Bluebeans Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Hva slags taktikker brukere dere når dere spiller mot players? Jeg mener at LAN og boter er to helt forskjellige ting. Computereren gjør tross alt det samme omtrent hver eneste gang mens players er uforutsigbare. Forslag til taktikker som gjør det lettere å stå imot motstanderens kreative planer?
Herr Brun Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Har ikke spillt så mye på LAN, men litt har det jo blitt. Parthia er veldig gode. Med parthia bruker du to grupper elefanter, 8-10 horse archers og resten cataphracts. Det funker faktisk mot de fleste. Send horse archers først, og la de skyte seg tomme. Så sender du inn elefantene, tett fulgt av cataphracts, som charger to og to. Dette knuser er dødseffektivt, men krever en del micromanagement. Du burde egentlig prøve deg frem Herr Brun
Gunfreak Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 det som blir mer kult er når man har ganske lite penger, og man kan ikke lage full hær, og man må være veldig nøye på hva man kjøper
Herr Brun Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Med 15'000, som så vidt jeg har forsått er det mest vanlige, så kan du bygge det aller meste. Selvfølgelig ikke en hær med bare spartan hoplites eller elefanter, men en normal hær koster ikke mer en 15'000. Herr Brun
Snorre Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Når jeg spillte multiplayer den ene av de to gangene jeg fikk lov, kjørte jeg macedonians. Da tok jeg 6 grupper med beste (dyreste) phalanx folka, 4 hestegrupper, 4 archers og en general eller noe i den duren. Jeg lot phalanx gå først med archerene rett ba og hestene som beskyttere på siden. Stoppet når jeg nærmet meg fiende hæren. Lot archerene pepre fienden med fire arrows. Han løp rett i phalanx-en min for å prøve å unngå flere piler knuste ham totalt.
King_Yngvar Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Har ikke spillt så mye på LAN, men litt har det jo blitt. Parthia er veldig gode. Med parthia bruker du to grupper elefanter, 8-10 horse archers og resten cataphracts. Det funker faktisk mot de fleste. Send horse archers først, og la de skyte seg tomme. Så sender du inn elefantene, tett fulgt av cataphracts, som charger to og to. Dette knuser er dødseffektivt, men krever en del micromanagement. Du burde egentlig prøve deg frem Come on! Ikke si at det der virker. Kanskje i 2v2 men i 1v1 vil fienden skjønne din plan ut i fra at du velger Parthia. Ville nok klart å kontre den strategien med litt phalanxer og archere...
Herr Brun Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Å visst pokker funker det. Sannsynligvis ikke mot alle motstandere, men jeg har enda ikke tapt:P Jeg har ikke møtt en hær med phalanxer og archere da. Herr Brun
Mildir Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Jeg testa nettopp den samma flere ganger og funka jo så det suste! takk for en fin taktikk til LAN/online
Chasseur Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Synes det er artigst og velge realistiske hærer jeg.. Sånne som du kunne ha møtt i romertiden.. Blir litt mer RPG da, og RPG er jo som kjent morsomt?
Bluebeans Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Skrevet 7. desember 2004 Har ikke spillt så mye på LAN, men litt har det jo blitt. Parthia er veldig gode. Med parthia bruker du to grupper elefanter, 8-10 horse archers og resten cataphracts. Det funker faktisk mot de fleste. Send horse archers først, og la de skyte seg tomme. Så sender du inn elefantene, tett fulgt av cataphracts, som charger to og to. Dette knuser er dødseffektivt, men krever en del micromanagement. Du burde egentlig prøve deg frem Herr Brun Ikke dumt, får vel teste ved første anledning
Aiven Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Har ikke spillt så mye på LAN, men litt har det jo blitt. Parthia er veldig gode. Med parthia bruker du to grupper elefanter, 8-10 horse archers og resten cataphracts. Det funker faktisk mot de fleste. Send horse archers først, og la de skyte seg tomme. Så sender du inn elefantene, tett fulgt av cataphracts, som charger to og to. Dette knuser er dødseffektivt, men krever en del micromanagement. Du burde egentlig prøve deg frem Come on! Ikke si at det der virker. Kanskje i 2v2 men i 1v1 vil fienden skjønne din plan ut i fra at du velger Parthia. Ville nok klart å kontre den strategien med litt phalanxer og archere... Foreslår at du poster en strategi det IKKE går an å "kontre" selv. Dette synes jeg blir for dumt!
King_Yngvar Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Alle unit kombinasjoner kan kontres, det handler om hvordan man bruker dem.
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Det er utrulig kva skilled players kan gjere med få folk, har du spillt masse RTW så kan du kontre de meste av kombinasjoner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå