Gå til innhold

Mx 1000 VS Razer Diamondback


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mx 1000 VS Razer Diamondback

Heisan jeg skal ha meg en bra "spille" mus, valget står mellom de to overnevnte.

Hvilken synes du er best, fordeler/ulemper  :hmm:

 

Hva i svarte? Mx1000 vs Diamondback, håner du Razer??

Off, off, uansett.. There is only one mouse now, and that is the Razer Diamondback.

Du har tydeligvis ikke hatt Razer før, for det er muser du forelsker deg i. Har enda mi Boomslang liggende grasiøst i den fine boksen sin :love:

 

Gå for Razer du, Diamondback spiser Logitech til forkost!

Endret av oorzako
Lenke til kommentar

Helt enig. Mx1000 er en mus som jeg ville klassifisert som en super-high-end kontormus. perfekt for CAD-brukere, photoshoppere osv. men ganske "ubrukelig" for seriøst gaming på grunn av mange ting, bland annet:

 

-Alltid litt lag pga. trådløs-systemet, det er IKKE noe trådløs teknoogi som IKKE har noe lag enda. Ikke tro noe annet

- MX1000 er svær og tung! Vanskelig å bevege fritt om du skal gjøre raske bevegelser.

- mx1000 har et problem med å ta litt tid (ca halvt sekund) fra den blir plassert på bordet ti lden starter å fungere. Det betyr at om du må løfte musen på musmatten i en spillssjon, så er du også helt forsvarsløs i nærmere et halvt sekund. uholdbart, spesielt når ingen andre mus lider av dette.

- Pris... Du kan få mye bedre mus (til spill ihvertfall) for mye mindre!

 

Annbefaler forsovidt å lese gamer.no's review eller mange av de andre på nettet.

 

Det er 2 mus som står veldig sterkt for gaming i mine øyne:

- MX510. Genial så lenge du er høyrehendt. mange knapper, god ergonomi, glimrende sensor, og rett og slett kult utseende. Relativt billig også. utrolig mye for pengene, og null ufordeler.

- Razer diamonback. Teknisk sett den beste på alle områder (men du vil i praksis merke lite forskjell fra mx510, rett og slett fordi mx510 allerede er så utrolig bra at det er vanskelig for et menneske å merke noe som er enda bedre). Litt "kjedeligere" design kanskje, men veldig funksjonabelt og stilrent. Nesten like mange knapper. Fullstendig programmerbare knapper, til og med makro-funksjoner. Fungerer like fint for venstehendte som høyrehendte (symetrisk mus).

 

Annbefaler å lese reviews, på blant annet gamer.no (eller en av de tusen andre på nettet).

 

Noen andre sverger til Intellimouse 3.0 eller 4.0. Disse er ikke like god teknisk sett, men noen foretrekker dem pga. de er vant til utformingen.

 

Annbefaler å sjekke opp disse 3-4 musene om du skal game seriøst. mx1000 er helt på jordet for gaming i mine øyne...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
vel, leser du omtalen av gamer.no --> razer diamondback gruser mx1000 i spill!

Jeg hadde heller spurt meg: Razer diamondback vs Mx510?

been there, owned that. Testa opp mot en kammerat sin mx510 på skolen her om dagen, til og med han likte diamondbacken bedre.

Passformen på diamondback er perfekt til spill, mx510 blir rett og slett for stor og klumpete. Diamondback ser sykt fet ut (chameleon iaf). Syntes den gjennomsiktige (magma) blei litt kjedelig

Endret av Sandiz
Lenke til kommentar
vel, leser du omtalen av gamer.no --> razer diamondback gruser mx1000 i spill!

Jeg hadde heller spurt meg: Razer diamondback vs Mx510?

been there, owned that. Testa opp mot en kammerat sin mx510 på skolen her om dagen, til og med han likte diamondbacken bedre.

Du som har holdt den i hånden... Hvor godt tilgjengelig er knappene når du holder musen normalt? 2 på tommel, en på ringefinger, og en (vanskelig tilgjengelig) på lillefinger? Det er litt vanskelig å tenke seg bare utifra low-res bilder =)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Hola

Mens vi snakker om mus, drister jeg meg til et spørsmål - da jeg er på vei til å kjøpe meg en ny mus. Jeg store hender og er høyrehendt - noe jeg vil tro betyr litt i denne sammenheng. Tidligere har jeg slitt ut etpar Logitech ifeel mousemans (http://www.dansdata.com/ifeel.htm) og disse har passet meg svært bra.

Hvordan er erfaringene deres med Razer feks, i forhold til ovennevnte forhold??

Dersom noen har andre anbefalinger, mottas også disse med takk!

:)
Lenke til kommentar
vel, leser du omtalen av gamer.no --> razer diamondback gruser mx1000 i spill!

Jeg hadde heller spurt meg: Razer diamondback vs Mx510?

Jepp :) Det er vel det riktige spørsmålet

 

Har HØRT kun HØRT at mx510 og razor har samme innmat :)

 

Hadde valget mellom de to, og det ble mx510 ene og alene fordi de hadde den i butikken :) Razoren er fet :D OG bra

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som spiller med MX1000 og kan ikke si meg annet en storfornøyd.

 

Det virker som om stigma ikke har testa denne musa selv, denne kan ikke samenlignes med MX700 og MX900.

Til tross for hva folk sier er det ikke lag i denne musa.

Den bruker ikke tid på å starte etter den er deaktivert, ikke noe som er merkbart (det halve sekundet er bare bull).

Tyngden er en vanesak, jeg er en av de som trives med litt vekt på musa. Jeg sliter ikke med å bevege den fritt, særlig med tanke på at den er trådløs!

Den reagerer fint på raske/paniske bevegelser.

Prisen på MX1000 er heller ikke så ille, koster en 50 lapp mindre en Razer musa, så pris er ikke et argument til tross for at flere argumenterer med det.

 

Razer er klart en bedre spillmus da denne er laget utelukkende for det, men hvis du ønsker trådløs er MX1000 et glimrede kompromiss!

Lenke til kommentar

Test av Razer vs MX1000: http://thecrucible.ca/reviews/dbmx/index.php

 

SPOILER: MX1000 ca 9/10, Razer ca 10/10, Stigma: synes du kommer med altfor bastante påstander i din første post.

 

We compared the laser mouse with the MX 510, the most precise mouse available as of today. We tried both models on the latest FPS games - UT 2004, Doom 3 and FarCry. First off, I gave the mouse to several players to try with these games and the reaction was unanimous: the MX 1000 is better. It's not just a matter of precision in movement, but overall precision. This mouse reacts to your every movement. Your hand movements correspond very exactly to those of the character on the screen. The traditional test - making a half-turn followed by aiming through the scope in FarCry - confirms the impression. You gain in speed because targeting a point just after a rapid movement is astoundingly easy. We then tested the MX 1000 on retouching a picture in Photoshop, and the conclusion is the same. Zeroing in on a spot with millimeter precision is uncannily easy.

 

Jeg anbefaler MX1000 på det sterkeste.

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...