Gå til innhold

TEST: 16x DVD-duell: NEC møter Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I en fremtidig test vil jeg se LiteOn sin 16X brenner, har planer om å kjøpe den da den koster mindre en Nec 3500A

Men er heller ikke like bra :cool:

 

vet ikke hvordan den LiteOn 16x brenneren er, men jeg kjenne mange som hadde 8x utgaven, har aldri sett så masse ødelakte plater før.

 

Det er greit å kjøpe billig, men det må da vere litt kvalitet i det?

 

hvorfor er det så vanskelig å bestemme seg, kjøp Nec, billig å bra... :innocent:

Bah, kanskje jeg smeller til og kjøper Plextor!

 

Har 16X DL kommet til S-ATA?

Lenke til kommentar
Det kommer nok en retest av disse to brennerne, med PI Errors, PI Feil og Jitter feil test.

 

Noterer til vurdering alle forslag til tester som bør/kan droppes og tester som bør være med. Desverre er det ikke kapasitet til å gjøre de alle tester på alle plater så et valg må gjøres.

 

Det stemmer nok at ikke alle DVD-plater kan puttes i vanlige DVD-spillere om dette er pga. brenning, platen eller spilleren er litt uviss, men mye taler for at nyere spillere av bedre kvalitet leser brente plater bedre. Vi har heller ikke mulighet til å "modde" produktene på noen måte dvs vi tester slik de er levert.

 

Det er heller ikke mulig å teste en plate i alle tenkelige avspillings enheter.

 

At testen er tittelert med 16x duel... blir nok litt feil, men ikke helt feil. Det er riktig nok brennere som skal klare 16x på DVD+R-plater, men det var ikke i handel/tilgjengelig når testen ble gjort. Det er først den senere tiden 16x media er lager vare hos forhandlere.

 

Vi håper å kunne kjøre en rask test med 16x media så snart vi har det tilgjengelig.

 

Takker for konstruktiv kritikk for å gjøre testene så relevante som mulig.

MINIMUM som jeg mener bør være med:

 

-Testing på max brennehastighet.

-Testing av double layer brenning.

-Testing av feilnivået på platene - dere ville da sett at NEC'en er milevis forran SAMSUNG'en på de aller fleste platene når det kommer til brennekvalitet.

 

Bør være med:

Sjekke med litt forskjellige 8x, 12x og 16x media og se om brennerene virkelig støtter å brenne platene på sertifisert hastighet.

 

Mvh

Tor Magne Dyrskog

www.cdfreaks.com tester

Lenke til kommentar
MINIMUM som jeg mener bør være med:

 

-Testing på max brennehastighet.

-Testing av double layer brenning.

-Testing av feilnivået på platene - dere ville da sett at NEC'en er milevis forran SAMSUNG'en på de aller fleste platene når det kommer til brennekvalitet.

 

Bør være med:

Sjekke med litt forskjellige 8x, 12x og 16x media og se om brennerene virkelig støtter å brenne platene på sertifisert hastighet.

 

Mvh

Tor Magne Dyrskog

www.cdfreaks.com tester

Fortiden er det bare mulig å skaffe That's Write DL DVD+R plater fra våre leverandører.

Vi har bestemt å vente med DL-plater til utvalget er bedre. Venter da spesielt på plater fra kvalitets produsenter som Verbatim.

Lenke til kommentar

If space is the major criterion for you, the difference between 4x and 2.4x write speed for dual layer is significant: more than 43 minutes versus 27 minutes! So, if you intend to burn dual-layer, the NEC ND-3500A is clearly the best choice, at only 27 minutes and 40 seconds to fill a DVD+R DL. We should remind storage buffs that DL media still cost approximately five times the price of single-layer media, so be sure you consider that!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...