Gå til innhold

Nok en død IBM - disk? 45 GIG


Anbefalte innlegg

Maskina booter fint, helt til rett etter WinXP startup - screenen.

Der "skurrer" disken 4 ganger, og deretter stopper alt.

2 andre; IBM 60GB i Raid 0 virker fint.

Disken er slave på samme kabel som disk 2 i arrayet.

Bruker Lian Li HDD drevramme.

 

Noen som har råd å gi?

 

PS.

Kommentarer som "ikke kjøp IBM" frabes, da jeg vet dette allerede.

 

4x WD 80GB JB er i posten...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-29 16:50, Jalla skrev:

Maskina booter fint, helt til rett etter WinXP startup - screenen.

Der "skurrer" disken 4 ganger, og deretter stopper alt.

2 andre; IBM 60GB i Raid 0 virker fint.

Disken er slave på samme kabel som disk 2 i arrayet.

Bruker Lian Li HDD drevramme.


Noen som har råd å gi?


PS.

Kommentarer som "ikke kjøp IBM" frabes, da jeg vet dette allerede.


4x WD 80GB JB er i posten...


 

 

Enkelte ting slik som "ikke gå over veien før bussen har kjørt", "ikke drikk metanol, uansett om det ligner på etanol" og ikke minst "ikke kjøp IBM" er fraser som ikke kan gjentas nok ganger. Jeg vet ikke hva det er som plager ibm (whats eating ibm?), men jeg har mistet 3-tre stk 75GXP 30Gb disker.

 

Hva med å si opp de to 60Gb diskene før de velger å gå i ulovlig streik? Du kan evt legge dem ut til vikarbyrået qxl, og håpe at noen andre har "bruk" for dem (hva nå det skal være til)

Lenke til kommentar

Ehh, hvordan funker dette Drive Fitness programmet. Da jeg skulle installere det, sa den at eg måtte lage bootdisk , "All data will be lost". Hva mener den? Skal programmet slette hele disken min eller??? Har Windows på den disken, litt lite kjekt om den hadde slettet det :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 17:10, dominizer skrev:

Ehh, hvordan funker dette Drive Fitness programmet. Da jeg skulle installere det, sa den at eg måtte lage bootdisk , "All data will be lost". Hva mener den? Skal programmet slette hele disken min eller??? Har Windows på den disken, litt lite kjekt om den hadde slettet det :smile:


 

Nei ingen fare, innholdet på disketten blir slettet før den lager bootdisk til deg! den beskjeden du får har ikke noe med Hardisken din å gjøre!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor alle klager sånn på IBM disker. De har jo blitt kåret til beste disker på flere websteder, inkludert her på hardware.no hvis ikke jeg husker feil.

 

Jeg har 1 stk. 30GB og 1 stk. 27 GB og disse har funket fint i 1 år nå. Har aldri hatt noen problemer med de. Samme gjelder noen av kameratene mine som også har IBM disker.

 

Jeg kjenner en som har wasta en IBM disk, men det var fordi han knakk den ene av strømtilførselspinnen, ikke fordi den knelte.

 

Men men.. det er vel alltid sånn med hardware, ting blir ødelagt..

Lenke til kommentar

Noen er heldige og får IBM disker som faktisk varer lenge. Flesteparten går til h*******. Men det er jo ikke noen tvil om at feilprosenten på IBM disker er altfor høy. En kompis av meg mistet 2 disker på en gang, en annen kompis av meg gikk igjennom 3 disker på kort tid. Andre folk jeg kjenner har også mistet IBM disker det siste året.

Lenke til kommentar

Jeg har to ibm disker. en på 82,5 gb og en på 46.11 gb. Disse har funket fint svært lenge nå. Har aldri hatt problemmer med dem... det som derimot ofte fører til skader på disken er om du flytter maskinen din mye og ikke håndterer den svært forsiktig, unngår å dunke kassen. da kan det "løsne" biter av platelagerene. det føre igjen til at disken blir ustabil...osv.

 

Ibm har alltid kommet bra ut i tester blant annet gjort av dinside.no

Lenke til kommentar

til BL nitro...

 

Jeg hadde også en slik disk i 16 måneder, og det var ingenting feil med den. Men så var den plutselig DØD. Totalt uten forvarsel.

 

Den har blitt flyttet 1 gang etter den først ble satt i, og har aldri vært på LAN eller noe, så forflytningsskader eller lignende kan jeg ikke skylde på.

 

Den var best i test mange steder når jeg kjøpte den. En kamerat av meg har en som ble kjøpt samtidig, og den lager skrapelyder med ujevne mellomrom.

 

Uansett stoler ikke jeg på de diskene igjen. En annen kompis av meg har mistet 2, men disse var 2 måneder eldre...

 

derfor klager folk på disse IBM-diskene

 

bertie

Lenke til kommentar

jeg drar runt med diskene mine over lande grenser og gudene vet hvor langt jeg har forflyttet dem, men jeg har overhodet ikke hatt noe som helts problem med ibm diskene mine. dessuten går de lydløst nå når jeg har installert IBM Feature Tool ( http://service.boulder.ibm.com/storage/hdd...ool-install.exe )

 

Så jeg må vel gi ett klapp til den personen eller roboten som snekkra mine hd'er :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


det som derimot ofte fører til skader på disken er om du flytter maskinen din mye og ikke håndterer den svært forsiktig, unngår å dunke kassen. da kan det "løsne" biter av platelagerene. det føre igjen til at disken blir ustabil...osv.


 

Mine 2 45gb disker sto helt i ro uten å bli flytta på, de tok kvelden uansett.

 

Quote:


Ibm har alltid kommet bra ut i tester blant annet gjort av dinside.no


 

Ja, IBM diskene er knallgode og utrolig raske når de er NYE. Så det er ikke så rart at de vinner mange tester. Har ikke sett en eneste test som varer i 1-2 år (IBM diskene ryker som regel i den tidsperioden).

Lenke til kommentar

Hei,

 

 

Dette skjønner jeg rett og slett ikke. Har 2 IBM HD som jeg kjører på fullt uten noe problem. Har ikke noe kjøling på de ennå og de blir VARME.

 

Kjører mange programmer samtidig og XP er jo "sulten" på RAM og jeg har 256Mb som betyr at det er hypig bruk av PAGEFILE som igjen fører til at HD (120GXP) blir voldsomt varm.

 

IKKE NOE PROBLEM FORELØPIG.

 

120GXP er 4 måned gamel og Deskastar ATA33 er 4 ÅR gammel.

 

 

Hilsen

 

Staljin

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: staljin på 2002-05-31 21:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-04 10:17, Viva skrev:

Mine disker fra IBM er også glovarme. Kanskje dere monterer feil ??


Nå i de varme sommerdager ligger vel systemtemperaturen på ca 50c å prosessoren 70c, diskene er vel minst 50 da ja....


du bør skaffe deg noen kabbinet vifter du,min cpu er 37 c nå i varmen.

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...