Gå til innhold

XP 2500+, mulig å gjøre noe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du kan sikker øke fsb'en noen hakk...bare ta ett og ett hakk og se tester du om maskinen er stabil (med 3dmark, prime eller memtest ellerno) og så tar du flere hakk...helt til cpu'en blir veldig varm(60+) eller maskinen blir ustabil...da går du noen hakk tilbake!

 

du ville trolig kommet lenger med pc3200-ram, men du klarer sikkert litt!:)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å gjør noe med vCore med en gang...

Men er du sikker på at du har AGP/PCI lock på HK'et ditt? Har du ikke det klokker du flere av komponentene i PC'n din : / Den skal altså stå av... Så hvilket HK har du?

 

Men vis du har det stiller du FSB opp ett og ett hakk, eller to og to.

Jeg kom til 180 FSB med samme CPU og ei PC2100 brikke og ei PC2700 brikke.

Så du kan nok klokke litt, _vis_ du har AGP/PCI lock...

Lenke til kommentar

Klarte å klokke min Athlon XP 2100 (1.67 Ghz, 133FSB) stabilt opp til 1.9 Ghz og 200 FSB (9.5 x 200), med boxed kjøler. Klokke den til 166FSB og 1.95 Ghz etterpå, har bare 2700 noname minne :(. Har VCore på 1.55. Den vil ikke over 2.0 Ghz, ska låne noe 3200 corsair value minne fra en annen maskin og se hva jeg får. Har forresten et ASUS A7NX-E Deluxe Ed. Nforce 2 hovedkort.

Lenke til kommentar

Fikk den opp i 2.0 Ghz (200 x 10) og VCore på 1.725 og med corsair value ram, temp på 38 grader idle. Forresten så er det en Thoroughbred.

 

Min prossesor blir helt ustabil over 2.0 Ghz uansett multip. Kan vel si ut fra dette at den klokker ganske uhemmet på FSB, men stopper på Ghz, derfor er det ikke nødvendig med 3200 ram for å oppnå max Ghz

Lenke til kommentar
mine erfaringer er at 2500+ ikke er allverdens å klokke med.

skulle klokke 2500+ prosessoren til en jeg kjenner litt.

den gikk opp til 3200+ og senere fikk jeg den ikke opp i det engang

(2500+@3200 er ikke mer enn 100-200mhz økning eller no sånt no)

Er du morsom?

 

xp2500+ er jo en av de beste overklokkerne...selv om du "bare" klarte å klokke den til 3200+...men, det er faktisk en økning på nesten 400mhz (fra 1830 til 2200)...den eneste jeg har prøvd fikk til til 2300...en økning på nesten 500mhz! Og det var første gangen jeg noen gang prøvde å klokke en cpu...

 

:)

Lenke til kommentar
Jeg har no pc2100 minne å jeg klokket nå min til 2,2GHz uten problem !

Er det synkront?

Jeg kommer bare til 180 FSB med min AMD 2500+ jeg, med PC2100 minne altså....

jepp,mitt minne stopper på 148 :p 2100 minne er noe dritt(pc 4000 minne ligger snart i postkassen :yes: )

Altså, hvordan kan det vere synkront når minne stopper på 148? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

heisann, sitter også med en AMD athlon xp 2500barton, har klokket den til 2,1ghz foreløpig og har ASUS A7NX-E Deluxe Ed. Nforce 2 hovedkort. med 2X256 ddr ram (3200)

 

men her har jeg bare instillingsmulighetene 133 166 og 200 på FSB instillingene, hvordan kan jeg da klare å stille den en liten bit av gangen?

 

Noen måte å fine ut om den er sperret eller ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...