Zindre- Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Tviler veldig på at noen har, men hvis noen hadde hatt ville jeg også gjerne hatt en
PoWerFeeD Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Jeg har 1 til overs om noen brenner for dette? Ser egentlig ikke problemet. Elkjøp butikkene i Rogaland har ennå ikke fått inn sine prekit's jeg skal hente ett ekstra på mandag.
Testo Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 World of Warcraft European Launch Plans Announced! - 22/11/2004 Blizzard is pleased to announce that World of Warcraft will release in Europe in early 2005. This will follow a final beta test, which is currently scheduled to start in December 2004. så.... det er snart jul......
Arve Systad Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Har lagt av en slik kit hos den lokale Spaceworld sjappa. Dei fikk inn totalt fem stykker, eg og fire kompiser har lagt av alle sammen Men en ting: Det er ikkje meir enn to tusen eksemplarer i heile skandinavia :shocked:
Zindre- Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 (endret) Tror ikke de har noen på Elkjøp i Trondheim.. Edit: Snille lille meg trenger fortsatt preorder kit Endret 27. november 2004 av Zindre-
MalvinP Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 (endret) Tror ikke de har noen på Elkjøp i Trondheim.. Edit: Snille lille meg trenger fortsatt preorder kit Du kan jo prøve å bestille på avalon.no der står det at de skal få inn flere på mandag. Det står og at de ikke kan garantere at de får tak i et eksemplar til alle, men det skader ikke å legge inn en bestilling. Her er hva de skriver: Grunnet ekstremt høy etterspørsel er vi nå midlertidig utsolgt, men vi venter trolig inn et nytt parti allerede mandag 29/11. Ettersom det er såpass stor pågang på dette produktet, vil det derfor ikke oppstå større forsinkelse enn om vi hadde hatt flere på lager på nåværende tidspunkt. Vi etterstreber så langt det er mulig å levere World of Warcraft-betaen til alle som bestiller, og jo tidligere du legger inn bestillingen, jo lenger frem i køen vil du være! Endret 27. november 2004 av MalvinP
Zindre- Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Gjort, la oss bare håpe at jeg har litt flaks nå da ....
Arve Systad Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Hallo, hallo - ingen som såg ka eg skreiv over? Det er snakk om 2000 eksemplarer fordelt over heile skandinavia - så ikkje forvent at butikker kan "bestille inn fleire"
Sponis Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Butikken i Førde har fortsatt ikkje fått inn kittet.
Quale Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Jeg håper inderlig ikke dere tror at en dude hos EB Games vet bedre enn Blizzard Viktig å huske på at de ikke selger tilgang til betakontoer, det er spillet vi kan forhåndsbestille. Betatilgangen er noe vi får med på kjøpet, som takk for at vi forhåndsbestiller spillet. EB games, Gameplay og mange andre har sagt mye som ikke er riktig I lys av det vi vet om denne prosessen vil jeg gjerne slenge på egne erfaringer i forbindelse med kjøp av pre-order kit'et. Jeg kjøpte det på EB games i Byporten i Oslo. Jeg betalte kr. 99,- oppga telefonnummer og navn, signerte på en kvittering og mottok min kopi. Da presterer mannen bak disken å proklamere følgende: Hvis du vil bestille WoW i tillegg må du gjøre det NÅ Det koster kr. 30,- i gebyr å legge inn en forhåndsbestilling. (?) Etter en kort prosessering av dette merkelige budskapet, rister jeg avvergende på hodet og sier at jeg klarer meg med pre-order kit'et. Da antyder han at dersom jeg ikke umiddelbart forhåndsbestilte WoW utover det pre-order kjøpet jeg allerede hadde gjort, var ikke fratrekket på kr. 99,- gyldig dersom jeg kom tilbake for å kjøpe spillet. Han sa noe mer men da var jeg på vei ut av butikken Profesjonellt eller bare et manisk førjulsstresset grådighetsutslag som legger ett eksempel til på haugen av rapporter fra forbrukere om et detaljsalg totalt ute av kontroll? Ønsker jeg å spille WoW også etter beta, forstår jeg det slik at mitt pre-order kit sikrer meg en kopi av spillet og dersom jeg i tillegg har tatt vare på kvitteringen og går tilbake til samme butikk, vil kr. 