Gå til innhold

Overklokke Gainward GeForceFX 5500?


Anbefalte innlegg

Jeg vet dette spørsmålet sikkert har vært stilt utallige ganger før, men likevel:

 

Jeg har kjøpt meg et "mens jeg venter på noe bedre-kort" i form av et Gainward GeForceFX 5500 128MB AGP-kort. for å i det minste kunne spille D3 og HL2 på veldig beskjedne innstillinger, men jeg kunne jo tenke meg å få mest mulig ut av det også.

 

Er det noen vits i å overklokke dette kortet i et forsøk på å tyne ut litt mer fart av det, eller kan man like gjerne kjøre det i originalstand "siden det ikke blir bra likevel", liksom?

 

Hvordan bør denne klokkingen gjøres? Sk. "softmod" er vel bare innstillinger i windowsdriveren, og vil dermed ikke henge med når jeg bruker kortet i Linux?

 

Hva gjenstår da? Modding av bios? Hvordan gjøres i så fall dette?

 

Får søke litt rundt her, jeg, og samtidig håpe at noen gidder svare her likevel.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fins et verktøy for Linux som heter nvclock, men sist jeg sjekka (lenge siden) så var det ikke skikkelig støtte for FX-serien, så jeg endte opp med å modifisere biosen til å bruke høyere hastigheter som default. Bare last ned en nvidia bios editor på www.guru3d.com og google litt etter en guide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...