angry_norwegian Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Noen der ut som har dette rattet? Leste omtalen her på gamer.no, og fikk lyst på den! Men jeg har ikke mulighet til å skru den fast i pulten, da blir det ikke plass til tastatur.... Fungerer det greit å bare ha den på fanget eller rett på bordet?
Desdichado Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Dette rattet bør du skru fast. Tviler på at du vil få spesiell kjøreglede ved å ha det på fanget. Du får sette tastauret ved siden av rattet, få festet rattet iallefall...
pcp160 Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Ja, det er deseverre som "Desdichado" sier. Jeg vil gå så langt som å si at du MÅ skru fast dette rattet. Det er mye krefter i force feedback i dette rattet, og det er heller ikke flatt under. Jeg har et lite eget bord med rattet skrudd fast i, som akkurat går under bordplata. jeg bare setter det lille "rattbordet" under bordplaten når det skal kjøres. Ellers må du nok velge, tastatur eller ratt... alt til sin tid Forøvrig er jeg veldig fornøyd med det rattet, godt og holde i, virker solid, og kraftig og presis force feedback
Zepticon Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 har planer om å kjøpe ett selv med tiden.... noen som kan beskrive litt mer detaljert hvordan det er.... kvaliteet, bruk, hvordan d er i spill osv...
Bluebeans Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 (endret) Logitech Driving force pro burde vurderes først. Endret 29. november 2004 av niXon^^
Archangel Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Logitech Driving force pro burde vurderes først. Enig, har jo 900 grader mens Momo "kun" har 240. Kjøper nok ratt snart selv og da blir det Pro Driving force
pcp160 Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 Jeg skal ikke si det helt sikkert, men jeg mener å huske at det når det har vært sammenlignet tidligere har kommet frem at Momo virker litt mer robust enn Racing force rattet. Dette blir jo litt subjektivt, og jeg har selv ikke prøvd mange av de nyere rattene annet enn i butikken, så kan ikke fastslå hva som er best. Det jeg kan uttale meg om er Momo rattet som jeg har brukt veldig mye, det jeg liker med det er at det virker veldig solid og presist, har en veldig bra feedback-motor, og at jeg har girstanga (som jeg bruker som brekk i rallyspill, regulere bremsefordeling i F1) Dette med begrensning på 240 grader opplever ikke jeg som noe problem, men det vil vel sikkert komme litt an på hva slags kjøring man bedriver. Er vel i grunn slik at de gangene jeg er ved fult rattutslag med Momo rattet,og kjører over 40 Kmt, er jeg enten på vei ut av, eller opp igjen på veien... Det som kanskje kan være en fordel med større utslag, er at det muligens vil være enda mer presist.
kentbj Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 momo fungerer kjempebra. Tåler det meste. Blitt en del harde rally og nfsu 2 løp. Etter mange harde røsk og riv, så er det fremdeles ikke slark i dette. Syns dette rattet er kjempebra og annbefaler det til de som har lyst på ett robust ratt.
ZkedaR Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 (endret) Hvis du ikke har plass til det tredje festepunktet kan dette enkelt skrus av. Jeg bruker det ikke, men det fungerer utmerket for det Archangel: bare så synd at ingen spill støtter de 900 gradene Endret 30. november 2004 av ZkedaR
Launch Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 Har det ratt, pedal settet og det er utrolig bra, beste jeg har prøvd. Skal du ha det så skrur du det fast der keyboardet bruker å være og så legger du keyboardet oppå skjermen eller noe, kan da umulig være så vanskelig, selv jeg klarer det. Å ha det løst i fanget går bare ikke.
angry_norwegian Skrevet 30. november 2004 Forfatter Skrevet 30. november 2004 Skal du ha det så skrur du det fast der keyboardet bruker å være og så legger du keyboardet oppå skjermen eller noe [...] Jeg må jo bruke keyboardet også. Jeg bruker tross alt pc'n til annet enn bilspill også. Eller er det slik at når man har skrudd fast rattet, at det er lett å fjerne?
Launch Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 (endret) Ja det er bare en stor håndskrue og to småklemmer, limer det jo ikke fast akkurat. tar 5-6 sekunder å montere/demontere, trenger ikke verktøy. Endret 30. november 2004 av Launch
angry_norwegian Skrevet 30. november 2004 Forfatter Skrevet 30. november 2004 Javel, ja! Da skal det jo gå an. Kjempeflott. Takk for tilbakemld., alle sammen.
angry_norwegian Skrevet 30. november 2004 Forfatter Skrevet 30. november 2004 JO, en ting til: Borer man hull i skrivebordet, eller skrus det fast i kanten?
Kenny000 Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 Jeg har et MOMO- ratt, ikke racing force riktignok. Der har man muligheten for å borre et hull i boret for at rattet skal bli skikkelig tight, men dette er ikke helt nødvendig, Det er sånne klips som man fester det i bordkanten... Sikkert det samme her..
Aasgaard Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 Jeg har begge rattene, og bruker dem mye. De har begge sine fordeler og ulemper. 900-graders sving høres selvsagt flott ut, men vær klar over at det gjør rattet mindre responsivt også. Du bruker mer tid på å ratte, noe som ikke alltid er så gunstig. Hvis du skal gjennom en krapp sjikane kan du for eksempel bli småsvett om du må vri rattet halvannen runde i hver retning, du må jo kjempe litt mot Force Feedbacken også. På den annen side gir selvsagt 900 grader større muligheter når det gjelder presisjon, men jeg vil ikke si jeg har problemer med presisjonen på MOMO Racing heller. MOMO Racing føles mer solid. Alt virker tykkere, kraftigere og mer solid. Nå skal det sies at også Driving Force Pro virker å være mer solid enn det meste annet på markedet. Solid, men MOMO Racing virker altså å være mer enda litt bedre på dette punktet. En periode brukte jeg Driving Force Pro på både PC og PS2, men jeg har nå falt tilbake til MOMO Racing for PC. Anbefaler Driving Force Pro til de som har lyst på et ratt de kan bruke til både PC og PS2, men MOMO Racing til de som kun spiller på PC (ettersom det fungerer svært dårlig med PS2). Men for all del, hva man foretrekker er jo i stor grad en smakssak. Du gjør ikke et dårlig kjøp med noen av disse rattene.
Launch Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 JO, en ting til: Borer man hull i skrivebordet, eller skrus det fast i kanten? Sa jo du ikke trengte verktøy Det er to klemmer og en stor skrue med gummiknott på som presses mot undersiden av bordet.
angry_norwegian Skrevet 30. november 2004 Forfatter Skrevet 30. november 2004 Hehe. Ok, det blir MOMO. Det er på ønskelista til (h)jul, ellers får jeg kjøpe den selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå