Gå til innhold

Min PC eller PCutstyr.no sin feil?


Tobi2

Anbefalte innlegg

For litt over to måneder siden postet jeg om at mitt nye Asus Geforce 6800Ge hadde artifacter, hengte seg opp osv. Det var grunn til å tro at skjermkortet var defekt da jeg mottok det fra PCutstyr.no. Så jeg sendte det tilbake med det samme. Nå idag fikk jeg endelig et nytt. Jippi, jeg var så glad! (de skulle sende meg nytt når de fikk det inn på lager). Så jeg plugget det inn og installerte drivere og restarta. Etter restart, gjett hva jeg så! Oi, der var de igjen. De gode gamle artifactene. Jeg prøvde å starte et spill. Det jeg så var akkurat som sist. Artifacts, hakking og flimring i forskjellige deler av bildet.

 

Så nå lurer jeg på om det er noe galt med PC`n min som kværker alle skjermkort jeg prøver eller har PCutstyr.no sunket så lavt at de sendte meg det gamle som jeg leverte inn igjen?

(Jeg brukte et gammelt skjermkort (GF2 MX400) mens jeg ventet på å få et nytt, og det funket fint)

Kan strømmen være et problem? Hvis strømmforsyningen ikke gir nåkk strøm så skal jo pc`n egentli bare slukne. Det er heller ikke noe skade på strømkablene som jeg har sett (Jeg har prøvd alle strømkablene på harddiskene mine).

 

Jeg har nå tenkt å sende dette også tilbake og bare kreve pengene mine tilbake, så skal jeg kjøpe et nytt et annet sted. Men det er jo lite vits hvis det er min pc sin skyld.

 

Huff, lei og desperat!

 

Edit: Jeg la også merke til at PCutstyr.no ikke får inn V9999 GF 6800GE før den 23.Desember. De har ikke hatt det på lager (ifølge hjemmesiden deres) siden før jeg sendte mitt tilbake. :hmm: Hmm...

Endret av XzeroX10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den er lei.. åssen strømforsyning har du da?

 

Jeg blir vel flamet nå men...: Q-Tech 400W :D (Jeg har planlagt å kjøpe ny veldig snart, siden jeg ikke, mildt sagt, er glad i q-tech produkt q-tech produkt). Men uansett, hvordan kan strømforsyningen ødelegge et skjermkort? Trodde det eneste en strømforsyning kunne gjøre galt var å gi for lite strøm...

Lenke til kommentar

Hvordan var kortet pakket da? Var esken i krympeplast, og alle poser uåpnet etc.? Skal vel være enkelt å se om det kommer rett fra fabrikk eller har vært åpnet før?

 

Men uansett kan det være strømforsyningen din. Jeg sendte også tilbake mitt GeForce 6800 Ultra kort til PCutstyr, fordi PCen ikke på noen måte ville boote inn i Windows så fort jeg la inn en driver til kortet. Men det viste seg at strømforsyningen jeg hadde var for svak(og da snakker vi om en Enermax 430Watt!), så når jeg kjøpte en OCZ Powerstream 520W, funket det bra.

 

Hvis de har sendt tilbake det samme kortet, skal de jo enten ha reparert det, eller ikke funnet noen feil, og i så fall skal det stå på et skriv som de sender med.

Lenke til kommentar
Hvordan var kortet pakket da? Var esken i krympeplast, og alle poser uåpnet etc.? Skal vel være enkelt å se om det kommer rett fra fabrikk eller har vært åpnet før?

 

Men uansett kan det være strømforsyningen din. Jeg sendte også tilbake mitt GeForce 6800 Ultra kort til PCutstyr, fordi PCen ikke på noen måte ville boote inn i Windows så fort jeg la inn en driver til kortet. Men det viste seg at strømforsyningen jeg hadde var for svak(og da snakker vi om en Enermax 430Watt!), så når jeg kjøpte en OCZ Powerstream 520W, funket det bra.

 

Hvis de har sendt tilbake det samme kortet, skal de jo enten ha reparert det, eller ikke funnet noen feil, og i så fall skal det stå på et skriv som de sender med.

 

 

Kortet var ikke i krympeplast, men i en gjennomsiktig plasteske. De andre tingene i bundelen var nytt/uåpnet/originalt. Men det står ikke noe i veien for at det faktisk er det samme kortet. Jeg fikk ikke med noe skriv.

Men skal for dårlig strømforsyning skape artifacts? Problemene er helt identiske som sist. Tror jeg uansett skal satse på ny strømforsyning, selv om det ikke trenger å være kilden til problemet.

Lenke til kommentar
har du prøvd å koble ut alle kabinettvifter, unødvendige hardisker, disketstasjoner og cdromer for å sjekke om det funker?

 

Ja, det var noe av det første av jeg gjorde før jeg leverte "det" inn første gang. Tror ikke det ville være annerledes nå, da det er helt samme problem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...