99,- trekkes fra prisen på spillet. Dersom selger kompliserer noen av disse 2 punktene, anser jeg det som et kontraksbrudd og vil forlange kr. 99,- tilbake. Jeg ser ingen klausuler som gjør at jeg forplikter meg til å kjøpe WoW retail selv om jeg har kjøpt pre-order kit. For ordens skyld følger noen sitater fra World of Warcraft® European Pre-Order Campaign Announced press release samt pre-order boksen som underbygger mine påstander: Beginning on November 26th 2004 , gamers will be able to pre-order World of Warcraft from retail outlets across Europe. In doing so, not only are they guaranteed the option to receive a copy of the final game on the day of launch, but they will also receive a pre-order box containing a special edition CD of selected soundtracks from the game and an authentication key for guaranteed access to the European Final Beta Test. To reserve your copy of World of Warcraft, take this box to the register. Your pre-order purchase today will be applied against the cost of the game when it's available in stores. To claim your copy, return to this store with your pre-order reciept and present it at the customer service counter. PS: Personlig synes jeg gamer.no skulle samle sammen endel rapporter fra spillere om deres erfaringer med WoW handling spesielt og spill generelt og lage en forbrukerorientert artikkel, eller enda bedre feature, da det er mitt intrykk av spill butikker at de ikke alltid er profesjonelle og ofte spiller bevisst på følelsene til den til dels unge og ukritiske kundemassen de har. Løgn og fanteri brukes hyppig for å presse/lokke kunder inn i kjøp og egenskapene som bøller får de brukt for når noen kommer å skal bytte noe eller krever andre ting. Mannen bak disken er ofte en fyr i 25-35 års alderen som er lei jobben sin og kunden foran disken er ofte en gutt i 14-16 års alderen som ikke går av veien for å snike til seg et bytte mellom en ripete CD og et nytt spill. Da sier det seg selv at det oppstår endel uproffesjonell opptreden, men jeg synes ikke vi som er voksne gamere skal la dette skli for lenge. Formelt sett har jeg ikke noe problem med selgere som selger som best de kan, men jeg får mark når de bruker usannheter og hersketeknikker for å gjøre det.
MalvinP Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Hallo, hallo - ingen som såg ka eg skreiv over? Det er snakk om 2000 eksemplarer fordelt over heile skandinavia - så ikkje forvent at butikker kan "bestille inn fleire" Vet det er butikker som har solgt tyske versioner (mener jeg leste det i et av innleggene her på forumet) så det kan jo være div butikker greier å skaffe pre-kit fra andre deler av Europa. Butikkene vil jo tjene penger på å selge pre-kit, får da må jo kunden komme tilbake å kjøpe spillet hos dem. Hvor har du det tallet 2000 fra??
Pug Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 (endret) Jeg håper inderlig ikke dere tror at en dude hos EB Games vet bedre enn Blizzard Viktig å huske på at de ikke selger tilgang til betakontoer, det er spillet vi kan forhåndsbestille. Betatilgangen er noe vi får med på kjøpet, som takk for at vi forhåndsbestiller spillet. EB games, Gameplay og mange andre har sagt mye som ikke er riktig I lys av det vi vet om denne prosessen vil jeg gjerne slenge på egne erfaringer i forbindelse med kjøp av pre-order kit'et. Jeg kjøpte det på EB games i Byporten i Oslo. Jeg betalte kr. 99,- oppga telefonnummer og navn, signerte på en kvittering og mottok min kopi. Da presterer mannen bak disken å proklamere følgende: Hvis du vil bestille WoW i tillegg må du gjøre det NÅ Det koster kr. 30,- i gebyr å legge inn en forhåndsbestilling. (?) Etter en kort prosessering av dette merkelige budskapet, rister jeg avvergende på hodet og sier at jeg klarer meg med pre-order kit'et. Da antyder han at dersom jeg ikke umiddelbart forhåndsbestilte WoW utover det pre-order kjøpet jeg allerede hadde gjort, var ikke fratrekket på kr. 99,- gyldig dersom jeg kom tilbake for å kjøpe spillet. Han sa noe mer men da var jeg på vei ut av butikken Profesjonellt eller bare et manisk førjulsstresset grådighetsutslag som legger ett eksempel til på haugen av rapporter fra forbrukere om et detaljsalg totalt ute av