Gå til innhold

Noe alvorlig galt med HD! (need help)


Anbefalte innlegg

Jeg hold på med å spille NFSU2. Og så etter at jeg gikk lei for i dag så sku jeg lage en SIG med Photoshop 7.0.

Men da ser jeg at snarveien ikke funker.

Jeg drar til mappa..men den er helt fucka. Den er på 0kb og er skadet!

Men jeg brydde meg ikke (doh) og innstalerte det på nytt.

Mens jeg innstalerte så forsvant musikken. jeg opna Winamp og alle sangene var vekke. Så kom d en feilmelding om at PH7 var skadet (warez).

Og da åpna jeg harddisken (Omega (Z:))

Og der fikk jeg med ett SJOKK.

Musikk mappa mi er på 1.194kb....Og alle di andre mappene der kan ikke åpnest bortsett fra spill mappa mi. Jeg får en feilmelding om at Mappene er skadet og kan ikke åpnest. PLUSS at di er på 0kb.

Men når jeg tar og ser hvor mye plass jeg har bruktm så står det 11,7 av 184 (200 egentlig).

Og det eneste som tar plass er NFSU2. Og det er under 1.5gb!

Harddsiken er HELT ny. Satte den inni pc'n på Torsdag 02.12.04. pluss at jeg også innstalerte Win XP Home på nytt på den gamle Harddisken. og den er det ikke noe feil med.

Så tok jeg ett virus-søk. Men fant ingen virus.

 

Så jeg tror det har vert en hacker...Men hva sier dere. har dere noe annet å komme med??

 

EDIT; Glømte å legge ved ett bilde!

 

http://img66.exs.cx/img66/6152/a1-w00t.jpg

Endret av Lonely Wolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du har glemt å sjekke om 48-bits støtte funket skikkelig før du begynte å bruke disken. Windows har en lei tendens til å tro at filstrukturen er skadet hvis du bruker en stor disk i en Windows-installasjon som ikke forstår 48-bit LBA. Ikke skriv til disken, ikke defrag og ikke la Windows kjøre disksjekk på den. Dra opp regedit og søk etter enablebiglba. Få tak i et filgjenopprettingsprogram og lagringsplass til å gjenopprette på.

 

Edit: Du bør sjekke disken for feil også, men det bruker du helst produsentens feilsjekkingsprogram til. Husk å la være å skrive (mer) til den.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

Til LarsC;

 

Er det mulig at du kan skrive en litt mer detaljert guide?

For detta er første gang jeg har innstalert ny Harddisk til pc'n min.

 

....Oi. Glømte en ting til.

 

Da jeg kjørte Norton på HD'n. Så scanner han filene mine som er forsvunnet også. Men når han er ferdig. Så har han bare registrert 6000 av di!!

Lenke til kommentar
Høres ut som du har glemt å sjekke om 48-bits støtte funket skikkelig før du begynte å bruke disken. Windows har en lei tendens til å tro at filstrukturen er skadet hvis du bruker en stor disk i en Windows-installasjon som ikke forstår 48-bit LBA. Ikke skriv til disken, ikke defrag og ikke la Windows kjøre disksjekk på den. Dra opp regedit og søk etter enablebiglba. Få tak i et filgjenopprettingsprogram og lagringsplass til å gjenopprette på.

 

Edit: Du bør sjekke disken for feil også, men det bruker du helst produsentens feilsjekkingsprogram til. Husk å la være å skrive (mer) til den.

Jeg har opplevd noe tilsvarende.. Jeg hadde disk med 4 partisjoner (4x30GigaByte) NTFS og hadde fyld nesten 2 av partisjonene med videoer, mp3 filmer osv.

Ble en dag VELDIG forskrekket når jeg så att det bare lå 1 simpel mappe igjen på den ene partisjonen som hadde vært så å si full.

 

Det jeg husker er att jeg fikk opp en melding "disk 0 cannot write to disk" eller noe lignende.

Jeg tok "egenskaper" på partisjonen og så att disken var full selv om det bare lå en mappe der.

Kjørte en chkdsk.exe (checkdisk) fra command promt og da fortalte windows meg att indexeringsfilen var feil og att for å rette opp dette skulle jeg kjøre chkdsk.exe med en /bryter fuksjon.

Etter dette fikk jeg all data tilbake :)

 

Så gå inn på "min datamaskin" og høyreklikk på partisjonen der de 8Gb dataene din skulle ha ligget, velg "egenskaper" og se om det blir rapportert som data i bruk. hvis du har flere gigabyte i bruk her så er det nok indexfilen som er feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...