Gå til innhold

Trafalgar Quare i London


tulling03

Anbefalte innlegg

4 sekund eksponering. Fontenen stoppet midt i eksponeingen, men det syns jeg egentlig bafre ble en litt kul effekt på bildet. Kommentarer??

 

(Noen som forresten har et forslag til hvordan jeg kan få nattehimmelen til å bli (nesten) helt svart, uten at de andre fargene i bildet endrer seg?)

Endret av tulling03
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har vært dær; heter det ikke Square?

 

Jo en liten stavefeil der...

 

 

(bigben247 @ 30/11/2004 : 14:53)

Edit: du mener vel lukkertid, ikke eksponering! 

 

 

Lukkertid og eksponeringstid/eksponering betyr jo det samme, så du kan si begge deler.

 

Egentlig ikke, skal man være korrekt er eksponeringen et resultat av lukketid og blenderåpning...

Endret av tulling03
Lenke til kommentar
Har vært dær; heter det ikke Square?

 

Jo en liten stavefeil der...

 

 

(bigben247 @ 30/11/2004 : 14:53)

Edit: du mener vel lukkertid, ikke eksponering! 

 

 

Lukkertid og eksponeringstid/eksponering betyr jo det samme, så du kan si begge deler.

 

Egentlig ikke, skal man være korrekt er eksponeringen et resultat av lukketid og blenderåpning...

Eksponeringen ja, men du kan si eksponeringstid. Altså hvor lenge bildet eksponeres.

Lenke til kommentar

Først av alt, fint bilde!

 

Ville kanskje anbefalt litt USM eller HP-oppskarping etter nedskaleringen for webvisning, men dette er en smakssak :)

 

Justerte Levels en smule for å ta bort litt av rødstikket og øke kontrasten en smule, jeg vet ikke om det ble bedre, men det ble annerledes, på en måte..

Kanskje var det ikke dette du var ute etter, men jeg ville bare komme med et konstruktivt forslag! :)

 

36970853.nattensmulmogmorke.jpg

 

Så over til semantikkens vidunderlige verden.

Eksponering betyr noe sånt som "å bli utsatt for". Hva blir utsatt for hva innen fotografiets verden? Film/eller billedbrikker blir utsatt for lys.

 

Vil det ikke derfor være helt akseptabelt å si at eksponeringen var på 4 sekunder?

Alle skjønner da hva man snakker om..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...