Gå til innhold

Anbefaling av PSU til strømkrevende pc


diss

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg merker at min Chieftec 360w sliter litt med å holde med i svingene, så jeg tror nok det er på tide å oppgradere PSUen. Jeg er desverre helt "grønn" når det gjelder strøm og slikt, så jeg håper dere kan anbefale noe?

 

Oppsettet mitt er som følger:

5 stk hd

2 optiske drev

1 floppy

1 stk intern minnekortleser

1 sett Waterchill (pumpen henter strøm fra strømkabel utenfor kabinett)

1 Geforce 6800GT

Amd Athlon Xp-M @ 2.5ghz @ 1,7V

1gb ram @ 2.9V

1 Bluetooth dongle festet til USB port

Logitech mx510 på usb port

Tastatur på ps/2 port

1 stk 120mm vifte

3 stk 80mm vifter

Soundblaster Audigy Live med tilkoblet headset

 

Fremtidig så blir det nok koblet til webcam til en usb port, og muligens en ekstra HD. Jeg er usikker på hvor mang watt jeg trenger, og hvilke psu merker som duger. Forøvrig overklokker jeg så mye jeg kan, så "stabil" strøm er en fordel.

Jeg har sett på Thermaltake Silent Purepower 560w, men er dette et godt kjøp? Bør ikke bli så altfor dyr.. Hadde i utgangspunktet tenkt på en MIST, men disse er jo ikke å oppdrive lenger?

 

Takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se der ja.. Kalkulatoren gav et anbefalt minimum på 460w. Ettersom jeg tenker på å bygge litt mer inn i pcen, så kan det være greit å gå for noe over 500w?

 

Takk for linken til den CWT psu'en hos microplex atrax, jeg fant ikke noe under "MIST" kategorien og lurte på hvor de var blitt av..

Lenke til kommentar
Tviler på at den er noe særlig når man ser på watt i forhold til pris + at den ser temmelig fancy ut

 

Du sikter til den aspire psu'en som "jokab" linker til?

 

Jeg legger gjerne ekstra penger i en god psu, derfor vurderer jeg den Thermaltake psu'en, fordi det ser ut til at det er en god pris på en god strømforsyning. Men jeg har jo egentlig ikke peiling på Psu'er, derfor jeg lurer på om Thermaltake sine Psu'er er noe bra?

 

OCZ Powerstrem 520wser jo bra ut også, men da synes jeg det begynner å bli litt dyrt..

Lenke til kommentar
en psu er inversting som vare lenger enn 2 pc så da er kunne 2 merk du kan se på det er :antec og ocz

 

Det stemmer vel ikke helt? Antec og OCZ er nok gode, men hva med Fortron/Source og Enermax?

 

Jeg har hatt en del thermaltake produkter gjennom tidene, cpu kjølere, viftestyringer og gpu kjølere og sitter igjen med et inntrykk av at dette er produkter med god kvalitet. Derfor er jeg usikker på om Thermaltake havner i kategori med andre kvalitets Psu'er? Ca 1200 spenn for en 560w PSU er ikke akkurat på den "billige" siden av skalaen, og jeg ser av ulike tester at den får god kritikk.

 

Det er ingen som har erfaringer med Thermaltake PSUer?

Lenke til kommentar

jeg har en thermaltake silent purepower 480w, synes den er helt OK, intet mer eller mindre. men "silent" er jeg ikke helt enig i.

thermaltake psu'r duger helt finfint

 

edit: fargen på viftene er helt grusom, det er det verste med hele psu'n

Endret av zadu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...