kontroll? Ønsker jeg å spille WoW også etter beta, forstår jeg det slik at mitt pre-order kit sikrer meg en kopi av spillet og dersom jeg i tillegg har tatt vare på kvitteringen og går tilbake til samme butikk, vil kr. 99,- trekkes fra prisen på spillet. Dersom selger kompliserer noen av disse 2 punktene, anser jeg det som et kontraksbrudd og vil forlange kr. 99,- tilbake. Jeg ser ingen klausuler som gjør at jeg forplikter meg til å kjøpe WoW retail selv om jeg har kjøpt pre-order kit. For ordens skyld følger noen sitater fra World of Warcraft® European Pre-Order Campaign Announced press release samt pre-order boksen som underbygger mine påstander: Beginning on November 26th 2004 , gamers will be able to pre-order World of Warcraft from retail outlets across Europe. In doing so, not only are they guaranteed the option to receive a copy of the final game on the day of launch, but they will also receive a pre-order box containing a special edition CD of selected soundtracks from the game and an authentication key for guaranteed access to the European Final Beta Test. To reserve your copy of World of Warcraft, take this box to the register. Your pre-order purchase today will be applied against the cost of the game when it's available in stores. To claim your copy, return to this store with your pre-order reciept and present it at the customer service counter. PS: Personlig synes jeg gamer.no skulle samle sammen endel rapporter fra spillere om deres erfaringer med WoW handling spesielt og spill generelt og lage en forbrukerorientert artikkel, eller enda bedre feature, da det er mitt intrykk av spill butikker at de ikke alltid er profesjonelle og ofte spiller bevisst på følelsene til den til dels unge og ukritiske kundemassen de har. Løgn og fanteri brukes hyppig for å presse/lokke kunder inn i kjøp og egenskapene som bøller får de brukt for når noen kommer å skal bytte noe eller krever andre ting. Mannen bak disken er ofte en fyr i 25-35 års alderen som er lei jobben sin og kunden foran disken er ofte en gutt i 14-16 års alderen som ikke går av veien for å snike til seg et bytte mellom en ripete CD og et nytt spill. Da sier det seg selv at det oppstår endel uproffesjonell opptreden, men jeg synes ikke vi som er voksne gamere skal la dette skli for lenge. Formelt sett har jeg ikke noe problem med selgere som selger som best de kan, men jeg får mark når de bruker usannheter og hersketeknikker for å gjøre det. Wow, det var sleipt Trist at noen butikker gjør slikt. Jeg støtte ikke på noen slike problemer da jeg kjøpte mitt kit på spaceworld på trondheim torg. Det eneste som har fått meg litt i tvil er at det ikke var noen liste eller noe slikt, fikk bare kvitteringen. Har sendt mail og spurt om hvordan jeg kan sikre meg CE, og de sier at de får inn like mange CE som de fikk inn av kit'et, så får å få CE behøver jeg bare å vise fram kvitteringa, og betale. Ikke noe køsystem eller noe slikt. Kan det stemme? Får butikkene inn like mange CE som de fikk inn av kit'et? Eller er det "førstemann til mølla" prinsippet som gjelder? Virker litt rart at de bare selger CE til folk som har kjøpt pre-order kit'et, og ikke til andre... Tror jeg satser på å møte opp når butikken åpner, bare for å være sikker på at jeg får tak i CE Hallo, hallo - ingen som såg ka eg skreiv over? Det er snakk om 2000 eksemplarer fordelt over heile skandinavia - så ikkje forvent at butikker kan "bestille inn fleire" Jeg også lurer på hvor du fikk 2000 fra? Endret 27. november 2004 av Pug
Quale Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Det eneste som har fått meg litt i tvil er at det ikke var noen liste eller noe slikt Vel, kjøpet mitt er elektronisk registrert og er et unikt kjøp. I tillegg har jeg skrevet under på en kvittering og oppgitt personalia. I min bok er dette mer enn nok informasjon til å holde av en kopi av en retail boks i en minnelig tid etter launch. Selger de den til noen andre driter de seg ut og vil ha i både pose og sekk. Det er ikke jeg som har laget dette systemet men butikken som har forpliktet seg til å følge det. Synes de det suger og er redde for ikke å tjene nok penger på WoW så er ikke det mitt problem i det hele tatt.
