Gå til innhold

Erfaringer med rørforsterkere?


Anbefalte innlegg

Hei på dere folkens.

 

Jeg sitter her og føler egentlig en aldri så liten lyst etter rørforsterkere. JEg føler at de kan matche min Audiopro Black Diamond veldig godt i lyden. Jeg har sett på et par produsert av Antique Sound Labs, de ser ufattelig koselige og gammeldagse ut.

 

Nå har det seg slik at jeg er studentjævel, du vet, de som bare bruker pengene på fyll og fanteri og sånn. Neida, en dårlig vits bare. Poenget er at til sommeren får jeg litt penger som gjør at jeg kan investere i viktige ting som HiFi et al, og det er i den anledningen jeg tenker på rørforterkere.

 

JEg har ikke lyst å gå mye over 15000 og aller helst noe lavere, og lurer derfor på om dere har noen gode tips på rørforsterkere i den prisklassen. I første omgang er jeg ikke ute etter hybrider, men om jeg må konvertere til det, så blir det mest sannsynlig en Vincent forsterker.

 

Så, har dere testet ekte rørforsterkere i den prisklassen, hadde det vært fint om dere kunne ha tatt og delt disse erfaringene med meg. Nå har det seg slik at jeg går elektrolinjen (vi har ennå ikke tatt i en loddebolt) og det kan kanskje da være mulig med et byggesett, så om dere har noen tips på slike, så hadde jeg satt pris på det også.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer ikke langt med 15000,- hvis du skal ha noe med rør i utgangstrinnet, kanskje AudioNote har et byggesett som passer eller du finner noe rimelig kinesisk noe. Uansett, i den prisklassen blir det ikke mer enn 5~15W, og rørforsterkere er glad i høy impedans i høyttalerene, så det kan være vanskelig å finne noe som matcher til fornuftig pris. Da må du evt. kjøpe brukt, ikke dumt det heller, ikke umulig du kan få noe pent brukt med nypris rundt 30~40k for 15 høvdinger.