Gå til innhold

c++ problemer med compilering


Anbefalte innlegg

#include <iostream>
int main()
{
  int test
    cin >> test;
  cout << test;
}

 

holde på å tar opp igjen gamle c++ kunnskaper (det lille jeg har :p

jeg kjørte igjennom den testen og prøvde å compilere...

prøvde på begge boxene mine. og får til svar:

 

test.cpp: In function `int main()':

test.cpp:5: error: `test' does not name a type

test.cpp:6: error: `cout' undeclared (first use this function)

test.cpp:6: error: (Each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in.)

test.cpp:6: error: `test' undeclared (first use this function)

 

 

hva er feilen? har stressa i en evighet nå med dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk semikolon etter int test, og angi namespace.

Litt usikker på hva som skjer dersom bruker avbryter cin med ctrl+z eller noe, men for å være sikker kan det lønne seg å sette int til 0.

 

#include <iostream>
using namespace std;

int main()
{
   int test = 0;
   cin >> test;
   cout << test;
   return 0;
}

 

Edit: Ganske lenge siden jeg brukte cin og cout... kan man bruke disse med int?

Edit2: Jepp

 

Sp+

Endret av solar_panel+
Lenke til kommentar

/home/iminzilion/tmp/ccYWnzDE.o(.text+0xd): In function `std::__verify_grouping(char const*, unsigned int, std::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&)':

: undefined reference to `std::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> >::size() const'

/home/iminzilion/tmp/ccYWnzDE.o(.text+0x60): In function `std::__verify_grouping(char const*, unsigned int, std::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&)':

: undefined reference to `std::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> >::operator[](unsigned int) const'

/home/iminzilion/tmp/ccYWnzDE.o(.text+0x9d): In function `std::__verify_grouping(char const*, unsigned int, std::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&)':

: undefined reference to `std::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> >::operator[](unsigned int) const'

 

slikt får jeg bare nå etter jeg skiftet og tok med std

Lenke til kommentar

Fra beskrivelse av -ansi (man gcc): "This turns off certain features of GCC that are incompatible with ISO C90". Den siste C-standarden er ISO C99 som har en del til felles med gnu99, -ansi er primært til støtte for kompilatorer som ikke er oppdatert til å følge C99 (liker ikke blanding av kode og deklarasjoner f.eks).

Endret av A_N_K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...