Gå til innhold

Det verste spillet du har spilt? Begrunn svaret!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
World of Warcraft, verre time killer skal du leite lenge etter.

6500755[/snapback]

 

Sakligheten i form av tre bokstaver. :roll:

6501755[/snapback]

 

Forklar hva som gjør meg usaklig.

6503373[/snapback]

 

Synes du virkelig at tidsfordriv er en god grunn for å kalle et spill for det dårligste spillet du noen sinne har spilt? Siden når har spill vært noe som helst annet enn ren underholdning og tidsfordriv?

Lenke til kommentar

Jeg prøver meg med en post som er on-topic. Dette er kanskje ikke de verste spillene som jeg har spilt (jeg har spilt mye opp igjennom), men det er de spillene som skuffet mest og som lovet mye uten å innfri.

 

Heroes of might and magic 4: Oppfølgeren til HoMM3, og skulle være bedre på alle områder. Spillet falt imidlertid helt igjennom. Man måtte velge mellom enheter på de forskjellige nivåene noe som effektivt gjorde at det var 4 nivåer med enheter i forhold til 7 i treeren. Hærerer ble etterhvert unødvendig grunnet at heltene var fullstendig overlegne. Musikken var horribel og grafikken lite oppdatert. Fryktelig skuffende.

 

Masters of Orion 3: Oppfølger til MoO2, som var (og er) et genialt strategispill i rommet. MoO3 skulle være større, bedre og med 3D.... hurra.. MoO3 er det eneste spillet jeg har spilt hvor spilleren er overflødig. Jeg valgte vanskelighetsgrad hard, satte alt på auto og trykket "turn" så fort jeg kunne. Jeg vant. MoO3 var i likhet med HoMM4 et spill som kunne vært bra, hadde et solid konsept å spille videre på samt en fanskare som mer enn gjerne stilte opp med gode idèer. Designere og utviklere klarte imidlertid å ødelegge spillet fullstendig.

 

Det finnes sikkert mange uferdige og dårlige spill som er verre, særlig med tanke på bugs, kræsj og ustabilitet. Grunnen til at jeg trekker frem disse to er at de var ferdige, forholdsvis stabile, utviklerne hadde laaaang tid på seg og de sviktet fullstendig. Såvidt jeg vet knakk begge spill hvert sitt spillselskap (og takk for det).

Endret av tormagt
Lenke til kommentar

Now THAT is how a post in this thread is supposed to look like. :)

 

EDIT: For å være litt mer on topic, nevner jeg også et spill jeg ble fryktelig skuffet over: Söldner er et utrolig dårlig spill. Før det kom, lovet det litt av hvert som fikk enhver gamer til å måpe, inkludert hysterisk store landområder, fullt ødeleggbart landskap, intens action, flere våpen og kjøretøy enn hva som kan regnes på tusen hender, osv.

 

Det var stort (VELDIG stort), det vart ødeleggbart (ALT kan ødelegges! En tank kan skyte hull i husvegger! Genialt!), og det hadde nok de aller fleste våpen og militærkjøretøy som har blitt laget de siste tiårene... Problemet var bare at det hadde en feature som det ikke burde ha. Bugs. Bugs var det mildt sagt mer enn nok av i dette spillet. Det var så ekstremt mange bugs at... ja. Se på navnet på patchene som har kommet. En av dem heter "28610". En skulle tro det finnes like mange patcher som det finnes bugs. Patchene tar forresten også like mye plass som selve spillet.

 

Dessuten var AI'en mildt sagt tragisk. Singleplayer-modusen var dårligere enn i BF-serien, og det sier litt. Grafikken kan sammenlignes med... Nei, for i helsike, den kan ikke sammenlignes med noe som helst. Den er bare uhorvelig stygg.

 

Spillet har også sine lyse sider, som det jeg nevnte med våpen, størrelse og destruktivt landskap. Desverre er det stort sett her de positive sidene ved spillet tar slutt.

 

Jeg angrer hver dag på at jeg uaktsomt kjøpte dette spillet for full pris (ja, 500kr faktisk!) den dagen det kom ut, uten å sjekke noen anmeldelser i det hele tatt. Dette spillet kunne blitt utrolig bra. Synd det ble det motsatte.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Haha, jeg og en kamerat lastet ned big rigs for noen dager siden, fy søren hvor ræva det var, det må være noe av det mest tragiske noensinne laget, og når man trykker escape kommer det opp options: cancel og quit to windows, lol ingen quit to main menu, og når man trykker på quit to windows kommer man jo selvfølgelig til main menu :hmm:

 

Man kan også rygge evig fort der, personlig gadd jeg ikke holde inne bakoverpila lenger når jeg hadde kommet opp i 5000 km\t, og så var det også en av spillets fem maps som ikke ville la seg starte i det hele tatt.

 

Dette er det mest tragiske spillet jeg vet om. Må si jeg blir temmelig syk av og høre alle de meget gode spilltitlene som er blitt nevnt i denne tråden :thumbdown:

Lenke til kommentar
Söldner er et utrolig dårlig spill.

6512459[/snapback]

 

Åh ja..glemte dette spillet, med god grunn.. Jeg gleda meg forferdelig til dette spillet. Etter å ha lest developers diary og masse previews som lovprisa dette spillet skjønte jeg at jeg måtte ha det.. Heldigvis leste jeg anmeldelser før det kom og lasta det ned for å prøve.. Tror jeg spilte i femten minutter før jeg sletta alt som haddde med spillet å gjøre.. :p

Lenke til kommentar

Nettopp. Det finnes mange Star Wars spill som har ordet "Knight" i seg, "Jedi Knight", "Jedi Knight: Dark Forces", "Jedi Knight: Jedi Outcast", "Jedi Knight: Jedi Academy", "Knights of the Old Republic", "Knights of the Old Republic II" (sistnevnte er det som du tenker på, tydeligvis).

 

Jeg er forresten veldig uenig. KOTOR2 er et kjempeflott spill, synes jeg. Det led av bugs og hull i historien, men det var like fullt et kjempeunderholdende rollespill. Det kan vel gjerne være derfor du syntes det var så dårlig, fordi du hadde forventet noe annet enn et rollespill?

Lenke til kommentar

*Phew* har lest igjennom hele tråden nå, og jeg må si at mange av dere må være veldig heldige som ikke har spilt dårligere spill en de dere nevner.

 

Selv har jeg spilt MASSE drit, problemet er at man glemmer de dårligste titlene...

 

Men en jeg kan komme på i farten er Rise of the Robots(mener å huske at det var det det het)

 

Spillet var et 2d slåsse spill alla streetfighter 2, grafikken var imponerende god for å være på den tiden. Men gameplayet var virkelig dårlig. Mener og huske at spillet var forferdelig vanskelig og få(om ikke bare en) karakter du som spiller kunne spille med. Tror det var bare tre kampknapper; Slå, sparke og blokke. Men ingen komboer.

 

Spillet kom i samme tid som Street Fighter 2 og Mortal Kombat og man trodde at dette skulle bli det next big thing i sjangeren og til og med på PC(var på tida hvor det var vanskelig å få bra arcadespill til PC med unntak av Apogee-spillene og kanskje et par andre glimt i ny og ne)

Lenke til kommentar
World of Warcraft, verre time killer skal du leite lenge etter.

6500755[/snapback]

 

Sakligheten i form av tre bokstaver. :roll:

6501755[/snapback]

 

Forklar hva som gjør meg usaklig.

6503373[/snapback]

 

Synes du virkelig at tidsfordriv er en god grunn for å kalle et spill for det dårligste spillet du noen sinne har spilt? Siden når har spill vært noe som helst annet enn ren underholdning og tidsfordriv?

6511807[/snapback]

 

Problemet med WoW er at det er bare tidsfordriv, null underholdning. Min mening. Det er bare grinding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...