Gå til innhold

Chrono Trigger konvertering

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan å få Nintendo til å konvertere dette spillet? De har jo nå begynt med en serie retro-spill fra SNES/NES som de har konvertert til GBA, uten at jeg vet helt hvordan det slår ann.

Chrono Trigger er et av de aller beste SNES-spillene, og jeg vet det kommer til å selge til tusen hvis det kommer ut... men akkurat nå ser jeg ingen planer om at det kommer til å skje.

Er det mulig å påvirke Nintendo på noen måte?

(I dag er det lett å få på det på emulator, men det er jo slettes ikke det samme)

Endret av Daguerreo
Videoannonse
Annonse

Høhø...

... :dontgetit: OMG. Noen som ikke har hørt om Chrono Trigger en gang

:p

Chrono Trigger er jo et sinnsykt kult spill. Synd at man må ty til emulator for å få spilt det.

Men om du vil påvirke dem til å få til en konvertering, så er det nok ikke Nintendo du må gå til. Du må kontakte Square, siden det er de som lagde spillet. Nintendo stod bare for konsollen de ;)

Square lagde forøvrig en remake av Chrono Trigger, i 3D. Men de lagde bare en liten del av spillet, og det ble aldri utgitt dessverre...

Chrono Trigger er jo et sinnsykt kult spill. Synd at man må ty til emulator for å få spilt det.

Man trenger da ingen emulator for å spille Chrono Trigger.

Stikk på en sjappe som selger Playstation spill og se etter Final Fantasy Chronicles. Ikke bare får du Chrono Trigger med ekstra fete FMV-sekvenser, men du får jo med FF IV (JAP.) / FF2 (USA.) på kjøpet!

Mer om det kan leses her.

Man trenger da ingen emulator for å spille Chrono Trigger.

Stikk på en sjappe som selger Playstation spill og se etter Final Fantasy Chronicles. Ikke bare får du Chrono Trigger med ekstra fete FMV-sekvenser, men du får jo med FF IV (JAP.) / FF2 (USA.) på kjøpet!

Mer om det kan leses her.

Men dette er jo ikke Europa. Bare USA, er det ikke? :dontgetit:

Da er vi jo uansett like langt...

Om dere skal sende mail, så kanskje dere kan sende de til Square-Enix som har laget spillet, istedetfor Nintendo som ikke har noe med spillet å gjøre.

Square lagde forøvrig en remake av Chrono Trigger, i 3D. Men de lagde bare en liten del av spillet, og det ble aldri utgitt dessverre...

Hø? Det var vel noen amerikanere som på fritiden jobbet med en uoffisiell 3D-versjon av Chrono Trigger, men etter et år fikk de et brev fra Square-Enix der de truet med å saksøke dem om de ikke umiddelbart ga opp prosjektet. Det finnes en trailer fra 3D-versjonen et sted på nettet.

Om dere skal sende mail, så kanskje dere kan sende de til Square-Enix som har laget spillet, istedetfor Nintendo som ikke har noe med spillet å gjøre.

Hø? Det var vel noen amerikanere som på fritiden jobbet med en uoffisiell 3D-versjon av Chrono Trigger, men etter et år fikk de et brev fra Square-Enix der de truet med å saksøke dem om de ikke umiddelbart ga opp prosjektet. Det finnes en trailer fra 3D-versjonen et sted på nettet.

Hm..okey, det vet jeg ikke noe om, men kan godt hende det stemmer.

Men som jeg også sa; send mail til Square-Enix. Nintendo kan ikke gjøre noe uansett...

Jeg husker da jeg satt og spilte Chrono trigger på emu for første gang.. Ble så hekta at jeg ga blaffen i venner, lekser, skulka skolen og greier, helt syk...

Har alldri vært så hekta på noe spill før og etter det igjen, ikke engang ff serien og ikke morrowind heller, de er veldig brae men jeg tror jeg kommer alldri til å få den Chrono trigger følelsen igjen. Tror ikke jeg tør å spille det igjen på psx heller, ikke pga den syk bra storyen, men grafikken *grøsser*... :D

....Chrono trigger fortjener en 200x remake syntes jeg.

Men dette er jo ikke Europa. Bare USA, er det ikke? :dontgetit:

Da er vi jo uansett like langt...

Jeg har dette spillet på NTSC og tror ikke det finnes en PAL av det.

Men etter å ha spilt det på SNES i 7-8 år, var det helt rått å få det på PS, MED videoer, som nevnt tidligere. Anbefales på det sterkeste om du har en chip selvfølgelig...

• 3 uker senere...

chrono trigger er et spill som absolutt fortjener å bli remake.

Det eneste man kan gjøre nå er eventuelt å spille spillet på snes, ps1 (ntsc) eller på pc via emulator og smartjoy (snes2usb). Jeg ser for meg en remake i celshade ala dbz budokai3 eller bedre. jeg ville ihvertfall kjøpt det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...