DesertGlow Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Ser komplett har kjempetilbud på Datawrite DVD-R 8X Print-plater. Forsøkte å finne info om dette i den geniale tråden vi har her over, men Datawrite har litt for mange produsenter til at det er lett å finne ut. Noen som vet om dette er plater som er verdt materialet de er laget i, eller kan man bare kaste de? 2,76 kr/stk er rimelig billig...
OC-Freak Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 De kan være prodisc/fujifilm som er bra. Eller de kan være infosmart/falske TY som er dritt. Eller noe annet. Vanskelig å si da jeg ikke har hatt plater fra akkurat dette partiet.
DesertGlow Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Skrevet 4. desember 2004 Med andre ord kan man bestille, og bruke angreretten hvis det er feil type...
Gerrard Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Det står jo "Datawrite 8x DVD-R 4,7GB Print (CMC/MCC) 25-pack Cake Box". Det vil si at det kan være MCC som er veldig bra, ihvertfall Verbatim sine. Men jeg vet ikke om Datawrite sine er like bra Det kan også være CMC som er langt mere ustabilt, men til den prisen er det vel greit å prøve. Problemet er vel at portoen ikke gjør det så billig lenger....
OC-Freak Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Det står jo "Datawrite 8x DVD-R 4,7GB Print (CMC/MCC) 25-pack Cake Box".Det vil si at det kan være MCC som er veldig bra, ihvertfall Verbatim sine. Men jeg vet ikke om Datawrite sine er like bra Det kan også være CMC som er langt mere ustabilt, men til den prisen er det vel greit å prøve. Problemet er vel at portoen ikke gjør det så billig lenger.... Sant nok - men CMC produserer størsteparten av verbatim (MCC) sine plater...... Alle Verbatim som er produsert i Taiwan er laget av CMC. Mulig jeg skal bestille et par pakker og teste
Gerrard Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Det står jo "Datawrite 8x DVD-R 4,7GB Print (CMC/MCC) 25-pack Cake Box".Det vil si at det kan være MCC som er veldig bra, ihvertfall Verbatim sine. Men jeg vet ikke om Datawrite sine er like bra Det kan også være CMC som er langt mere ustabilt, men til den prisen er det vel greit å prøve. Problemet er vel at portoen ikke gjør det så billig lenger.... Sant nok - men CMC produserer størsteparten av verbatim (MCC) sine plater...... Alle Verbatim som er produsert i Taiwan er laget av CMC. Mulig jeg skal bestille et par pakker og teste Ja det er også sant. Men jeg har inntrykket av at Taiwan platene til Verbatim er bedre enn øvrige CMC. Det finnes jo utallige merker som produseres av CMC og de er vel ikke alle på høyde kvalitets messig? Vet du forresten om Imation DVD+R 25pk 8x på Komplett/Datakjeden er RICOHJPNR02? Jeg la merke til at Komplett oppgav Prodisc, Fuji, CMC/MCC og Ritek i flere av platene de solgte men jeg så ikke Optodisc noe sted..... Jeg klarer ikke helt å tro at det er tilfeldig :!:
Mr. Mustard Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Gerrard, Imation de har på Datakjeden er Made in India, da er det vel Moser Baer og neppe RICOH kode. Hvis det ikke hadde vært så lang kø der idag hadde jeg vel kjøpt en spindel for å teste..
Gerrard Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Gerrard, Imation de har på Datakjeden er Made in India, da er det vel Moser Baer og neppe RICOH kode. Hvis det ikke hadde vært så lang kø der idag hadde jeg vel kjøpt en spindel for å teste.. Er de made in India ja...Da kan det vel ikke være så mye annet enn Moser baer. Har noen Imation –R 4X som er CMC og har sett +R fra ricoh flere steder, men de er som regel i jewel case. Mener å huske at jeg brant Imation DVD+R 8X (Ricoh) kjøpt i 10 pakk på Komplett for et par måneder siden. De platene har jeg ikke her, men de som selgs nå er i spindel uansett En annen ting er at Komplett kanskje ville oppgitt Ricoh i produktnavnet slik de gjør med flere andre plater (les over) hvis de var produsent
Moltrez Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Jeg kjøpte en pakke med disse DVD platene for noen uker siden. Jeg har en Nec ND-2500. Det står 8x på de, men jeg får bare til å brenne de i max 4x. Men kvaliteten på platene kan jeg ikke klage på, utenom hastigheten, men det har ingenting for meg å si.
OC-Freak Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Jeg kjøpte en pakke med disse DVD platene for noen uker siden.Jeg har en Nec ND-2500. Det står 8x på de, men jeg får bare til å brenne de i max 4x. Men kvaliteten på platene kan jeg ikke klage på, utenom hastigheten, men det har ingenting for meg å si. Hei! Kan du bruke http://dvd.identifier.cdfreaks.com og finne produsentinfoen for disse platene? Og så poste her slik at vi kan se
Moltrez Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Jess. Gjort dette nå. Her er resultatet : --------------------------------------------------------------------------- Unique Disc Identifier : [DVD-R:CMC MAG. AE1] --------------------------------------------------------------------------- Disc & Book Type : [DVD-R] - [DVD-R] Manufacturer Name : [CMC Magnetics Corp.] Manufacturer ID : [CMC MAG. AE1] Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3MB = 4.38GB (4.71GB)] Recording Speeds : [1x , 2x , 4x , 6x , 8x] [6x And Higher Might Not Always Be Detectable] --------------------------------------------------------------------------- [ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ] --------------------------------------------------------------------------- Hope it helps
Gerrard Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Jess. Gjort dette nå.Her er resultatet : --------------------------------------------------------------------------- Unique Disc Identifier : [DVD-R:CMC MAG. AE1] --------------------------------------------------------------------------- Disc & Book Type : [DVD-R] - [DVD-R] Manufacturer Name : [CMC Magnetics Corp.] Manufacturer ID : [CMC MAG. AE1] Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3MB = 4.38GB (4.71GB)] Recording Speeds : [1x , 2x , 4x , 6x , 8x] [6x And Higher Might Not Always Be Detectable] --------------------------------------------------------------------------- [ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ] --------------------------------------------------------------------------- Hope it helps DVD-R er CMC ja, har noen av dem selv. Men vi lurte primært på hvem som produserer DVD+R, så da er det bare å kjøpe +R isteden og teste
OC-Freak Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Til 69,- er disse CMC DVD-R platene helt akseptable.
Gerrard Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Jess. Gjort dette nå.Her er resultatet : --------------------------------------------------------------------------- Unique Disc Identifier : [DVD-R:CMC MAG. AE1] --------------------------------------------------------------------------- Disc & Book Type : [DVD-R] - [DVD-R] Manufacturer Name : [CMC Magnetics Corp.] Manufacturer ID : [CMC MAG. AE1] Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3MB = 4.38GB (4.71GB)] Recording Speeds : [1x , 2x , 4x , 6x , 8x] [6x And Higher Might Not Always Be Detectable] --------------------------------------------------------------------------- [ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ] --------------------------------------------------------------------------- Hope it helps DVD-R er CMC ja, har noen av dem selv. Men vi lurte primært på hvem som produserer DVD+R, så da er det bare å kjøpe +R isteden og teste Moltrez Var det Datawrite eller Imation DVD-R du hadde? Trodde du mente Imation og der lurer jeg på hvem som lager +R platene....
OC-Freak Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Har hatt Imation fra moser Baer og Ricoh - men kun 4x. 8x har jeg ikke hatt noen av til nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå