Gå til innhold

Konvertere SVHS til composite


Anbefalte innlegg

Dette temaet har vært hyppig tatt opp før, men ingen av de foreslåtte løsningen har fungert for meg. Har et Geforce 2Go med kun SVHS utgang og en TV som ikke er så glad i de signalene (det blir bare svart/hvitt). Finnes noen enkle konvertere på markedet som mottar SVHS og kun sender ut fargene ? Har en vanlig overgang fra SVHS til comp, men den gir meg bare s/h. Eller hvordan funker det med konverter fra VGA til TV ? Det funka bra på mitt gamle G450, men det var jo et annet kort igjen da ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at utgangen på kortet ikke støtter composit. Jeg kjenner ikke til 2Go men har vært borti 4 andre GeeForce kort, et MX og to andre. Alle hadde en utgang som er lik S-Video pluggen men det har fulgt med en overgang fra denne utgangen til en gul phonoplugg (composit).

Lenke til kommentar

Den overgangen du allerede har er antakelig bare en "plugg overgang" som ikke endrer signalet, type Scart <--> Phono eller s-video. Sender du s-video inn kommer det s-video ut.

 

Hvis det ikke fulgte med en "overgangsledning" slik Strips beskriver (som også endrer signalet), går det sikkert an å få kjøpt en et sted. Men de koster nok litt mer enn den overgangen du har.

 

Har du sjekka om TV'n din har en inngang for s-video eller en scart inngang som tar både kompositt og s-video? Min TV har det sistnevnte, og jeg må velge AV2 for kompositt og YC2 for s-video (selv om det er samme inngang).

Lenke til kommentar

Joda, overgangen jeg har er nok bare en pluggovergang, fulgte vel med et all in wonder kort jeg hadde. TV'en min har ikke SVHS inngang, da hadde det ikke vært noe problem :smile: Maskina det er snakk om er den Dell Inspiron 4100, som sagt med GeForce 2 Go-kortet. Jeg hadde håpet at jeg kunne be utgangen min sende composite signal i stedet for SVHS, kanskje noe programmer som gjør dette ? Prøvde et TvTool for nVidia, men da ble bare alt svart. Men hvis det finnes overganger som faktisk gjør om til composite så hadde jo det vært greit da.

Lenke til kommentar

Hvis du gidder å lodde litt...

Fra http://www.w3pm.net/page7.html#nvcsvtc

 

Usually the chroma line © is passed through a capacitor and tied to the luma line (Y) after it is passed through a resistor. Usually 470 pF and 100 ohms.

 

Forklaring for pinout:

 

In any case, S-Video uses a 4 pin mini-DIN connector. Viewing from the female-end with the key at the bottom:

Pin 1 (lower right): Y Ground

Pin 2 (lower left): C Ground

Pin 3 (upper right): Y (Intensity/Luminance)

Pin 4 (upper left): C (Color/Chrominance)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 16:07, krakvik skrev:

Joda, overgangen jeg har er nok bare en pluggovergang, fulgte vel med et all in wonder kort jeg hadde. TV'en min har ikke SVHS inngang, da hadde det ikke vært noe problem :smile: Maskina det er snakk om er den Dell Inspiron 4100, som sagt med GeForce 2 Go-kortet. Jeg hadde håpet at jeg kunne be utgangen min sende composite signal i stedet for SVHS, kanskje noe programmer som gjør dette ? Prøvde et TvTool for nVidia, men da ble bare alt svart. Men hvis det finnes overganger som faktisk gjør om til composite så hadde jo det vært greit da.


 

De overgangene jeg har er bare en pluggovergang ja. Du må selvfølgelig sette opp at kortet skal sende på composit istedet for s-video oxo. Hvis ikke overgangen din fulgte med kortet ditt, er det ikke sikkert den bruker riktig pinner heller. Jeg er nesten 100% sikker på at kortet støtter composit direkte. Det ville vært utrolig tåpelig å gi ut et kort som ikke støtter det de fleste bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...