Gå til innhold

Kan eg koble suround til slik?


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Eg er ikkje heilt sikker på om innlegget skal postast på Skjermkort og TV-kort eller Lydkort og PC-høyttalere, men, men.

 

Uansett er planen min i hovedsak å få suroundlyd frå GameCube'n og PC'n min.

 

Dette er slik eg har tenkt til å koble sullamitten.

http://tinypic.com/view.html?pic=u39n4

(Eg er ganske så sikker på att TV-signal ikkje fører suroundlyd, men det er ikkje så viktigt med TV'n)

 

Det eg er mest i tvil om er om eg kan få suroundlyd på GameCube'n min.

 

Dette er planen for korleis eg har tenkt å koble GameCuben's bilde og lyd: GameCube'n koblest til TV-kortet med scart(evt. ein anar kobling om ikkje scart fører suroundlyd).

Lyden går ut gjennom mitt 5.1 lydkort med suroundlyd på suroundhøgtalarane.

Bilde går ut gjennom skjermkortet (eller TV-kortet viss det går) med ein s-video til TV'n.

 

viss dette funker so langt so lurer eg på om noken veit om eit brukbart TV-kort med suroundlyd(5.1) og scartinngang(evt. ein anar kobling) på, slik att eg kan få suroundlyd på GameCube'n min?

 

Er det eit alternativ til å koble gamecuben til PC'n til Scart om ikkje det fører suroundlyd?

 

Og so kjem det store spørsmålet; funker dette?

 

Mange lurer sikkert på kvifor eg vil koble dette sånn.

Grunnen til det er at eg håper og trur att eg kan spare penger, men viss ikkje dette funker so kan eg jo alltid kjøpe ein suroundpakke med forsterker som sansynlegvis er det vanlege.

 

Takker for alle svar.

 

Edit: håper tegningen og planen min er forståleg.

 

Edit2: Begklager eg ikkje er serleg god til å forklare.

Endret av F.V
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. TV signalet bærer surround lyd jo:) Men ikke Dolby Digital & DTS (med mindre man har digitale tvkanaler mm).

 

2. Xbox kan fint kobles til tvkort, men det varierer etter hvilken xbox versjon du har.. men vet ihvertfall at 1.1 boksene ikke hadde noe problemer.. har ikke forsøkt med noen nyere enn det.

 

3. Gamecube har vel en optisk utgang for 5.1 lyd? Da kan du bare koble rett på forsterkeren din:)

Endret av talisar
Lenke til kommentar
1. TV signalet bærer surround lyd jo:) Men ikke Dolby Digital & DTS (med mindre man har digitale tvkanaler mm).

 

2. Xbox kan fint kobles til tvkort, men det varierer etter hvilken xbox versjon du har.. men vet ihvertfall at 1.1 boksene ikke hadde noe problemer.. har ikke forsøkt med noen nyere enn det.

 

3. Gamecube har vel en optisk utgang for 5.1 lyd? Da kan du bare koble rett på forsterkeren din:)

tusen takk for hjelpen, men eg har ingen forsterker og lurer på om eg kunne koble det slik som på bildet (linken).

er litt dårlig til å forklare eg :blush:

Lenke til kommentar
gamecube har ikke sorround/dolby digital/dts, så det problemet med sorround lyd fra den er rett og slett fraværende..

ha ha ha. eg har aldri sjekka om det er suround på GC'en min, tok det som ein selvfølge. sjekka nett no. berre stereo og mono

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...