Aasgaard Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Da antyder han at dersom jeg ikke umiddelbart forhåndsbestilte WoW utover det pre-order kjøpet jeg allerede hadde gjort, var ikke fratrekket på kr. 99,- gyldig dersom jeg kom tilbake for å kjøpe spillet. Han sa noe mer men da var jeg på vei ut av butikken Jeg er enig i at dette var litt rar behandling, spesielt med tanke på at de krevde ekstrabetalt for å holde av spillet. Når du betaler 99,- for pre-order-pakka er det jo akkurat det du gjør. Du gir butikken 100,- i depositum på spillet, men som en gest fra Blizzard får du med deg en musikk-CD på kjøpet. Men, her ligger det også at det strengt tatt ikke burde være mulig å kjøpe denne pakka uten å forhåndsbestille WoW. Pakka er noe de som forhåndsbestiller WoW skal få, ikke noe som skal kunne selges/kjøpes løst. Det er ikke salg av betatilgang, betatilgang er noe de som forhåndsbestiller WoW får.
Quale Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Men, her ligger det også at det strengt tatt ikke burde være mulig å kjøpe denne pakka uten å forhåndsbestille WoW. Pakka er noe de som forhåndsbestiller WoW skal få, ikke noe som skal kunne selges/kjøpes løst. Vel man kan jo forsåvidt mene hva man vil om klarheten eller funksjonaliteten til dette systemet. Fakta er alikevel relativt utvetydige: Den spesifikke spillbutikken sikrer seg retten til å selge deg spillet når det kommer. Blizzard sikrer seg betaling for beta testing og får samtidig ekstra reklameverdi for produktet sitt. Det vi som forbrukere får igjen er muligheten til å kjøpe eller ikke kjøpe hele pakka når den kommer og jeg synes dette er en grei deal. Det var da også derfor jeg valgte å slå til på den. Når du sier at man ikke kjøper en beta nøkkel men forhåndsbestiller et spill, så er altså ikke dette helt riktig og det er heller ikke slik det er tiltenkt. Man gjør begge deler og får muligheten til ikke å forplikte seg til en kjøp ved release. Du synes kanskje ikke det burde ha vært sånn, men sånn er det og som sagt er ikke dette systemet lansert av forbrukerne. De komersielle aktørene vet nok hva de gjør og det de gjør gjør de for å tjene penger.
Aasgaard Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Vel man kan jo forsåvidt mene hva man vil om klarheten eller funksjonaliteten til dette systemet.Fakta er alikevel relativt utvetydige: Den spesifikke spillbutikken sikrer seg retten til å selge deg spillet når det kommer. Blizzard sikrer seg betaling for beta testing og får samtidig ekstra reklameverdi for produktet sitt. Det vi som forbrukere får igjen er muligheten til å kjøpe eller ikke kjøpe hele pakka når den kommer og jeg synes dette er en grei deal. Det var da også derfor jeg valgte å slå til på den. Blizzard sikrer seg da slettes ikke betaling for betaen. Du betaler ikke ei krone for pre-order-pakka. Du betaler en hundrelapp i forskudd på retail-versjonen, og får med deg en musikk-CD å kose deg med mens du venter. I tillegg blir folk som forhåndsbestiller spillet sikret tilgang til en "åpen" beta. Pre-order-pakka er noe du skal få når du forhåndsbestiller spillet hos en butikk. Det ligger i grunn i navnet også. Selvsagt krever mange butikker et depositum av deg når du henter pakka, ellers ville de havnet hos folk som ikke skulle hatt dem (folk som ikke forhåndsbestiller). Det er ikke så rart at butikken ikke gir bort pakker til alle og enhver. Og ja, selvsagt tjener butikker penger på å få kunder til å binde seg til dem, men det gjelder da annen forhåndsbestilling også. Forskjellen her ligger i at du får en del på forskudd. 100-lappen får du jo igjen når du henter fullversjonen. Når du sier at man ikke kjøper en beta nøkkel men forhåndsbestiller et spill, så er altså ikke dette helt riktig og det er heller ikke slik det er tiltenkt. Man gjør begge deler og får muligheten til ikke å forplikte seg til en kjøp ved release.Du synes kanskje ikke det burde ha vært sånn, men sånn er det og som sagt er ikke dette systemet lansert av forbrukerne. De komersielle aktørene vet nok hva de gjør og det de gjør gjør de for å tjene penger. Nåja, det er kanskje slik det fungerer i en del butikker, men det betyr ikke nødvendigvis at det er slik det skal være, eller? Igjen: Det ligger i grunn i navnet. Hadde poenget vært å selge musikk-CD-er eller betatilgang hadde kanskje noe annet enn Pre-order vært et bedre valg? Forøverig står det med fet skrift øverst på coveret: "Pre-order only. Game not included". På baksiden står det følgende: "Pre-Order Your Copy of World of Warcraft and... Get guaranteed access to the final beta!". Det er over hodet ingen som helst tvil om at dette er en pakke tiltenkt de som forhåndsbestiller spillet.
