Gå til innhold

Bruke grafikkort til å aksellerere encoding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd å utnytte ATI x800/x700 eller nVidia 6800/6600 til video encoding? Er nysgjerrig på hvor mye raskere det går enn kun å bruke CPU på vanlig vis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nVidia har ikke kommet med skikkelig driverstøtte for kortene ...

Per dags dato funker kun MPEG-2 dekoding.

Du trenger spesialskrevet programvare for å utnytte enkoding-biten svjv, altså ikke bare driverstøtte. MS Media Center skal visstnok komme med hw-enkodingsstøtte for 6600/6800-serien.

Skrevet

Er dette noe som jeg bruke på mitt Matrox Parhelia 128MB? Bruker PC'n primært til videoredigering og det som følger med der, så alt som får slike ting til å gå raskere, er jeg interresert i.

Skrevet

Pinnacle Edition og Liquid Edition har moglegheit for å bruke både CPUen og GPUen ("Graphics Processing Unit" eller noko sånt) på skjermkortet til rendering.

Har ikkje høyrd om andre program som har same funksjon.

Skrevet

Høres ikke ut til at noen har gjort dette. Jeg har lest at det skal være muligheter (ref. en "sticky" artikkel på forumet for grafikkort) + reklamen for kortene. Men jeg tror ikke det funker i praksis før noen kan fortelle om praktiske erfaringer. Kommentaren over om både krav til programmene så vel som drivere og kort, er nettopp det som gjør meg skeptisk.

Skal kjøpe nytt kort nå, og kommer til å jobbe en del med videoredigering og rendering. Da er det mulig at jeg gir opp håpet om smart grafikkortstøtte, og heller lar maskinen jobbe med rendering om nettene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...