Gå til innhold

Playstation 2 som dvd-spiller


Anbefalte innlegg

Jeg kommer sansynligvis til å flytte på hybel til våren/høsten og har planlagt å kjøpe noe jeg kan benytte til å se på film.

 

Er PS2 bra til dette formålet (vet den ikke er skapt for det, men fint og kunne spille på den i tilegg).

 

PS: har ikke råd til både pose og sekk.

 

er PS2 grei til å se filmer på hvis jeg ikke har veldig høye krav?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS2 funker ikke utmerket som DVD spiller nei.

Den spiller av et hav av dvd'er men ikke alle. Enkelte hakker. Kill Bill f.eks.

 

Den nye Slim edition skal ha forbedret DVD spiller. Om du skal kjøre en kombi dvd-spillemaskin så må du nesten kjøpe slim.

 

Den gamle store er å ikke anbefale i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Dere to som har postet de negative omtalene ang PS2 som en elendig DVD-spiller må nesten utdype dere mere. Jeg har hatt min PS2 i ca 3 år nå og har aldri hatt problemer hverken med bildekvaliteten eller lydkvaliteten ang DVD-filmer! :p Kan også forøvrig si at de sonene jeg har prøvd på PS2 har alt vært fra sone 1-5 og filmene har funket utmerket. (maskinen er ikke chipa)! :tease:

 

Så jeg ville anbefalt PS2 på det sterkeste, det er ikke kanskje den beste DVD-spilleren i verden (og det har jeg heller ikke sagt) men holder til det meste! :thumbup:

Lenke til kommentar

Må også si at jeg er storfornøyd med ps2 som dvd-spiller, har brukt den som det i 4 år nå (eller hvor lenge det nå er siden den kom ut) og ha vært meget fornøyd med den.

Eneste er at støyen fra den kan irritere litt, men tror det har blitt merkbart bedre etterhvert og du hører den uansett ikke når du ser på film for da har du vel på nok lyd? :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
PS2 funker ikke utmerket som DVD spiller nei.

Den spiller av et hav av dvd'er men ikke alle. Enkelte hakker. Kill Bill f.eks.

 

Den nye Slim edition skal ha forbedret DVD spiller. Om du skal kjøre en kombi dvd-spillemaskin så må du nesten kjøpe slim.

 

Den gamle store er å ikke anbefale i det hele tatt.

Kill Bill hakker ikke på min PS2... og den er nærmere 3 år gammel...

Lenke til kommentar

Har brukt min PS2 som DVD-spelar så lenge eg har hatt den (3-4 år) og aldri hatt problemer. Kjøp slim versjonen sjølvsagt, med tanke på lyd.

 

Gamle PS2en har for høg viftelyd, men slim skal visst være betre på dette. Men eg har ikkje blitt så irritert over vifta at eg skifta den.

 

Men Ps2 funker flott for min del i hvertfall.

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig en definisjonssmak... men det er ikke uten videre lett å plassere PCen under TVen, og så har du alt styret med TVutgang og konfigurering av den, og så må man bruke mange forskjellige ubrukelige program for å spille forskjellige format (og JA, jeg har prøvd window$ media player, og den SUGER).

 

I Xbox har man en rendyrket multimediamaskin som passer rett under TVen.

Lenke til kommentar

Hvis det hovedsaklig er DVD-spiller du skal bruke maskinen som vil jeg absolutt anbefale deg Xbox fremfor PS2/PSTwo. Vet av erfaring at Xboxen spiller filmene av med bedre kvalitet, hvis jeg kan si det.

 

Har hatt PS2 siden release, har hatt Xbox i rundt 2 måneder nå, og kjøpte inn PSTwo her for 4 dager siden. Xboxen er helt klart det du leter etter hvis du leter etter et mediesender/DVD-spiller. Selvsagt bør du chippe den, eller kjøpe ferdig chippet.

 

Det som selvsagt er å foretrekke er en skikkelig DVD-spiller, men som flere før meg har påpekt; det er ikke noe poeng med en dyr DVD-spiller hvis TV'en ikke er skikkelig god.

Lenke til kommentar
' date='15/12/2004 : 18:33']
PS2 funker ikke utmerket som DVD spiller nei.

Den spiller av et hav av dvd'er men ikke alle. Enkelte hakker. Kill Bill f.eks.

 

Den nye Slim edition skal ha forbedret DVD spiller. Om du skal kjøre en kombi dvd-spillemaskin så må du nesten kjøpe slim.

 

Den gamle store er å ikke anbefale i det hele tatt.

Kill Bill hakker ikke på min PS2... og den er nærmere 3 år gammel...

Skjedde på min og 2 kompiser av meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...