Gå til innhold

fx5600 vs 9600xt


Deadringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, så fx 5600 og fx 5200 kortet kommer dårlig ut i tester men er egentlig ganske bra å spille på eller er det jeg som har missforstått??? :hmm:

Du må ikke tro jeg mente at FX5200 var et veldig bra kort til Doom3.

Jeg ville bare ha frem at det funker greit.

Og ja, jeg synes at timedemoen i doom3 er litt urettfredig mot kortet mitt.

 

Skulle jeg kjøpt et nytt kort i dag ville jeg aldri vurdert FX5200 eller FX5600.

Det er fordi jeg mener de har blitt for gamle. For ikke mange kronene ekstra kan man jo få kort som er mye bedre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+6132
Jeg kan bare gjenta at jeg har hatt 5600 og det var elendig på alle mulige måter. Jeg følte det absolutt som en nedgradering fra mitt gode gamle ti4600.

er det et geforce 4 kort?

Ja..Ti-serien fra Nvidia er/var toppkort i sin tid.. synd de kun støtter DX8.1

Et Ti4n00-kort er helt på høyde (eller bedre) enn f.eks. 9600.

Av FX-serien til Nvidia er det vel egentlig kun FX59n0 som kan sies å yte greit nok..

Til nød FX5700 Utlra, men alt under er "søppel"...simpelt sagt...

Lenke til kommentar

Jeg har bare lyst til å kommentere den bench´en som ble linket til tidligere i denne tråden:

ATi sine skjermkort er ikke så veldig bra i OpenGL, som Doom3 er basert på, mens nVidia sine skjermkort stort sett er veldig bra til OpenGL. At 9600XT bare er litt bedre enn FX5600 i denne testen er som forventet (og taler også til 9600XT sin fordel). Det jeg synes er rart, er at vedkommende som trakk fram denne linken, ikke linket til førstesiden av den testen, slik at man kunne se ALLE testene.

 

Det er (tilnærmelsesvis) som å skrive at Jeep´er er bedre biler enn Mercedeser, fordi det er håpløst å kjøre Mercedeser i skogen. OpenGL er selvfølgelig ikke en skog, poenget mitt er at ATi ikke har satset på bra støtte for OpenGL, fordi de (riktig nok) regnet med at de fleste spill ville være basert på DirectX.

 

Det skader ikke å prøve å være objektiv. Da kan man plutselig oppdage at det poenget man hadde kanskje ikke var et godt poeng.

Lenke til kommentar
har fx5600 jeg :p , men jeg syntes det funker helt fint. Det klarer jo å dra doom3 på high graphic og det er bra nok for meg :w00t:

Slideshow! Eller så har du bomma, og bare tror du har det på "high".

 

Doom3 High Setting=1024x768 8xAF. NO WAY at det går "fint" på en FX5600. :nei: Ikke en gang en FX5600 Ultra drar det "fint" etter min standard.

Lenke til kommentar
Har Radeon 9800pro 128mb. Funker noe så sinnsykt bra for et kort i den prisklassen! (1700,-) Radeon har alltid vært bedre enn Nvidia...

Idiot

 

Nvidia er produsent, GeForce er merkenavn.

ATI er produsent, Radeon er merkenavn.

 

GeForce 4 serien var hot i sin tid. Ti-kortene var bra. men ble vel satt litt tilbake når ATI kom med kort som støttet DirectX 9...

 

Skulle jeg hatt et skjermkort i dag så ville jeg helt klart kjøpt fra den nye generasjonen... Til under 2000 kr. får man f.eks et GeForce 6600GT.

 

Ønsker man å holde seg under 1000-lappen så er helt klart Radeon 9600 ? det beste..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Har Radeon 9800pro 128mb. Funker noe så sinnsykt bra for et kort i den prisklassen! (1700,-) Radeon har alltid vært bedre enn Nvidia...

Idiot

 

Nvidia er produsent, GeForce er merkenavn.

ATI er produsent, Radeon er merkenavn.

 

GeForce 4 serien var hot i sin tid. Ti-kortene var bra.

Kaller du meg en idiot for å ha skrevet feil??

 

Mente Nvidia og ATi...

Pass munnen din!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...