servers)

Horde characters: 458 (43,6%)

Alliance characters: 592 (56,4%)

Total characters on PvE servers: 1150 (46 servers)

Horde characters: 322 (28%)

Alliance characters: 828 (72%)

Skrevet

men.. gjennomsnitt på vær server? i og med at 1 server er pvp og en annen er pve.. så kan ikke gjennomsnittet av en server som er på max cap 10 000 være 2000..

Skrevet (endret)

Å ja. Sånn sett. Leste litt mer på det forumet. De har regnet antall characters fra "topp 25-lista" på hver server på www.maxmeout.com.

Nå ble det mer riktig ;)

Endret av CobraM
Skrevet

Bra... endelig ferdig med den uendelige vs situasjonen :p

(btw noe jeg har lagt merke til at du tar litt aggresivt opp når noen sier dårlige ting om pve Aasgaard :p )

Skrevet
Bra... endelig ferdig med den uendelige vs situasjonen :p

(btw noe jeg har lagt merke til at du tar litt aggresivt opp når noen sier dårlige ting om pve Aasgaard :p )

Neida, folk får gjerne argumentere mot PvE-servere, men skal de gjøre det bør de nesten vite såpass at de kan holde seg til fakta synes jeg. Dette gjelder selvsagt begge veier. Diskusjoner er bare bra, men når det skapes et feilaktig bilde hos folk som ber om hjelp er noe litt feil. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...