Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Forskjell på pull-ups med bredt grep/smalt grep, og tak under/ over stolpen du drar deg opp etter?

Tenker da på hvilke muskelgrupper som blir brukt :)

6889458[/snapback]

Enkel forklaring:

Chin Up

Skrevet (endret)

Noen som vet hva som er best av Hammercurl og Hantel curl for å bygge muskler?

Pleier å ta Hammercurl, men har alltid lurt på hva som er best.

Endret av DNA=)
Skrevet

Hammer curls har jeg hørt skal trene brachialis ganske bra, slik at man får bedre peak på muskelen, men de to øvelsene er vel strengt tatt like gode for å bygge. Pass på du ikke jukser og bruker momentum for å få opp vektene, samt strekke godt og ha mental kontakt med muskelen du trener. Da får du kjenne det. :)

Skrevet
Hammer curls har jeg hørt skal trene brachialis ganske bra, slik at man får bedre peak på muskelen, men de to øvelsene er vel strengt tatt like gode for å bygge. Pass på du ikke jukser og bruker momentum for å få opp vektene, samt strekke godt og ha mental kontakt med muskelen du trener. Da får du kjenne det.  :)

6901602[/snapback]

Vel når jeg blir sykt sliten i bicepsen av Hantel curl bruker jeg momentum i blant uten å mene det, men føler at jeg har mye mer kontrol med Hammer curl kan ikke juske der akurat :)

Skrevet (endret)

Skal springe fort og langt i morra. Hva bør jeg drikke og ta før/under løpet?

Jeg har tenkt på energidrikk Powerade. Noe annet? :)

Kom med alt mulig av lovlige ting man kan ta.

Endret av Thewiz
Skrevet
Skal springe fort og langt i morra. Hva bør jeg drikke og ta før/under løpet?

Jeg har tenkt på energidrikk Powerade. Noe annet?  :)

Kom med alt mulig av lovlige ting man kan ta.

6930628[/snapback]

Spis noen piller med druesukker, og drikk litt husholdningssaft. Da får du hvertfall litt energi i kroppen som kan hjelpe godt på.

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Treige karbohydrater før og raske mot slutten. Unngå raske før og i begynnelsen av løpet. Glykogenlagrene er tømt etter rundt 1 time, de bør fylles på.

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Grovt brød, epler, ris og pasta (ikke hurtig).

Skrevet
Kunne du gitt meg noen gode forslag til treige karbohydrater?

6932810[/snapback]

http://www.treningsforum.no/article/articl..._glykemiskindex

Her er oversikt over mat med forskjelig kjemisk (glykemisk) indeks. Spis deg fra bunnen av listen om du vil ha mat som inneholder "trege" karbohydrater.

Og til geir_er_1337. Jeg ville ikke brukt pengene på d-ribose. Kjøp heller noe annet, merket selv liten forskjell med d-ribose sammens med kreatin.

Skrevet

Litt vanskelig å se ut i fra bildet, men ser ut som du har en fin ramme. Hva med en double biceps front eller en annen pose?

Prøv 2 spiseskjeer med oliven olje i hver shake. Spis mye pasta og ris.

Gjest medlem-105476
Skrevet
Vad tycks?  :blush:

Ligger vel jevnt på 75 kg nå. Men hardt å komme mer opp i vekt her i fra synes jeg. Noen tips til greie kalorier? Sliter med å spise skikkelig om dagene. Det der var forresten etter en feberperiode.

6937611[/snapback]

Enten litt mye flesk på magen, eller litt lite magemuskler, men ellers synes jeg du hadde fin kropp :thumbup:

Skrevet

Hvilken vinkel er anbefalt startvinkel når man sitter i maskin og presser ryggen bakover (trener korsryggen) ? Jeg har en maskin som går fra 1 - 5, og når jeg kjører på 3 tar jeg alt de har av vekter der (75 kg, not much). Lurer på om jeg må begynne dypere.

Det kan jo hende at jeg gjør noe feil da, for å ta alt de har av vekter i den maskinen mens jeg såvidt benker 40kg er kanskje ikke helt normalt :p

Gjest medlem-105476
Skrevet (endret)
Hvilken vinkel er anbefalt startvinkel når man sitter i maskin og presser ryggen bakover (trener korsryggen) ? Jeg har en maskin som går fra 1 - 5, og når jeg kjører på 3 tar jeg alt de har av vekter der (75 kg, not much). Lurer på om jeg må begynne dypere.

Det kan jo hende at jeg gjør noe feil da, for å ta alt de har av vekter i den maskinen mens jeg såvidt benker 40kg er kanskje ikke helt normalt :p

6946082[/snapback]

Ville ikke anbefalt deg å trene nedre del for hardt uten at du vet at du gjør det 98% riktig, utrolig lett å få komplikasjoner med ryggen. Ville snakket med en eller flere av instruktørene på ditt eventuelle treningssenter, eller tatt kontakt med en spesialist på området.

Endret av medlem-105476

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...