Gå til innhold

Kjøpepasta/silkonpasta (til CPU) fra Clas Ohlson


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror neppe den er bedre enn Arctic Silver 3. Men hvis du har tenkt til å smøre kjølepasta på MANGE prosessorer så kan det være et godt kjøp. F.eks. en tube Arctic Silver 3 inneholder ca. 3 gram, og det holder til ganske mange prosessorer, så 30 gram vil nok vare en god stund.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 11:53, dnort skrev:

Tror neppe den er bedre enn Arctic Silver 3. Men hvis du har tenkt til å smøre kjølepasta på MANGE prosessorer så kan det være et godt kjøp. F.eks. en tube Arctic Silver 3 inneholder ca. 3 gram, og det holder til ganske mange prosessorer, så 30 gram vil nok vare en god stund.


 

jeg vet ikke om jeg ville kjøpt noe slikt "no name"? fra Chlas Olson...da betaler jeg heller litt mer for kvalitet.. en hammer ville jeg kjøpt på chlas Olson... :smile:

Lenke til kommentar

Enig. Det betyr lite om man bruker 10 eller 50 kr i året på goop. Kjøp noe som er skikkelig med en gang. Hvor ofte skifter man pasta? Det blir bare gjort hvis man MÅ ta av kjøleren, eller hvis man bygger ny maskin. Hvis man driver å produserer maskiner går det jo seff. mere, men man bruker jo bare en liten klatt på kjerna. Min tregramstube har blitt brukt 6 ganger, og den holder enda en stund. Hvis man skulle svi en cpu pga. dårlig kjøling, blir det fort dyrt å spare penger på pasta.

 

[ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-05-31 19:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 18:36, MrLee skrev:


jeg vet ikke om jeg ville kjøpt noe slikt "no name"? fra Chlas Olson...da betaler jeg heller litt mer for kvalitet.. en hammer ville jeg kjøpt på chlas Olson... :smile:



 

Jeg skrev at hvis man skal bruke kjølepastaen på MANGE prosessorer så kan det lønne seg, f.eks. hvis man skal sette sammen en hel park med datamaskiner. 30 gram holder en stund, og denne kjølepastaen er god nok hvis man ikke skal overklokke og er en del billigere enn kjølepasta man får kjøpt andre plasser med tanke på mengden du får. Men personlig ville heller ikke jeg ha kjøpt kjølepasta fra Clas Ohlson, da holder jeg meg heller til Arctic Silver 3.

 

[ Denne Melding var redigert av: dnort på 2002-05-31 20:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 11:35, knockertommy skrev:

Hei!


Noen som har prøvd denne før og kan anbefale den?


Silikonpasta/Varmeledende pasta med høy termisk ledeevne for å forbedre varmeavledningen mellom f.eks. halvledere og kjøleelement. Temp.område -30 til +200°C. Ikke elektrisk ledende. Tube a 30 g.


Kr 119,-



 

Det høres ut som helt vanlig goop !

 

For å få goopen til å hølde seg lengere, legg tuben i noe luftett. Gjerne en plastpose, og en ekstra utenpå den, da blir det luftetett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...