Gå til innhold

Kjip lyd på headset + internt lydkort


Anbefalte innlegg

Har nettoppp kjøpt meg Zalman sitt headset med surround (5.1). Hadde tenkt å spille HL2 og må jo ha litt ålreit lyd. Har koblet dette headsettet direkte på lydkortet på hovedkortet. Det er et AC97 - ACL650 lydkort som sitter der. Det funker utmerket når jeg kobler mitt cambridge høytalersett (med aktiv sub), men med headsettet blir lyden fullstendig "platt". Det er nesten ikke snev av bass i det hele tatt. Og surround funksjonaliteten er vel så som så. Kjørte en lydtest, og sub'en kan så vidt høres dersom jeg hører veldig godt etter.

 

Er det slik at det ikke er noen innebygget forsterker i lydekortet på hovedkortet? Vil det dermed si at den kjører linje ut på signalene? Finnes det eventuelt en liten forsterker man kan koble til lydkortet som har 3 inganger og 3 utganger (jackplugg, front, center/sub og rear)?

 

Takker for alle innspill. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et integrert lydkort gir deg ingen surround opplevelse i det hele tatt.. Og zalman settet ditt er et billig sorround headset og du kan ikke forvente deg noe som helst bass. Thats life.. Les noen tester før du kjøper. Den har ikke fått mye gode omtaler skal jeg si deg.. :ermm:

 

Ærlig talt skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å kjøpe et sorround headset til den prisen.. Gå heller da for et vanlig 2kanals headset som gir deg mye finere og bedre lyd for penga..

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...