Quale Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Du betaler ikke ei krone for pre-order-pakka. Neihei? Jeg betalte 99,- kroner jeg. Ble jeg lurt? Er det gratis? "Pre-order only. Game not included" Jeg beklager at hjernen din har litt problemer med å brette seg rundt konseptet med at man kan velge å la være å hente en forhåndsbestilling, men slik er det altså generelt og i dette tilfellet spesielt. Velger man å forhåndsbestille men alikevel ikke kjøper varen når tiden kommer, må kunden gjerne betale et gebyr, I dette tilfellet kr. 99,-. Gjør man det, har man i realiteten betalt 99,- kroner for å betateste. Det kan da umulig være så vanskelig å forstå?
Lacim Skrevet 27. november 2004 Forfatter Skrevet 27. november 2004 Du betaler ikke ei krone for pre-order-pakka. Neihei? Jeg betalte 99,- kroner jeg. Ble jeg lurt? Er det gratis? forstå? Nå oppfører du deg tåpelig. Poenget var her at de 99 kronene er et utlegg. Dersom du går lei av spillet under betatestingen eller hvilken som helst grunn du kan finne på, er det ditt tap. Det er heller ingenting i veien for at du kan kjøpe deg fullversjonen til "full" pris. Med denne pre-orderen er du garantert en plass i EU Final Beta, og du skal også være garantert å få fullversjonen på utgivelsesdatoen. Du betaler ingen verdens ting for denne plata. Personlig synes jeg dette er en mye bedre måte å takle forhåndsbestillinger på kontra at man skriver seg opp på en liste og betaler inn kr. 100. Du forhåndsbetaler kr. 99 for å garantere din interesse.
Aasgaard Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Du betaler ikke ei krone for pre-order-pakka. Neihei? Jeg betalte 99,- kroner jeg. Ble jeg lurt? Er det gratis? "Pre-order only. Game not included" Jeg beklager at hjernen din har litt problemer med å brette seg rundt konseptet med at man kan velge å la være å hente en forhåndsbestilling, men slik er det altså generelt og i dette tilfellet spesielt. Velger man å forhåndsbestille men alikevel ikke kjøper varen når tiden kommer, må kunden gjerne betale et gebyr, I dette tilfellet kr. 99,-. Gjør man det, har man i realiteten betalt 99,- kroner for å betateste. Det kan da umulig være så vanskelig å forstå? Du betalte 99,- som et depositum. Om du velger å ikke hente fullversjonen så taper du depositumet. Det sier seg selv. Det er ikke det samme som at pakka i utgangspunktet koster 100,-. Pakka er ment å være gratis, en bonus for de som velger forhåndsbestiller spillet. Om du ikke holder deg til avtalen med butikken ryker depositumet. Enkelt og greit. Selvsagt kan du la være å hente spillet, om du virkelig har lyst til å betale hundre kroner for å delta i en open beta. Ingen kan knyte tunga di fast i dørhåndtaket i butikken. Det forandrer jo ikke på at pakka er ment for folk som forhåndsbestiller spillet. Den skal ikke selges løst. Fatter egentlig ikke hva du prøver å få frem, hvis det i det hele tatt er noe? Du sparker jo bare deg selv i baken ved å ikke hente fullversjonen, og å påstå at Blizzard tjener penger for betatesting er jo bare tull. Det er akkurat like mange pre-order-pakker tilgjengelig uansett hva du velger å gjøre. Om du velger å gi 100,- ekstra til butikken er ikke det noe Blizzard tjener på. Det betyr bare at butikken kan selge et spill ekstra til fullpris i stedet for med 100,- i avslag. Blizzard får pengene sine uansett, forskjellen ligger i at du kaprer en pre-order-pakke som kanskje heller burde havnet hos noen som ikke "utnyttet" systemet for å kjøpe seg betatilgang, at du er 100,- fattigere, og at butikken er 100,- rikere.
IwwY^^ Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Hm, er man nødt til å kjøpe preorder for å få plass i open beta? Jeg signa opp gratis den ene dagen det var gratis ihvertfall til den betaen som var sist nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå