Gå til innhold

Få Linux på cd?!


dvj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne posten forsvant i et databasekræsj (hurra for sentraliserte webfora! Ned med Usenet!). Det vedkommende lurte på var om noen kunne brenne de fire Fedora Core 3-CD-ene til ham for en rimelig penge. Han syntes de rundt 200,- han må ut med (inkludert frakt) fra linuxbutikken.no er litt mye.

 

Tipsene han fikk var å høre med kjente som hadde bredbånd + brenner. Går jo an å kompensere dem litt mer enn bare prisen på CD-ene også, så blir de nok glade.

Lenke til kommentar
Jaha ? Last ned å brenn ?

Å brenn? Mener å huske at infinitivsformen av "brenn" var "brenne". Derfor passer gjerne ikke å-en din inn der. Kanskje det burde vært "last ned og brenn" istedenfor.

sånn seriøst nødvendig og lete opp små skrivefeil?

hjelp han med problemet i stedet for å gp til noe så off topic.

 

 

last ned en linux distrp på f.eks. ftp.uio.no

bruk alcohol 120% til å brenne denne filen ".iso" på cden du slæsjer inn

i cdromen din...

Lenke til kommentar
last ned en linux distrp på f.eks. ftp.uio.no

bruk alcohol 120% til å brenne denne filen ".iso" på cden du slæsjer inn

i cdromen din...

Trenger ikke akkurat Alcohol 120% (eller CloneCD for den saks skyld) til å brenne en linux distro.

 

Hvis man allerede har dem installert så er det jo greit nok, men disse programmene er laget for å kunne kopiere "kopibeskyttede" cd'er. Ingen linux iso'er er "kopibeskyttet".

 

Man kan bruke et hvilket som helst brenneprogram som støtter brenning av iso-image, f.eks cdrecord, Nero osv.

Lenke til kommentar
det gjør ikke noe om det tar noen dager å få cd'ene, jeg har god tid. men jeg gidder ikke laste ned 2.5gb

Det er jo ikke som om du faktisk må gjøre noe annet enn å starte nedlastingen. Det er mer å gjøre for å bestille CD'er. Jeg synes du lager deg et problem som ikke eksisterer.

Lenke til kommentar
det gjør ikke noe om det tar noen dager å få cd'ene, jeg har god tid. men jeg gidder ikke laste ned 2.5gb

Du kan evt. ta en FTP-install som bare laster ned det du trenger.

 

Eller titt innom Narvesen o.l. for mange datablader har med cd'er med linux distroer. Husker jeg strålte av glede da jeg kom hjem fra kiosken med Suse 6.2 (eller var det 6.4?) på DVD!! Flere gigabyte klart til bruk, og dette er noen år siden - lenge før folk fikk dvd-brennere.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

hvilken ADSL hastighet har du da? det vil nok ta litt lang tid å laste ned over 2.5 GB med 30 kb/s. men har du prøvd andre FTP servere som har bra hastighet? det er forskjellige hastigheter på FTP serverne veit du.

 

ftp.sunet.se har en sinnsyk hastighet på serverne sine. selv får jeg full speed på sunet.se rundt 256 kb/s.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...