Gå til innhold

Erfaringer med rørforsterkere?


Anbefalte innlegg

Hei på dere folkens.

 

Jeg sitter her og føler egentlig en aldri så liten lyst etter rørforsterkere. JEg føler at de kan matche min Audiopro Black Diamond veldig godt i lyden. Jeg har sett på et par produsert av Antique Sound Labs, de ser ufattelig koselige og gammeldagse ut.

 

Nå har det seg slik at jeg er studentjævel, du vet, de som bare bruker pengene på fyll og fanteri og sånn. Neida, en dårlig vits bare. Poenget er at til sommeren får jeg litt penger som gjør at jeg kan investere i viktige ting som HiFi et al, og det er i den anledningen jeg tenker på rørforterkere.

 

JEg har ikke lyst å gå mye over 15000 og aller helst noe lavere, og lurer derfor på om dere har noen gode tips på rørforsterkere i den prisklassen. I første omgang er jeg ikke ute etter hybrider, men om jeg må konvertere til det, så blir det mest sannsynlig en Vincent forsterker.

 

Så, har dere testet ekte rørforsterkere i den prisklassen, hadde det vært fint om dere kunne ha tatt og delt disse erfaringene med meg. Nå har det seg slik at jeg går elektrolinjen (vi har ennå ikke tatt i en loddebolt) og det kan kanskje da være mulig med et byggesett, så om dere har noen tips på slike, så hadde jeg satt pris på det også.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer ikke langt med 15000,- hvis du skal ha noe med rør i utgangstrinnet, kanskje AudioNote har et byggesett som passer eller du finner noe rimelig kinesisk noe. Uansett, i den prisklassen blir det ikke mer enn 5~15W, og rørforsterkere er glad i høy impedans i høyttalerene, så det kan være vanskelig å finne noe som matcher til fornuftig pris. Da må du evt. kjøpe brukt, ikke dumt det heller, ikke umulig du kan få noe pent brukt med nypris rundt 30~40k for 15 høvdinger.

 

Da blir det Vincent som står igjen, tror du skal ta en tur å prøvelytte på en SV236, testet den selv før jeg kjøpte min SV226 (budsjettet strakk ikke til) . Den imponerte ihvertfall meg, den spilte varmt og deilig selv på Klipch høyttalere. I tillegg får du dyp og stram bass i høttalere som du bare kan glemme å koble til rørutstyr på riktig side av 50 000,- Tror den koster rund 11 000,- for tiden.

Lenke til kommentar

Jeg har også bare gode erfaringer med Vincent SV-236, brukte den til å drive et par Klipsch RF-35. Veldig varm og behagelig lyd som Mailman13 skriver. Jeg solgte den desverre pga overgang til surround, noe som aldri ble realisert. Jeg har nå en Musical Fidelity X-CAN hodetelefonforsterker, som er en rørkonstruksjon. Den gjør det kjipt å høre på musikk via en vanlig transistorforsterker... Rør er kos!

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
15høvdinger er no en god start ,men jeg innbiller meg at du vill få lite lyd siden black daimond ikke har all verdens følsomhet og rør har lite effekt:hmm:

Det kan hende. Black Diamond høyttalerne i seg selv er jo både lettdrevne og flott lyd på, men kanskje ikke noe rør kunne ha drevet slik jeg skulle ønske det.

 

Er det ingen som har testet Antique Sound Labs eller vet om noen som har testet det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...