Gå til innhold

MIST Frostbite AMD, montering og ytelse


reeeeg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bare lurer på om noen kan komme med sine resultater og temps med den kjøleren?

barton 2500 @3400+(2277Mhz)

53C@Load

Er kjøleren vanskelig å montere?

Kommer ann på HK. Jeg, med mitt NF7, må alltid sette i ledningene til viftene før jeg setter kjøleren på. Viftene blir i veien for uttakene.

Trenger jeg å ta ut hovedkortet?

Kommmer ann på størrelsen på kabinettet. Midi og større skulle du ikke trenge å ta ut HK.

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er den i hus.

 

Har klokka CPU til 2265mHz (205*11) på 1,825 vcore. Har kjørt Prime95 torture test i snart en halvtime uten feil, og maks temperatur er 56 grader. Tror jeg kan gå litt lengre :)

 

Var visst ikke den 19dB Papst-vifta som satt på, da. En annen vifte med temperaturstyring, som går opp mot 2600rpm. Bråker en del på fullt, men jeg kjører den på 1900rpm når jeg sitter og surfer, og da er den helt stille.

Vurderer å kjøpe 2stk 12dB Papst etter jul. Da blir det bedre og stillere kjøling!

 

Kjølern var veldig enkel å montere og, egentlig..

 

Fornøyd? JA! :)

Lenke til kommentar

Helt syk den kjølern her. Kjører nå på 2295,77mHz (originalt 1,833mHz) på 1,825Vcore. Har kjørt Prime95 torture test i en halvtime uten feil, og ikke over 56 grader. Imponert! Må selvfølgelig kjøre testen lengre for å se om det blir noen feil..

 

Tidligere prøvde jeg å sette opp til 2277mHz med 1,85Vcore, men da fikk jeg feil i Prime95. Virker som om den blir ustabil av for høy spenning.

Lenke til kommentar

Jeg og har bare en vifte, men den bråker en del mer enn 19dB på fullt.

Hvis du har den medfølgende Papst-vifta på 19dB så kan du kjøpe en til av samme. Sett den ene vifta til å rekke luft inn mot kjøleren, og den andre til å trekke ut fra kjøleren (slik at de jobber sammen). Luftstrømmen skal gå mot der du trekker luft UT av kabinettet.

Jeg har planer om å kjøpe to temperaturstyrte SilenX-vifter på maks 14dB å sette på, det skal kjøle godt uten mye lyd!

 

Har nå kjørt Prime95 i over tre timer uten feil. Absolutt stabilt på 2296mHz! :) Prøver meg på en litt høyere klokk i morgen, tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...