Gå til innhold

Starcraft II - Kva vil vi ha?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vist det i det heile tatt skulle komme nokon oppfølger til Starcraft, kva vil du sjå i Starcraft II?

Eg har laget ein liste med interesante ting.

  • 3D verden - teksturer og byggninger i 3D grafikk
  • Nye raser, kanskje opp til fem rasere til sammen
  • Nye byggninger og soldater
  • Forbedre dei geniale filmsenene frå det første spillet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil gjerne ha like bra gamepley. Det eneste jeg er redd for at presset på SC2 vil

være så stort at Blizzard muligens lager spillet og det kommer til å vise seg at det er

en flopp. Usikkerheten bak det scenarioet er så stort i mine øyne at jeg heller foretrekker

at det ikke kommer en oppfølger i det hele tatt.

Skrevet

Tror nok at hvis Blizzard skal lage SC2 så tror jeg at de har alt under kontroll.

 

Kan du nevne et dårlig spill som Blizzard har gitt ut?

 

 

håper de klarer og lage den samme gode "stemningen" som de hadde i SC..

Skrevet

blizzard har da aldri gjort noen feil!!! (sett bort fra Diablo 1....grøss) Men kommer det SC2 måtte det ha inneholdt flere air units, mer interesant lyd/musikk og å få gjort noe med de irriterendes overlordene... :p

Skrevet
er det egentlig noe vitsi å diskutere et spill som uansett ikke kommer før om flere år... :roll:

Blizzard kan jo holde dcet hemelig frem til det bare er ca. eit år igjenn, får å gjøre det spennende.

 

Kva synest dere om ein meir 3D aktik grafikk?

Skrevet

VEl logisk nok kommer vel man til å få se den rasen han duran fyren er en del av, (zerg bonus oppdrag hvor du spiller som protoss,

 

ellers er det noe jeg kunne tenke meg samt noe de ikke trenger å ha med:

 

dette vil jeg ha:

 

1. høyere unit count, ikke i blizzards stil men liker store slag.

 

2. Flere raser hadde vært gøy, vet ikke helt hva det skulle vært bortsett i fra den rasen jeg nevnte tidligere i posten, de dekker liksom det meste med terra, zerg og protos.

 

3. 3d grafikk i likhet med Ground Control 2 :dribble: spesielt hvis de lager himmlene i samme stil de var utrolige.

 

hva jeg ikke vil ha:

 

1. hero level up som i warcraft 3, passer inn i fantasy settingen men ikke sci fi.

 

2. ZERG!!!!! vet det alderi kommer til å skje men jeg hater virkelig zerg :) all hail protoss.

 

 

vel det var vel egentlig min mening om starcraft 2.

 

og det er vel ganske sikkert at det kommer, spesielt hvis man sjekker faq siden til Starcraft ghost:

 

Q: Is this StarCraft II?

A: No.

 

Q: Will there be a StarCraft II? When?

A: Although we have not made any announcements and do not have a development or release timeline, we do fully intend to revisit the world of StarCraft on PC at some point in the future

 

så man kan vel egentlig si at de har annonsert spillet :)

Skrevet
er redd blizzard gjør mykje av det dei har gjort feil med wc3 til å ødelegge sc2

Som for eksempel?

helter som har vore ubalansert sida starten, dei ser ut til å heller aldri bli balansert

superduper natural defences som gjør rushing håpløst

ødelagt ladder der alle kan nå rank 1

50% av rundane blir brukt på å spele mot cpu

ubalanserte items som feks lightning shield

teleport som har ødelagt heile grunnen til scouting

Skrevet (endret)

Det kan ikke være noe annet enn StarCraft II som blir annonsert etter at World of Warcraft prosjektet er ferdig. Jeg vil se en oppfølger som er bedre enn originalen på alle måter. Lite sannsynlig, men det er lov å håpe. Jeg håper i alle fall at Blizzard kun tar utgangspunkt i egenskapene til StarCraft når de skal lage en oppfølger, og ikke egenskapene til WarCraft III.

 

StarCraft II med heros, lav unit cap, mangel på direkte counter units, krav til overdreven micro, gameplay speed som kan få hvem som helst til å sovne og 12 års aldersgrense (bare for å nevne noe), er dømt til å bli den største floppen i historien.

 

Blizzard har forøvrig litt av en jobb foran seg. StarCraft II må være det mest etterlengtede spillet noen gang, og forventingene til oppfølgeren er mildt sagt store.

Endret av Umbra
Skrevet

Klare ting som hadde vært flott i SC2 er:

 

units for vannet selv om d ikke akkurat egner seg alle steder ;) men har vært savnet

 

1-2 nye raser hade vært koselig å sett noe til, men de 3 rasene som r der MÅ beholdes!!

 

litt bedre 3D selv om det gamle utseendet er greit nok for ett så konge spill :yes:

 

Høyere limit for units er også kurrant!

Høyere limit for units å kontrollere samtidig, ikke 12 og 12, blir slitsomt når du har en god del folk som skal flyttes på samtidig :p

 

Ting som ikke ville vært så flott i SC2 er:

Helter som en spiller med kan kanskje droppe! Og hvertfall hvis de skal kunne gå opp i levler.

Det er som noen sa før meg, for fantasy/WC III aktig ;)

 

 

men ellers så ser jeg veldig fram til spillet kommer ;)

Det blir helt sikkert et supert spill, Blizzard har ikke lagd mange dårlige spill nei!

Skrevet
Jeg håper i alle fall at Blizzard kun tar utgangspunkt i egenskapene til StarCraft når de skal lage en oppfølger, og ikke egenskapene til WarCraft III.

 

StarCraft II med heros, lav unit cap, mangel på direkte counter units, krav til overdreven micro, gameplay speed som kan få hvem som helst til å sovne og 12 års aldersgrense (bare for å nevne noe), er dømt til å bli den største floppen i historien.

Hør, hør. Å smekke Starcraft-textures på WC3 og kalle det for Starcraft 2, holder ikke.

Skrevet

Det beste er vell om dem bare hadde tatt SC1 og gitt det nytt navn (SC2) og ny innpakkning og slikt

Da kunne dem hvertfall lage 2'ern like bra som 1'ern ;D

Tror det er den eneste måten dem kan klare dette på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...